Toon posts:

Internet valt constant uit (wireless zyxel 2602HW)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Huidige situatie:
Wireless internet via Tiscali met een Zyxel 2602HW router. Hierop aangesloten:
- Een XBOX
- Een laptop (internet werkt hier prima)
- Een desktop (probleemgeval)

Het probleem:
Mijn (wireless) internet van mijn desktop valt steeds na een tijdje uit (dit kan snel zijn, maar ook een paar uur duren). Wanneer ik geen peer2peer programma’s draai gaat alles goed, behalve als ik naast mijn desktop ook met mijn laptop wireless internet, het internet op de desktop valt dan uit op het moment dat ik mijn laptop uit zet (?!). Op zich vind ik dat geen probleem, maar het feit dat ik geen peer2peer programma’s kan draaien (om zo films en muziek te downloaden) baal ik van. Ik heb wel constant een verbinding met mijn router (ontvangst constant om de 80%), maar na een tijdje dus niet meer met internet. Komt dit door de peer2peer programma’s? en is er een oplossing om dit probleem te verhelpen?

Alvast heel erg bedankt!!

Groeten,

Rudolf

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 13:31
Hoi, heb je meer informatie zoals netwerkkaart desktop, gebruik je wpa/wep? Heb je al andere kanalen geprobeerd?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
probleem is bekend (probeer de search eens); hebben meer routers last van.

een oplossing zou zijn firmware update, mits je dit nog niet gedaan hebt.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

Ik had eerst mijn computer via een wireless dongle (van US robotics) op internet verbonden, dat viel dus de hele tijd uit.. Toen heb ik vervolgens de computer direct aangesloten via een kabel (met een ingebouwde realtek netwerkkaart) en nu werkt het als een zonnetje.. Maar ja, dat is eigenlijk dus niet de bedoeling. Kan dit misschien liggen aan de drivers van moederboard?? (voor de USB ingangen ofzo??) misschien een hele domme vraag, maar ik heb nu wel ongeveer alles geprobeerd om wireless aan de praat te krijgen.

In ieder geval al bedankt voor de moeite!

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, firmware heb ik inderdaad al geupdate en ik gebruik MAC beveiliging

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 15:34 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

2 suggesties: gebruik een hoog kanaal voor je WAP (kanaal 13) of juist een laag kanaal (kanaal 1 of 2).
Dit omdat, indien er meerdere buren in de buurt zitten met een WAP, jullie elkaar nu zitten te 'storen'.
De meeste mensen laten het ding op default staan, met als resultaat dat (bijna) iedereen dus op het zelfde kanaal loopt te jodelen.

2e suggestie: verlaag het aantal (p2p) verbindingen (naar 200 b.v.). Dit leverde bij mij namelijk ook een probleem op als ik op de ene pc zat te sponzen en de andere wilde gamen. Resultaat: verbinding viel spontaan weg (alle pc's), router (ook Zyxel) ging spontaan in de reboot. Verschil is wel dat ik dit niet via mijn WLAN deed maar gewoon via UTP.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips!

Het rare is echter dat ik het probleem van uitvallen (mijn router reboot ook!) niet heb als ik mijn desktop via een netwerkkabel aansluit. Kan het rebooten dan door een overload voor de wireless receiver komen ofzo?? Het gekke is ook dat het ook gebeurd wanneer ik geen p2p programmas heb lopen (maar dan duurt het vaak wel langer voordat het gebeurd). Is opnieuw windows (xp) installeren een optie, of alleen een waste of time?

thx again

Verwijderd

Heb je ook al de laatste drivers voor je usb-wireless-netwerkkaart geïnstalleerd? Daar kan ook nog wel eens het probleem in zitten. Ik heb dit probleem namelijk met een Zyair B220 gehad (ook USB). Nu ik de laatste drivers heb geïnstalleerd, draait hij weer goed.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ TS: Windows opnieuw installeren is idd een waste of time.
Probeer eerst mijn voorstel(len) in voorgaande post. Ik denk dat dat al een hoop zal helpen.
Mochten er dan nog steeds problemen zijn, lijkt mij een reactie in dit draadje wel weer op zijn plaats :)

Extra tip: Probeer het probleem eerst op te lossen door de kabel naar je pc er tussen te laten zitten (dus NIET wireless). Ga daarna pas testen door de kabel weer te vervangen door WiFi.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Bart1000: de laatste drivers zitten er inderdaad al op.

Metalrush: Kan je je WAP channel dan instellen bij je modem? (dan moet ik neem ik aan ook dit bij mijn laptop, xbox en desktop veranderen?)
En voor suggestie 2: het aantal verbindingen kan ik alleen bij de p2p programmas instellen he?

thanks again
Pagina: 1