TV-Kaart Medion MD5044 (audio)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Goedenmiddag!

ik heb laatst een 2e hands tv-kaartje gekocht voor een leuk prijsje, en hij werkt perfect.
alleen nou heb ik een probleem met het geluid.
ik heb mijn philips koptelefoon aangesloten op de tv kaart, (koptelefoon zit het beste van al mijn koptelefoons, vandaar) en die doet het perfect!
en ik heb op de onboard geluidskaart mijn headset aangesloten, omdat ik deze nodig heb tijdens gamen (microfoon tijdens clanwars e.d.).

maar nu is het probleem dat mijn headset alleen werkt in windows! opstart geluid, prullebak leeggooien e.d. hoor ik nog wel op de headset, maar microfoon werkt niet meer, en ik kan ook niet het volume aanpassen van beide de tv-kaart en mijn onboard geluid.
nou heb ik al een search uitgevoerd, en zag iedereen het geluid van de tv-kaart doorlussen als oplossing, voor mij helaas, is dit geen oplossing omdat ik beide de headset en koptelefoon appart wil gebruiken. (ik kan de headset niet zolang ophouden, dan krijg ik last van mijn oorschelpen, en dat is niet echt pretting tijdens het tv kijken.)

weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
(dat ik mijn headset weer kan gebruiken in games, en volumes van beide de koptelefoon en headset kan aanpassen, via windows, via de headset kan ik wel aanpassen via het snoer zelf)

betreffende hardware:
ASUS A7V880 (Onboard geluid, Soundmax driver van de CD)
(link: click)
6 Channel Audio & SoundMAX Digital Audio System"
The SoundMAX Digital Audio System is the industry's highest performance and most reliable audio solution for business perfessionals, audiophiles, musicians, and gamers. SoundMAX Digital Audio System can output 5.1 channel surround sound and features state-of-the-art DLS2 MIDI synthesizer with Yamaha DLSbyXG sound set, 5.1 Virtual TheaterTM and supports and major game audio technologies including Microsoft DirectXTM 8.0, Microsoft DirectSound 3D, A3D, MacroFX, ZoomFX, MultiDrive 5.1, A3D and EAX.
TV-Kaart: Medion MD 5044 (driver van de CD)

opstelling:
Koptelefoon > tv-kaart
Headset > Onboard

kan iemand mij een handje helpen?

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/568/screen10dk.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/8025/screen26cj.th.jpg

plaatjes ter toelichting van hoe het er nu uit ziet.

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
/kick :o

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Zeg un1ty, hoe heb je dat kreng geinstalleerd, ik heb het nu al duizend keer geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet... Welke SP heb je? En krijg je geen mededeling dat ie nog een apparaat heeft gevonden (media)? Welke software gebruik je (PowerVCR, of iets anders), Alles zeg me alles wat je weet :'(
* WubboZ voelt de woede weer opkomen (klote medion :X)

Ontopic:
En wat die soundcard shit, daar kan ik je nog niet mee helpen, want bij bij werkt de kaart nog nie eens :P

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Ik heb precies dezelfde kaart bij mij werkt hij zonder problemen,
probeer eens de nieuwste drivers van www.medion.de

My favorite programming language is solder.

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Ik denk niet dat un1ty veel op schiet met nieuwe drivers voor de tv kaart, maar dat het probleem zit bij de soundcard, wat mij betreft, ik heb alle drivers al een keer geprobeert, maar ik zag net dat ook de volgorde, en hoe je windows de apparaten laat installeren (automatisch de een, en de andere manueel) van belang is.

un1ty: Misschien ff de geluidskaartdrivers opnieuw installeren?

(\__/)
(='.'=)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Koop gewoon een headphone splittertje en lus je TV-kaart door. Je kan het geluid van je geluidskaart niet op je TV-kaart zetten.

Kan je op het tabblad audio van Sounds and Audio Devices wel een default device instellen?

Rechtsboven in je posts kan je trouwens het edit-knopje vinden, het is niet de bedoeling dat je binnen 24 uur je topic alweer kickt. Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 08-01-2006 23:55 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

@W3ird_N3rd: Maar waarom zou zn microfoon en volume regeling met splitter voor de hoofdtelefoon dan wel werken :P

[ Voor 40% gewijzigd door WubboZ op 09-01-2006 12:20 ]

(\__/)
(='.'=)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

WubboZ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:19:
@W3ird_N3rd: Maar waarom zou zn microfoon en volume regeling met splitter voor de hoofdtelefoon dan wel werken :P
Niet, maar dat is een ander probleem. Met splitter kan hij beide dingen tegelijk gebruiken zonder kabeltjes te wisselen, want denken dat je de audio-out van je TV-kaart als extra algemene audio-uitgang kan gebruiken klopt gewoon niet :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Right, dat is zo, maar ik dacht dat die ene (de koptelefoon) bedoeld was om tv te kijken, en niets anders. Dan is het inderdaad zo dat je daar niets verder aan kan regelen, het is gewoon een line out van die kaart, en die heeft geen volume regeling. De andere (de headset) sluit je dan gewoon aan op je mobo, en daar komen alle andere geluiden dan door (en zou regelbaar moeten zijn met de systeem mixer).
Het leuke is alleen het boeit niet, aangezien dat het probleem niet is. De geluidsregeling van windows werkt gewoon niet, hoe un1ty zn draadjes doet maakt dus ook niets uit neem ik aan, ook al zou ik m ook adviseren op de een of andere manier bijde hoodtelefoons aan te sluiten op je mobo :P

@un1ty: Heb je de soundcard drivers al geupdate? Wat je ook kunt proberen is de geluidskaart weggooien/deinstalleren, opnieuw opstarten en weer installeren, dat werkt met heel veel apparaten zo B)

(\__/)
(='.'=)

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Ja ik heb ondertussen alles uitgeprobeerd en uitgebreid lopen testen, of de kabeltjes andersom misschien wel weer werkt.
maar geen resultaat :(

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-02 22:16
Misschien een late reactie maar voor diegene die een Medion MD5044 hebben.
Deze is gelijk aan de KNC1 TV station PRO

vergelijk de kaart maar ;)
http://www.knc1.com/img/presse_big/pro_karte_philips.jpg

Ik heb de drivers van hun site geprobeerd die werken en GlobeTV en Globefm werken ook.

voor de drivers moet je dan op deze site kijken:
http://www.knc1.com/

ps.. ik zie net dat ik niet helemaal gelijk heb.
De radio antenne ingang mist.
De TV station RDS komt ook erg in de richting alleen zijn er 2 componenten bij op geplaatst.
Hoop dat jullie er wat aanhebben.

[ Voor 23% gewijzigd door thespeed op 07-07-2006 17:31 ]

Pagina: 1