Audigy SE zeer slechte hardware bij spellen.

Pagina: 1
Acties:

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:37
Hallo iedereen,

Ik had woensdag een nieuwe Audigy SE 7.1 (OEM) geluidskaart gekocht ter vervanging van mijn onboard geluidskaart. Na het installeren van bijgeleverde drivers en sofware ging ik maar paar spelletjes testen. Maar de geluidskwaliteit van de hardware rendering is (heel) slecht, zelfs de software rendering klinkt nog veel mooier. Bij hardware rendering krijg ik een zware doffe geluid (vooral lage tonen) en het happert als gek, bij software rendering is er geen enkele probleem.

Er bestaan jammer genoeg geen nieuwe drivers voor mijn geluidskaart (Audigy SE OEM) :( en dus kan ik geen andere drivers proberen (huidige driver stamt uit 8-7-2005).IRQ zijn ook niet gedeeld.

Ik heb verschillende spellen getest met mijn nieuwe geluidskaart (zonder EAX en CMSS) en bij alle spellen kreeg ik slecht geluidskwaliteit.

geteste spellen:

UT2004 Demo
F.E.A.R.
Call of Duty
Battlefield 2
Raven Shield

Spec:

Windows XP PRO SP2
MSI K8N Neo2 Plat. met nieuwste drivers
1GB RAM
Asus V9999GE met nieuwste driver
Audigy SE OEM

Weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt!

Hope for the best, prepare for the worst...

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:41
Wat is je vraag eigenlijk?

Verwijderd

Misschien stomme vraag, maar heb jeje onboard geluidskaart uitgezet in het bios? Het kan ook zijn dat die automatisch uitschakeld wanneer er een (betere) pci-geluidskaart gedetecteerd word. Toch zou ik in het bios de onboard audio uitschakelen, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.
Een andere redenen waarom een audigy slecht geluid levert zou ik zo niet weten . . .

• wenneyhanney
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:22:
Misschien stomme vraag, maar heb jeje onboard geluidskaart uitgezet in het bios? Het kan ook zijn dat die automatisch uitschakeld wanneer er een (betere) pci-geluidskaart gedetecteerd word. Toch zou ik in het bios de onboard audio uitschakelen, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.
Een andere redenen waarom een audigy slecht geluid levert zou ik zo niet weten . . .
Ja ik heb de onboard audio uitgeschakeld in de BIOS.

Verwijderd

Installeer DirectX eens opnieuw

en update de audigy drivers.

En ga naar startmenu: uitvoeren: dxdiag [enter]
kijk dan bij sound of hardware acceleration enzo aan is.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 16:34 ]

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Ik lees geen enkele vraag. Hij wil m.i. gewoon zeggen dat het superslechte hardware is. Zullen niet velen 't met hem eens zijn. Maar dan mag het nog wel. :+

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

AES schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:37:
[...]

Ik lees geen enkele vraag. Hij wil m.i. gewoon zeggen dat het superslechte hardware is. Zullen niet velen 't met hem eens zijn. Maar dan mag het nog wel. :+
Weet iemand de oplossing?
Wel een vraag dus...

Maar ik vind me onboard audio al goedgenoeg dus ik weet geen antwoord...

[ Voor 12% gewijzigd door NBK op 06-01-2006 16:39 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Euhm hij heeft k#tgeluid met een Audigy 2 en das niet fijn gezien dit één van de betere geluidskaarten is. Zijn vraag is hoe dit op te lossen?

Wat Kevin D. al zei; stappen als: Direct X update, Windows Update, bijgelverde drivers proberen, nieuwste drivers proberen.

Edit: Is dit alleen bij spellen of ook in Windows? of bij mp3's? Zo nee, dan ligt het in de Direct X richting Zo ja, zitten de kabels er wel goed in ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 18:15 ]

• wenneyhanney
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:13:
Euhm hij heeft k#tgeluid met een Audigy 2 en das niet fijn gezien dit één van de betere geluidskaarten is. Zijn vraag is hoe dit op te lossen?

Wat Kevin D. al zei; stappen als: Direct X update, Windows Update, bijgelverde drivers proberen, nieuwste drivers proberen.

Edit: Is dit alleen bij spellen of ook in Windows? of bij mp3's? Zo nee, dan ligt het in de Direct X richting Zo ja, zitten de kabels er wel goed in ?
Hallo,

Ik heb een Audigy SE 7.1 (dus het is geen Audigy 2) :) . Dit probleem heb ik alleen bij spellen met hardware rendering. Ik heb aller nieuwste driver, nou ja de enige driver voor mijn Audigy SE. De kabels zit er goed in.

Edit: Ik heb een 2.1 Logitech Z-3 speaker en mijn geluidskaart zit op PCI slot 4.

[ Voor 6% gewijzigd door wenneyhanney op 06-01-2006 19:56 ]

Verwijderd

Okee sorry mijn fout. Ik weet niet hoe ik erbij kom dat je een audigy 2 had. Als jeje 2.1 setje aansluit op je 7.1 kaart moet je ff op letten of je hem in de goede aansluiting doet, daarna moet je met het bijgeinstalleerde programma ff je set instellen, kaart instellen op 2.1. Vaak kun je hierbij ook zien hoe ie aangesloten moet zijn. Waarschijnlijk ligt het niet hieraan aagezien je set het wel doet met mp3's onder windows.

• wenneyhanney
.....Ik ben net achtergekomen dat mijn Audigy SE dezelfde chip heeft als een Live! 24Bit (CA0106-DAT) :( Audigy SE heeft alleen betere DAC. Creative probeert alle Live! 24Bit kwijt te hebben door zo'n streek :r

[ Voor 3% gewijzigd door wenneyhanney op 06-01-2006 23:15 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
wenneyhanney schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:15:
.....Ik ben net achtergekomen dat mijn Audigy SE dezelfde chip heeft als een Live! 24Bit (CA0106-DAT) :( Audigy SE heeft alleen betere DAC. Creative probeert alle Live! 24Bit kwijt te hebben door zo'n streek :r
Maar dat is nog geen verklaring voor je probleem, toch?
Pagina: 1