Net heb ik de nieuwe windows update geïnstalleerd. Toen ik klaar was moest ik alleen de computer opnieuw opstarten. Maar toen de computer opnieuw opgestart was zag ik alleen nog maar mijn achtergrondje en de muis cursor. De rest blijft weg. De taakbal verschijnt niet en geen een icoontje. Ik kan ook niks doen alleen een beetje met de muis bewegen maar er staat voorderest niks. Het enige wat ik nog kon doen was de reset knop indrukken. Ik heb nog een aantal maal de computer aangedaan maar het scherm blijft leeg. Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan oplossen?
Probeer Windows opnieuw te installeren. Eerst je schijf goed formateren.
Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE
Verwijderd
probeer eens op ctrl-alt-delete te duwen en dan bestand --->"uitvoeren"/"run"-----> "explorer.exe" dan enter
probeer anders te herstarten in veilige modus (F8 sporadisch duwen tijdens opstarten) en dan in veilige modus (als dat werkt)
windows-toets+R
(start--run/uitvoeren)
"msconfig"
en alles uitzetten bij "opstarten"
succes
probeer anders te herstarten in veilige modus (F8 sporadisch duwen tijdens opstarten) en dan in veilige modus (als dat werkt)
windows-toets+R
(start--run/uitvoeren)
"msconfig"
en alles uitzetten bij "opstarten"
succes
Denk dat de topicstarter hier zelf ook wel aan heeft gedacht, en het is niet altijd de eerste (en beste) optie.Marck21 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:58:
Probeer Windows opnieuw te installeren. Eerst je schijf goed formateren.
Topicstarter: Welk OS gebruik je? Ik heb zojuist met XP de laatste update geinstalleerd die Windows Update aangaf, en heb sindsdien een vergelijkbaar probleem, echter krijg ik geen leeg bureaublad maar een zwart scherm er voor. Welke updates heb jij allemaal geinstalleerd, aangezien ik gelijk Nero 7 heb geinstalleerd en dus even wil kijken aan welk van de twee het kan liggen. Aangezien Windows niet in veilige modus start, vermoed ik dat het aan de update lag, maar ik weet dat je niets te snel kunt uitsluiten. Graag wat meer informatie over de vermoedelijke oorzaak
-= Edit =-
Wat voor mij net heeft geholpen: Booten vanaf XP CD, reparatie en dan fixmbr. Misschien werkt het voor jou.
[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 06-01-2006 20:29 ]
Ik heb windows XP Home en heb de laatste update geïnstalleerd die het wmf lek zou fixen. Ik heb alle tips geprobeerd maar dat helpt niet.
Helaas heb ik nooit een Windows XP disc gehad bij mijn computer alleen een code op een stickertje.
Ik kan dus niet mijn computer starten vanaf de windows cd. Ik ga deze week wel een windows cd lenen van een vriend of anders er een kopen.
Lekker is dat, update installeren en je comp doet niks meer..
Helaas heb ik nooit een Windows XP disc gehad bij mijn computer alleen een code op een stickertje.
Ik kan dus niet mijn computer starten vanaf de windows cd. Ik ga deze week wel een windows cd lenen van een vriend of anders er een kopen.
Lekker is dat, update installeren en je comp doet niks meer..
Verwijderd
Ik begin zo langzamerhand een rot hekel te krijgen aan dat Microsoft met zijn niet werkende patchen.
De vorige patch koste me ook ruimt 2 dagen troubleshooten, en dan bel je Microsoft die gewoon al het probleem kennen en er een Hotfix voor hebben, die ze vervolgens weer niet op hun site zetten.
Lekker hoor 2 dagen niet kunnen werken met 70 man.
Maar op je vraag terug te komen bel Microsoft je bent zeker niet de eerste en wacht voortaan minimaal een paar dagen voordat je een patch installeert of maak altijd van te voren backups.
De vorige patch koste me ook ruimt 2 dagen troubleshooten, en dan bel je Microsoft die gewoon al het probleem kennen en er een Hotfix voor hebben, die ze vervolgens weer niet op hun site zetten.
Maar op je vraag terug te komen bel Microsoft je bent zeker niet de eerste en wacht voortaan minimaal een paar dagen voordat je een patch installeert of maak altijd van te voren backups.
Jij geeft dus de update vrij voor alle computers zonder eerst een testgroepje de update te geven? Dat is ook geen goed systeembeheer...Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:33:
Ik begin zo langzamerhand een rot hekel te krijgen aan dat Microsoft met zijn niet werkende patchen.
No production networks were harmed during this posting
Dan zet ik nog even [XP] in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar zelf even op te letten 
Heb je wel een i386 map ergens op je harde schijf? Geef ook nog even antwoord op de vragen van musback en Compubiter
Heb je wel een i386 map ergens op je harde schijf? Geef ook nog even antwoord op de vragen van musback en Compubiter
Verwijderd
Terminal server.paella schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:14:
[...]
Jij geeft dus de update vrij voor alle computers zonder eerst een testgroepje de update te geven? Dat is ook geen goed systeembeheer...
En er pas achter komen als je print met een bepaalde lexmark driver dus nou niet echt makkelijk, die link te leggen met patches.
Ik ben overigens van mening dat Microsoft nooit de schuld bij zichzelf zoekt, een patch moet gewoon goed zijn klaar. (in mijn opinie)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 15:12 ]
backup maken voordat je patched....(+system state)Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:10:
[...]
Terminal server.
En er pas achter komen als je print met een bepaalde lexmark driver dus nou niet echt makkelijk, die link te leggen met patches.
Ik ben overigens van mening dat Microsoft nooit de schuld bij zichzelf zoekt, een patch moet gewoon goed zijn klaar. (in mijn opinie)
schuld ligt ook niet bij ms, die geven netjes aan dat je voordat je patched altijd een goede backup moeten hebben... iets wat jij dus niet hebt
das hetzelfde als rotzooien in de registry, daarbij geven ze ook netjes aan dat het op eigen risico is en dat je mischien een niet werkend systeem hebt
A wise man's life is based around fuck you
Veilige modus of command line only
en dan:
kan je eventueel nog /quiet achterzetten (handig voor de commandline).
en dan:
code:
1
| C:\WINDOWS\$NtUninstallKB912919$\spuninst\spuninst.exe |
kan je eventueel nog /quiet achterzetten (handig voor de commandline).
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dan mag je ook LexMark een schop geven aangezien zij dan een functie gebruiken in een DLL die daar last van heeft en zelf ook geen update heeft uitgebrachtVerwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:10:
[...]
Terminal server.
Die testen hun eigen drivers dus ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2006 17:21 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Zoals ik al zei ga ik het deze week proberen met de Windows Xp cd zoals Compubiter zei. Ik hoop dat dit dan wel lukt.
@musback: Er gebeurt niks als ik explorer.exe invoer. Ook veilige modus geeft hetzelfde resultaat.
i386 map : Ik kan me wel herinneren dat ik dit een keer ben tegengekomen, maar hoe kan ik hier dan inkomen?
iig heel erg bedankt voor jullie hulp.
Volgende keer zal ik eerst even een paar dagen wachten voordat ik update. En zorgen dat er een backup wordt gemaakt.
@musback: Er gebeurt niks als ik explorer.exe invoer. Ook veilige modus geeft hetzelfde resultaat.
i386 map : Ik kan me wel herinneren dat ik dit een keer ben tegengekomen, maar hoe kan ik hier dan inkomen?
iig heel erg bedankt voor jullie hulp.
Volgende keer zal ik eerst even een paar dagen wachten voordat ik update. En zorgen dat er een backup wordt gemaakt.
Plaatjes WMF formaat <-> GDI, printer, link is niet zo heel moeilijk.Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:10:
[...]
Terminal server.
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
Dit probleem heb ik toen ook niet met deze update gehad voor de duidelijkheid.paella schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:59:
[...]
Plaatjes WMF formaat <-> GDI, printer, link is niet zo heel moeilijk.
Ik verbaas me wel dat iedereen hier of heel veel tijd over heeft om alles te testen, of een hele test omgeving heeft buiten de live omgeving.
En dat somigge mensen het gewoon beginnen te vinden dat patchen op de microsoft site gewoon altijd wat kunnen mankeren.
Ontopic:
Heb je microsoft al gebelt voor een hotfix ?
Overigens lijkt me een format de enige oplossing.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:48 ]
Ik verbaas me wel dat iedereen hier of heel veel tijd over heeft om alles te testen, of een hele test omgeving heeft buiten de live omgeving.Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:33:
[...]
Dit probleem heb ik toen ook niet met deze update gehad voor de duidelijkheid.
Ik verbaas me wel dat iedereen hier of heel veel tijd over heeft om alles te testen, of een hele test omgeving heeft buiten de live omgeving.
En dat somigge mensen het gewoon beginnen te vinden dat patchen op de microsoft site gewoon altijd wat kunnen mankeren.
Ontopic:
Heb je microsoft al gebelt voor een hotfix ?
Overigens lijkt me een format de enige oplossing.
vmware/virtualserver
en ja op een terminalserveromgeving moet je wel goed testen, aangezien 1 zon patch een compleet bedrijf kan lamleggen...
en als je dan al niet test, trek dan iig een schijf uit je raid systeem (raid1 neem ik dan even aan) en leg die op de plank VOORDAT je gaat updaten.. werkt het niet ben je binnen een paar minuten terug naar een werkende config
Verwijderd
Het testen van patchen wordt binnenkort gelukkig mogelijk bij ons we krijgen een testomgeving.Zwelgje schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:55:
[...]
vmware/virtualserver
en ja op een terminalserveromgeving moet je wel goed testen, aangezien 1 zon patch een compleet bedrijf kan lamleggen...
en als je dan al niet test, trek dan iig een schijf uit je raid systeem (raid1 neem ik dan even aan) en leg die op de plank VOORDAT je gaat updaten.. werkt het niet ben je binnen een paar minuten terug naar een werkende config
Tevens worden er nu backups gemaakt.
Voordat we de updates draaien.
We hebben jammergenoeg geen raid systemen in de terminal servers, geen budget voor volgens de managers, ik weet het absurd dat een niet technisch iemand de beslissingen maakt.
Overigens heb ik door dit topic toch een hele andere kijk gekregen over die updates de conclusie voor mij is nu dat je Microsoft vrij weinig kan verwijten aangezien je ze zelf uitvoert.
vaak als dingen niet goed lopen is er 'spontaan' budget voorVerwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:38:
[...]
Het testen van patchen wordt binnenkort gelukkig mogelijk bij ons we krijgen een testomgeving.
Tevens worden er nu backups gemaakt.
Voordat we de updates draaien.
We hebben jammergenoeg geen raid systemen in de terminal servers, geen budget voor volgens de managers, ik weet het absurd dat een niet technisch iemand de beslissingen maakt.
Overigens heb ik door dit topic toch een hele andere kijk gekregen over die updates de conclusie voor mij is nu dat je Microsoft vrij weinig kan verwijten aangezien je ze zelf uitvoert.
geen raid? dus single disk? dus geen battery backed cache ed?... oe dat zal zuur zijn voor de performance van die bakken als je er 70 man op hebt
Verwijderd
klopt is ook aangetoondZwelgje schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:46:
[...]
vaak als dingen niet goed lopen is er 'spontaan' budget voortenminste dat is mijn ervaring
geen raid? dus single disk? dus geen battery backed cache ed?... oe dat zal zuur zijn voor de performance van die bakken als je er 70 man op hebt
in het vervolg gewoon 1 server patchen en pas als het goed werkt de andereVerwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:47:
[...]
klopt is ook aangetoond, wel verdeeld over 2 gelukkig.
Verwijderd
Is uitgerekend deze patch de mogelijkheid voor. maakt de cirkel rondZwelgje schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:48:
[...]
in het vervolg gewoon 1 server patchen en pas als het goed werkt de andere
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, als we jouw voorbeeld van een brakke lexmark driver erbij pakken..Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:33:
Kans is groot dat deze issue wel boven water was gekomen als er meer testtijd voor de fix was. Maar ja.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Heeft iemand dit al opgelost zonder een nieuwe win install? Ik had vandaag iets wat erop lijkt volgens mij. Ik was wat aan het installen op mijn pda (vanaf me laptop). Dit ging niet helemaal ok. Ik laptop gereboot en toen begon het gezeur. Mijn XP vormgeving was veranderd van XP-stijl naar klassiek en niet terug te zetten. Mijn wifi was weg, mijn geluidskaart was weg, netwerkverbindingen leeg, Mcafee begon over missende onderdelen, kan ghost niet starten of installeren. Een aantal van de symptomen die op de microsoft support site beschreven staan dus. Als ik naar de hardware tab van XP ga blijft die leeg. Bij toeval (ben hier niet zo bekend mee) kwam ik de EventSystem.log tegen. Daar stond het volgende in:
===================== EventSystem =====================
Time: 1/10/2006 12:40:04.128
Type: Error
Category: 50
Event ID: 4609
The description for this event could not be found. It contains the following insertion string(s):
d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp
44
80070422
====================================================
Dit staat er een aantal keer in.
Wat ik al geprobeert heb (behalve de hele middag al zitten zoeken):
'oplossing' van microsoft support in nederlands ik loop kom dan niet echt verder bij puntje 5 onder:Ga als volgt te werk bij een computer met Windows 2000 of Windows Server 2003 die niet als domeincontroller dient:
Als ik dan de engelse 'oplossing' probeer valt me meteen al op dat die veel jonger is(engels is van 10 jan en nl van 7dec). Ik kom dan niet verder dan punt 5 omdat ik niet de vertaling niet zo goed weet.
Ook heb de laatste update (met hetzelfde nr als hier beschreven)al gedeinstalleerd. Ook dat helpt niet. Is er iemand die me kan helpen dit vage probleem op te lossen? Als ik win xp over mijn oude heen gooi werken er een hoop programma's niet meer toch? Ik heb wel een image maar die is ff geleden en het liefst zou ik deze install fixen en ermee verder gaan. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal
en hopelijk kan iemand mij (en velen met mij heb ik begrepen) helpen
===================== EventSystem =====================
Time: 1/10/2006 12:40:04.128
Type: Error
Category: 50
Event ID: 4609
The description for this event could not be found. It contains the following insertion string(s):
d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp
44
80070422
====================================================
Dit staat er een aantal keer in.
Wat ik al geprobeert heb (behalve de hele middag al zitten zoeken):
'oplossing' van microsoft support in nederlands ik loop kom dan niet echt verder bij puntje 5 onder:Ga als volgt te werk bij een computer met Windows 2000 of Windows Server 2003 die niet als domeincontroller dient:
Als ik dan de engelse 'oplossing' probeer valt me meteen al op dat die veel jonger is(engels is van 10 jan en nl van 7dec). Ik kom dan niet verder dan punt 5 omdat ik niet de vertaling niet zo goed weet.
Ook heb de laatste update (met hetzelfde nr als hier beschreven)al gedeinstalleerd. Ook dat helpt niet. Is er iemand die me kan helpen dit vage probleem op te lossen? Als ik win xp over mijn oude heen gooi werken er een hoop programma's niet meer toch? Ik heb wel een image maar die is ff geleden en het liefst zou ik deze install fixen en ermee verder gaan. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal
Jij hebt ergens anders last van, waarschijnlijk een RPC issue als ik dat event door eventid.net heen trek.
Verwijderd
Oh, het leek mij aardig het
zelfde eigenlijk. Niet lui bedoeld ofzo maar wat zou de oplossing zijn als die er is? Zit een beetje in tijdnood, ga over 2.5 week 7 mnd naar Australie en moet nog aardig wat voorbereiden dus dit soort dingen komen nogal ongelegen 
edit: wat is trouwens een RPC issue, waar staat die afkorting voor? Zit net het topic te lezen over het mogelijk blokkeren van illegale win gebruikers. Zal toch niet echt zijn
....
edit: wat is trouwens een RPC issue, waar staat die afkorting voor? Zit net het topic te lezen over het mogelijk blokkeren van illegale win gebruikers. Zal toch niet echt zijn
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:50 ]
Verwijderd
Ik heb zo rond de 7e jan. een pc geinstalleerd voor mijn schoonvader en daar de updates ook opgezet.
Daar schiet het beeld op zwart als je van afmelden of andere gebruiker gebruik maakt.
Zou dat met bovengenoemde patch te maken kunnen hebben?
Daar schiet het beeld op zwart als je van afmelden of andere gebruiker gebruik maakt.
Zou dat met bovengenoemde patch te maken kunnen hebben?
[search=Remote Procedure Calls] en huiverVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:41:
edit: wat is trouwens een RPC issue, waar staat die afkorting voor? Zit net het topic te lezen over het mogelijk blokkeren van illegale win gebruikers. Zal toch niet echt zijn....
Ik ken mensen hier die complete hartverzakkingen krijgen van die term
Maar in het kort: dat mechanisme wordt onderhuids door veel Windows processen gebruikt; als dat uitvalt krijg je dus symptomen zoals je die aangeeft (geen netwerk, geluid weg, geen themes service meer want geen rpc waar die dependent op is)...
Verwijderd
Oei, da's niet zo mooi. Ga er morgen (als ik de tijd kan vinden) eens naar kijken, dacht dat een stukje in de goede richting zat
door met de gegevens uit de event log te googlen. Niet dus
Het is waarschijnlijk moeilijk te zeggen maar hoe kan het dat mijn systeem dan ineens zo vreselijk op zijn gat gaat in een keer? Ik heb niets raars geinstalleerd op mijn laptop, alleen een install gerunt voor mijn pda. In ieder geval bedankt voor de info, weet ik (een klein beetje) waar ik verder moet zoeken
Pagina: 1