Toon posts:

Modem direct op splitter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik zit met een enorm probleem:
Ik was achter de server, in het woud van utp kabels, de boel aan het ordenen, ik was bijna klaar en ik stopte toen alle utp kabels er weer in, maar ik duwde te hard, door kramp een utp kabel te hard in de 2e netwerkkaart van de server, nu heb ik die vervangen door een oude Etherlink 3, waar ik alleen maar dos drivers voor kan vinden die ik niet kan installeren.. De server dient normaal als domeinserver (hoeft niet per se) en voor Standard gateway, nou weet ik dat ik met mn Speedtouch 716 v5 kan instellen dat hij zelf ook de gateway is, mijn vraag is: Kan hij dan direct op de splitter? Ik heb het al een paar keer geprobeerd en uiteindelijk kon ik toen niet eens met de server internetten. Het is allemaal een heel vaag verhaal, maar kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe ik zorg dat ik weer internet heb op mn netwerkcomputers? ...

Verwijderd

Meer een kwestie voor Netwerken Topic Groep.

Hoe wil je een netwerkkaart direct op een telefoonlijn signaal laten praten? De splitter doet niets meer dan data streams scheiden van de voicestreams op telefonie gebied. Je hebt dus een apparaat nodig dat deze data streams gebaseerd telefonie protocollen om kan zetten in een ander protocol, in dit geval TCP/IP hence.. De DSL Modem functionaliteit

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Ik probeer het te snappen...echt waar, maar het is nogal lastig.
Heb je nu een werkende netwerkverbinding tussen die server (die kennelijk als gateway staat ingesteld voor je clientpc's en die server) en je SpeedTouch?

[ Voor 10% gewijzigd door 0siris op 06-01-2006 18:13 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Beneden staat er een modem dat werkt, speedtouch 716 v5, daarvandaan loopt een utp kabel naar boven, Die gaat de server in, de vorige 2e netwerkkaart heb ik net gesloopt, die ging naar de Switch, sorry dat ik net splitter gebruikte =S Maar in ieder geval, Die 2e netwerkkaart was kapot en is vervangen door een 3com etherlink 3, waarvoor ik geen drivers heb (windows server 2003) en ook niet kan vinden, bijna alle drivers zijn dos omdat het een oude rotkaart is. Nu wil ik graag de modem als router instellen en vanaf de modem een utp kabel naar de switch, en daarvandaan op alle computers internet hebben, dus er zijn 2 opties:
-Ik moet drivers zien te bemachtigen voor een 3com etherlink 3 voor windows server 2003
-De modem moet als router functioneren en op elke computer appart de modem als gateway instellen..

En sorry voor de onduidelijkheden, ik ben best wel gespannen, aangezien ik de verbinding net 1 dag heb, tweakdsl b16, en ik heb de volle 24 mbit, en ik verlang naar wow, maar dat kan niet op de server =(

- en ik heb nu inderdaad een verbinding tussen de server en de modem, ik zit nu op de server te posten, wat vrij klote is want ik zit met de beveilige versie van IE, waarmee ik zelfs geen smilies kan invoegen =(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 18:18 ]

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Je kunt inderdaad gewoon die switch gebruiken en dan moet alles werken, maar waarom haal je niet een simpel Realtek kaartje, dan werkt het toch gewoon, en daarna koop je weer een echte netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu wil internetten, ben wow addic =p en heb heel de dag gewerkt.. Maar het is dus wel mogelijk? Hoe moet ik de modem dan instellen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? Trouwens, als ik de modem als router instel krijg ik bij elke client de melding dat de netwerkkabel er niet in zit =(

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 18:48 ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Volgens mij heb je niet veel kaas gegeten van dat hele netwerkgebeuren.

Wat je moet doen:

Internet -> SpeedTouch -> Switch -> Clients.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, al gedaan maar het probleem is: Hoe moet ik het instellen? Nu zit dus alleen de server met internet, ik moet als standard gateway toch de modem nemen? En de ip adressen moeten in de range zitten van het modem, dus 192.168.x.x.. dat heb ik dus gedaan maar de computers hebben nog geen internet, ipconfig /release en /renew lukt ook niet op de computer :S
God zegene internet =p ik heb nu op alle clients DHCP aangezet, maar ik krijg steeds dat de aanvraag verlopen is? Kan iemand me helpen? ik voel het al aankomen, nog even en ik kan weer wow-en

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 21:14 ]

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:30:
Ja, al gedaan maar het probleem is: Hoe moet ik het instellen? Nu zit dus alleen de server met internet, ik moet als standard gateway toch de modem nemen? En de ip adressen moeten in de range zitten van het modem, dus 192.168.x.x.. dat heb ik dus gedaan maar de computers hebben nog geen internet, ipconfig /release en /renew lukt ook niet op de computer :S
God zegene internet =p ik heb nu op alle clients DHCP aangezet, maar ik krijg steeds dat de aanvraag verlopen is? Kan iemand me helpen? ik voel het al aankomen, nog even en ik kan weer wow-en
euhh...dhcp in je router aanzetten misschien?! 8)7

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Of ren morgen ff naar de winkel...

wat kost nou een netwerkkaartje :-s

Who Needs Windows...

Verwijderd

Topicstarter
Idd, netwerkkaartje is gekocht en zit erin, maar nu zit ik WEER met een probleem: hoe moet ik de server als router instellen? Ik zit nu met ras routering te werken, daar stond nog steeds het oude systeem op, maar wat moet de gateway zijn? En wat moet ik als dns instellen op de clients?
Pagina: 1