Toon posts:

RDP Internet -> Intern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt.
Een Windows 2003 SBS. Deze heeft twee netwerkaarten één voor intern netwerk, en één voor het internet. Al het internet verkeer gaat dus dan ook via de server.

Bedoeling is dat er vanaf thuis ingelogd kan worden op de werkplekken.
Ik heb de router goed ingesteld en kan al wel extern bureaublad gebruiken op de server, de bedoeling is dat er vanaf thuis rechtstreeks ingelogd kan worden op een werkplek en niet eerst op de server.

Ik had zelf bedacht dat met route add en poortnummers ik misschien het netwerkverkeer naar het juiste werkstation kon leiden maar dat is me niet gelukt.

Iemand suggesties hoe ik dit probleem kan oplossen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor elk intern werkstation een poortforwarding aanmaken (natuurlijk elke forwarding een eigen poort)?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 14:22

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
VPN is voor jou het magic word.
VPN opbouwen naar server en dan kun je de pc's (afzonderlijk) in het LAN met RDP overnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door wizzzzzz op 06-01-2006 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu winroute geinstalleerd op de server om ervoor te zorgen dat het signaal goed doorgestuurt wordt. Alleen dat werkt nog niet helemaal goed.

Bij portmappings heb ik ingesteld dat poort 3389 doorgestuurt moet worden. Als ik een ip adres opgeef wat gekoppeld is aan mijn 'Lokale' netwerkkaart werkt 'Extern bureaublad' niet meer.

Als ik instel dat alle pakketjes via poort 3389 voor de server bestemt zijn werkt het wel weer, ik kan dan het bureaublad van de server overnemen.

- Werkstation waar het signaal naar toe moet is te bereiken vanaf de server, getest via ping.
- Firewall op werkstation is ook uitgeschakeld
- Extern bureaublad werkt ook op dat werkstation, als ik vanaf server Extern bureaublad opstart kan
ik het werkstation probleemloos overnemen.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

ik zou logmein gebruiken: www.logmein.com

installeren op de werkplekken op kantoor, thuis via de website van logmein.com die werkplek overnemen. geen gezeik met NAT enzo, gewoon direct werken

Met of zonder mayonaise?

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik zou hier niet met poortforwardings gaan werken.
VPN is de veiligste/mooist oplossing! (precies wat wizzzzzz zegt)
SBS heeft deze (VPN) functie standaard in zich zitten!

Vanuit huis kan er dan een verbinding gemaakt worden met het netwerk op kantoor en dan kan zo elke pc overgenomen worden (met rdp).

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Pagina: 1