Toon posts:

Nieuw systeem is een drama!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren het volgende systeem in elkaar gezet:

Asus a8n-sli dexluxe mobo
amd 64 3700+
2x 512 mb pc3500 corsair c2
7800 gt
2x maxtor diamond max 10 sata2 250 gb
460 watt enermax voeding

Nu zouden de harde schijven gewoon moeten werken omdat ze later gemaakt zijn waardoor de bekende problemen met de nforce chipset verdwenen zijn.

Maar het systeem hangt langs alle kanten, 9 vd 10 keer wanneer ik in de raid setup kom van de nforce raid controller, kan ik niet eens een array aanmaken of verwijderen, de schijven blijven resoluut hangen.

Wanneer ik na tig keer proberen het wel voor elkaar heb gekregen, en ik windows er op wil zetten (xp 32 bit) dan gaat hij zijn hardware eerst controleren, vervolgens geef ik met F6 ook nog aan dat hij de drivers van de diskette af mag halen, en zo gauw je dan de eerste melding krijgt dat hij windows wil gaan starten, gebeurd weer exact hetzelfde, hangen!

Heb alle bios opties al weer terug gezet naar standaard, het is versie 1014.

wie o wie kan helpen?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Heb je al eens geprobeerd om de juper op de HD's op SATA 150 te zetten? Vorige keer ging hij toen wel verder bij de installatie van een a8n-sli premium toen ik erbij was.

Uiteindelijk is het bord toch nog terug gestuurd. Problemen met de onboard soundcard...

[ Voor 31% gewijzigd door FragileM64 op 06-01-2006 16:13 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
FragileM64 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:11:
Heb je al eens geprobeerd om de juper op de HD's op SATA 150 te zetten? Vorige keer ging hij toen wel verder bij de installatie van een a8n-sli premium toen ik erbij was.

Uiteindelijk is het bord toch nog terug gestuurd. Problemen met de onboard soundcard...
zal het eens proberen

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:05:
Nu zouden de harde schijven gewoon moeten werken omdat ze later gemaakt zijn waardoor de bekende problemen met de nforce chipset verdwenen zijn.
Dat je schijven de nieuwste firmware hebben garandeert niet dat de problemen opgelost zijn, dit is mijn eigen ervaring

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Waarom kies je toch voor Maxtor als je wist dat ze problemen kunnen hebben met de nforce-chips? Het lijkt tegenwoordig wel alsof Maxtor heilig is en dat niemand het aandurft om Seagate/Hitachi/Western Digital te kopen!?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maxtor + nForce4 = uitgekauwd onderwerp.

[search=maxtor nforce4]
[search=maxtor asus a8n]

Zie ook Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4 :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.