Ik probeer te werken met een page template om code te hergebruiken. De klasse MasterPage erft van System.Web.UI.Page en een WebForm (de codebehind klasse) erft van die MasterPage. In MasterPage heb ik een constructor die een aantal Controls aanmaakt (4 Controls voor ASCX bestanden, en 1 HtmlControl voor het <form> element op de afgeleide pagina, deze zoek ik middels een functie op in de Controls collectie van de pagina). In de MasterPage override ik OnInit, met een aanroep naar BuildPage().
Hierin gebruik ik de functie Add van de HtmlControl om de user controls toe te voegen aan de form. Het compileert zonder fouten en werkt prima als je de pagina bekijkt.
Maar telkens als ik een WebForm open waarvan de classe erachter erft van de MasterPage i.p.v. van de normale System.Web.UI.Page dan krijg ik de volgende foutmelding:
Hierin gebruik ik de functie Add van de HtmlControl om de user controls toe te voegen aan de form. Het compileert zonder fouten en werkt prima als je de pagina bekijkt.
Maar telkens als ik een WebForm open waarvan de classe erachter erft van de MasterPage i.p.v. van de normale System.Web.UI.Page dan krijg ik de volgende foutmelding:
quote: VS2003The file could not be loaded into the Web Forms designer. Please correct the following error and then try loading it again:
An exception occurred while trying to create an instance of Humanagement.Site.Shared.MasterPage. The exception was "Object reference not set to an instance of an object.".
Make sure all of the classes used in the page are built or referenced in the project. Click Help for more information.