Linksys WAP54G als repeater

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06-2025
Hoi,
ik heb het volgende probleem:
ik heb een Linksys WRT54G Versie 5 draadloos router en nu wil ik daarvan het signaal wat uitbreiden met een WAP54G acces point in Repeater Mode.

Dus ik stel eerst met een kabel die router in en daarna leg ik een kabeltje tussen de router en de AP en stel ik ze in op hetzelfde kanaal.
Beveiligings mogelijjkheden heb ik uitgezet, dat zet ik pas aanals het werkt. Daarna heb ik het Wireless MAC adres van die router opgegeven om te repeaten.
Ik heb ook aangegeven om de router en de AP ieder een ander SSID te laten uitzenden zodat je goed de ontvangst kan testen.
Ik laat alles via DHCP toekennen.

Nu zie ik dus van zowel de accesspoint als de router dat het netwerk in de lucht zit, maar ik kan niet internetten via de AP. Ik krijg ook helemaal geen ip adres van het AP, wel van de router en daarmee kan ik ook wel gewoon het internet op.

Ik kan maar op 1 manier met de acces point internetten: dan moet ik alles op statische ip adressen instellen en vervolgens een utp kabeltje tussen de router en de access point leggen. Daar heb ik dus niks aan, want ik wil die afstand juist draadloos overbruggen.

Weet iemand een oplossing zodat ik wel gewoon draadloos via de access point kan internetten?

Ik heb trouwens wel het goede MAC adres ingesteld.(Dit was bij velen het probleem, maar hier dus niet)

• Quiqziz
niemand?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-04 06:31
Misschien niet kicken binnen 2 uur:? Heb je al in manual gekeken of het mogelijk is :?

Misschien zijn je DHCP ranges niet goed:? Je kan maar 1 DHCP server gebruiken in de situatie die je nu schetst iig..

[ Voor 23% gewijzigd door IJnte op 06-01-2006 17:29 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 18:55

BHQ

Volgens mij kan de v5 niet omgaan met WAP54's, maar ik kan het verkeerd hebben.

• Quiqziz
IJnte schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:28:
[...]

Misschien niet kicken binnen 2 uur:? Heb je al in manual gekeken of het mogelijk is :?

Misschien zijn je DHCP ranges niet goed:? Je kan maar 1 DHCP server gebruiken in de situatie die je nu schetst iig..
Volgens mij is de DHCP range wel goed want de AP krijgt wel een goed ip en de computers ook.

Dat de v5 niet met WAP45G's om kan gaan zou kunnen, ik zal morgen wel ff bellen naar linksys of dat zo is.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04 23:16
DHCP alleen op de router aanzetten en op de AP uitzetten misschien?

Ik heb precies dezelfde combinaties een tijdje runnen hier en werkte gewoon goed. Wel met een WRT54GS + WAP54G, maar zal wel het zelfde zijn. Maar niet repeater mode, bridge mode bij mij. Dus dat hij het wireless signaal van me router opvangt en doorlust naar bedraad netwerk.

De WRT54GS had ik DHCP-server aangezet.
De WAP54G moet in de Bridge mode en DHCP-server uit.
WAP54G als client op de WRT54GS connecten met zelfde beveiligingen, channel, ssid, etc...

Weet niet of je hier mee verder komt

• Quiqziz
The Conman schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:11:
DHCP alleen op de router aanzetten en op de AP uitzetten misschien?

Ik heb precies dezelfde combinaties een tijdje runnen hier en werkte gewoon goed. Wel met een WRT54GS + WAP54G, maar zal wel het zelfde zijn. Maar niet repeater mode, bridge mode bij mij. Dus dat hij het wireless signaal van me router opvangt en doorlust naar bedraad netwerk.

De WRT54GS had ik DHCP-server aangezet.
De WAP54G moet in de Bridge mode en DHCP-server uit.
WAP54G als client op de WRT54GS connecten met zelfde beveiligingen, channel, ssid, etc...

Weet niet of je hier mee verder komt
ja maar ik heb hem liever in repeater mode staan, dat komt hier beter uit bij mij thuis.

Bedoel je met DHCP uitzetten op de WAP dat je wel of niet in kan stellen dat de AP een vast IP heeft?
Of dat de AP zelf als DHCP server werkt<dit heb ik namelijk nog niet kunnnen vinden in de AP setup.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dit staat bij onder het kopje "Set Up" van mijn WAP54g:
Note: When set to "AP Client" and "Wireless Bridge" mode, this device will only communicate with another Linksys Access Point (WAP54G). When set to
"Wireless Repeater" mode, this device will only communicate with another
Linksys Access Point (WAP54G) and Linksys Wireless-G Router (WRT54G).
Zoals hier te zien
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/7379/wap54g4kv.jpg

Heb je ook al geprobeerd om de AP op een ander kanaal te zetten?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Quiqziz
Ja, ik heb zowel kanaal 1 als 11 geprobeerd, wel de router en AP steeds samen dus allebij op 11 of allebij op 1.

Die DHCP setting houdt toch in dat je de AP een IP kan laten toekennen? Dat heb ik nu aanstaan, dat werkt niet maar als ik het uitzet werkt het ook niet..

Vreemd vind ik wel dat het wel werkt als ik een kabeltje tussen de router en AP heb liggen. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Quiqziz op 07-01-2006 11:47 ]

• Quiqziz
Update: Via de website van Linksys heb ik met een medewerker van hun gechat, deze zei dat het met de WRT54G router Versie 5 nog niet mogelijk is om met een WAP45G het signaal te repeaten. Misschien in de toekomst met een nieuwe firmware wel.
Moet ik toch maar even op een andere manier een netwerkje met genoeg bereik neerzetten.

Bedankt voor de hulp in ieder geval, deze kan wel /close.

Verwijderd

Hier is de oplossing voor de problemen.. in het geval van de WEP54G Acces Point als repeater laten werken op een WRT54G Router heb je de volgende firmware versies nodig..

Voor de accespoint 3.05 {WAP54G-EU version 3.05.03.zip}
Voor de Router 1.00.6 {wrt54gv5_fw_1.00.6_code.zip}

Ze zijn te vinden op ftp.linksys.com/international/firmware

Vervolgens de router en accespoint beide hetzelfde instellen qua SSID, Channel en Beveiliging.
De accespoint moet gewoon het statische adres blijven behouden van 192.168.1.245 of een andere door jou aangegeven reeks..(deze moet namelijk wel in de zelfde range liggen als de router natuurlijk 8)7 )
DHCP staat dus "UIT" Bij AP mode kies je voor Wireless Repeater met daarbij het mac adres van je router( je kan deze handig opzoeken door "ap client" aan te klikken en dan vervolgens d.m.v. "site servey" je router op te zoeken)

Hier is de clue: je moet je draadloze netwerkadapter een vast ip adres geven dus iets van
IP: 192.168.1.90
Sub: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Haal nu van de router en de accespoint de stroom er even af en zet het erna weer op.
Nu moet het gewoon gaan werken!! Veel plezier ermee..
Pagina: 1