Goedenmiddag!
ik heb laatst een 2e hands tv-kaartje gekocht voor een leuk prijsje, en hij werkt perfect.
alleen nou heb ik een probleem met het geluid.
ik heb mijn philips koptelefoon aangesloten op de tv kaart, (koptelefoon zit het beste van al mijn koptelefoons, vandaar) en die doet het perfect!
en ik heb op de onboard geluidskaart mijn headset aangesloten, omdat ik deze nodig heb tijdens gamen (microfoon tijdens clanwars e.d.).
maar nu is het probleem dat mijn headset alleen werkt in windows! opstart geluid, prullebak leeggooien e.d. hoor ik nog wel op de headset, maar microfoon werkt niet meer, en ik kan ook niet het volume aanpassen van beide de tv-kaart en mijn onboard geluid.
nou heb ik al een search uitgevoerd, en zag iedereen het geluid van de tv-kaart doorlussen als oplossing, voor mij helaas, is dit geen oplossing omdat ik beide de headset en koptelefoon appart wil gebruiken. (ik kan de headset niet zolang ophouden, dan krijg ik last van mijn oorschelpen, en dat is niet echt pretting tijdens het tv kijken.)
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
(dat ik mijn headset weer kan gebruiken in games, en volumes van beide de koptelefoon en headset kan aanpassen, via windows, via de headset kan ik wel aanpassen via het snoer zelf)
betreffende hardware:
ASUS A7V880 (Onboard geluid, Soundmax driver van de CD)
(link: click)
opstelling:
Koptelefoon > tv-kaart
Headset > Onboard
kan iemand mij een handje helpen?
ik heb laatst een 2e hands tv-kaartje gekocht voor een leuk prijsje, en hij werkt perfect.
alleen nou heb ik een probleem met het geluid.
ik heb mijn philips koptelefoon aangesloten op de tv kaart, (koptelefoon zit het beste van al mijn koptelefoons, vandaar) en die doet het perfect!
en ik heb op de onboard geluidskaart mijn headset aangesloten, omdat ik deze nodig heb tijdens gamen (microfoon tijdens clanwars e.d.).
maar nu is het probleem dat mijn headset alleen werkt in windows! opstart geluid, prullebak leeggooien e.d. hoor ik nog wel op de headset, maar microfoon werkt niet meer, en ik kan ook niet het volume aanpassen van beide de tv-kaart en mijn onboard geluid.
nou heb ik al een search uitgevoerd, en zag iedereen het geluid van de tv-kaart doorlussen als oplossing, voor mij helaas, is dit geen oplossing omdat ik beide de headset en koptelefoon appart wil gebruiken. (ik kan de headset niet zolang ophouden, dan krijg ik last van mijn oorschelpen, en dat is niet echt pretting tijdens het tv kijken.)
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
(dat ik mijn headset weer kan gebruiken in games, en volumes van beide de koptelefoon en headset kan aanpassen, via windows, via de headset kan ik wel aanpassen via het snoer zelf)
betreffende hardware:
ASUS A7V880 (Onboard geluid, Soundmax driver van de CD)
(link: click)
TV-Kaart: Medion MD 5044 (driver van de CD)6 Channel Audio & SoundMAX Digital Audio System"
The SoundMAX Digital Audio System is the industry's highest performance and most reliable audio solution for business perfessionals, audiophiles, musicians, and gamers. SoundMAX Digital Audio System can output 5.1 channel surround sound and features state-of-the-art DLS2 MIDI synthesizer with Yamaha DLSbyXG sound set, 5.1 Virtual TheaterTM and supports and major game audio technologies including Microsoft DirectXTM 8.0, Microsoft DirectSound 3D, A3D, MacroFX, ZoomFX, MultiDrive 5.1, A3D and EAX.
opstelling:
Koptelefoon > tv-kaart
Headset > Onboard
kan iemand mij een handje helpen?
void main(){ printf("Hello tweakers!"); }