Toon posts:

[XP] Geen .bat files starten, start-run opent "i:\%1"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, lekker vaag topictiteltje maar als ik het hele probleem in het titeltje moet persen kom ik niet verder dan dit.

Wat bedoel ik
Op één werkstation heb ik het volgende probleem:
-Als ik een nieuwe shortcut wil maken opent Windows Explorer met als URL "i:\rundll32.exe"
-Als ik een .bat file run vanuit start -> run dan komt Windows op los proppos met de melding dat hij de file niet vinden kan. Ik weet toch zeker dat ie bestaat.
-Als ik met start - run iets niet-bestaands uitvoer komt er GEEN melding dat een bestand niet gevonden kan worden maar krijg ik weer die verrekte Explorer met "I:\watikgetiktheb" als pad.

Ik heb om de shortcut te kunnen maken de volgende sleutel aangepast:
In \\HKCR\.lnk\ShellNew heb ik "Command" gewijzigd van "rundll32.exe appwiz.cpl,NewLinkHere %1" in "C:\Windows\system32\rundll32.exe appwiz.cpl,NewLinkHere %1"

Hierna kan ik weer shortcuts maken. Ik maak dus een shortcut naar een .bat filetje (rechtsklik desktop, nieuw, snelkoppeling, dan de wizard gebruiken om de .bat file te vinden via het browsertje, niet gewoon intikken, de naam afblijven, op Voltooien klikken) en als ik dat doe, dan krijg ik nog de melding "Het bestand c:\ITPW\backup.bat kan niet gevonden worden". Dit zegt ie dus ook als ik in Explorer naar c:\itpw blader en backup.bat dubbelklik...

Het probleem doet zich alleen voor als die ééne gebruiker zich op die PC aanmeld, administrator van het domein en de lokale machine werken gewoon goed. Ik vind ook al geen virusjes met eTrust 7.1 (dat versie van vandaag) en Hitmanpro vind afgezien van een paar volgkoekjes ook niets.
Ik heb van de gebruiker zelfs z'n user.dat al weg gegooid maar ook dat mocht niet baten.

De .bat class is op die PC in dat profiel identiek aan die op mijn eigen PC en die op vier anderen, dus ik kan daar niet zoveel mee aan. Ik heb ook de indruk dat het probleem is, dat Windows steevast begint met alles in i:\ te zoeken maar dat verklaart dan ook al weer niet waarom ie dan niet mutst over missende files maar vrolijk "I:\alsikhiernoueensbullshittypewatdoetiedan" in Explorer opent.

Ik heb geen idee meer waar ik het zoeken moet. Ik heb op de MS KB en google gezocht naar "cannot run .bat file" en "start run opens explorer" en "cannot make shortcut" en "create shortcut opens explorer instead" en zo nog en hele bups met soortgelijke opties en ik kom helemaal nergens. De GoT search wil me om één of andere reden graag time-outs laten zien, en als ik die niet zie zie ik, net als in Google en de KB, tig topics van mensen die geen shortcuts kunnen maken of niet weten hoe je explorer opstart. Daar schiet ik dus weinig mee op.

Elke serieuze suggestie is wat mij bereft welkom. Herinstallatie wil ik liever voorkmoen omdat ik ten eerste niet weet of het aan het profiel ligt of aan de PC en ten tweede dan allerlij antieke DOS rotzooi van o.a. de TPG moet gaan herinstalleren.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

heeft dit niet iets te maken met de omgevingsvariabelen (te vinden bij systeemeigenschappen/geavanceerd) ?

Verwijderd

Topicstarter
Vast niet,Path staat goed ingevuld.
(dat staat niet in m'n startpost zie ik nu. oepsiewoeps)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 15:43 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:00:

Ik heb van de gebruiker zelfs z'n user.dat al weg gegooid maar ook dat mocht niet baten.
ntuser.dat al geprobeerd?

edit: imho ben was / ben je veel sneller klaar als je gewoon zijn profiel opnieuw aanmaakt :)

[ Voor 18% gewijzigd door DeMoN op 06-01-2006 15:48 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:47:
[...]
ntuser.dat al geprobeerd?
edit: imho ben was / ben je veel sneller klaar als je gewoon zijn profiel opnieuw aanmaakt :)
Ik heb z'n hele profiel weggemikt met hetzelfde resultaat. Met user.dat bedoelde ik idd NTUSER.dat, het is tenslotte een XP doos. Sorry, onvolkomenheidje nummer 2 in de startpost (ik moet die dingen niet tikken in m'n koffiepauze in een volle kantine merk ik)
Ik begin een beetje de ziekte te krijgen hiervan. Het moet aan het profiel liggen maar wegmikken en opnieuw inloggen doet dus niet wat de bedoeling is.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:51:
[...]

Ik heb z'n hele profiel weggemikt met hetzelfde resultaat. Met user.dat bedoelde ik idd NTUSER.dat, het is tenslotte een XP doos. Sorry, onvolkomenheidje nummer 2 in de startpost (ik moet die dingen niet tikken in m'n koffiepauze in een volle kantine merk ik)
Ik begin een beetje de ziekte te krijgen hiervan. Het moet aan het profiel liggen maar wegmikken en opnieuw inloggen doet dus niet wat de bedoeling is.
Worden er niet toevallig roaming profiles gebruikt die de instellingen elke keer weer terug kopieeren of zo?

Tik eens in een cmd-box: set
En paste dat eens hier neer, staat veel info in :)

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 06-01-2006 15:54 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Wat krijg je bij de opdrachtprompt als je "ftype batfile" intypt?
Dat moet namelijk: batfile="%1" %* zijn. Misschien dat er in plaats van die 1 een i of I staat.
Als je: ftype batfile="%1" %* intypt moet dat dan weer werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Vaan Banaan op 06-01-2006 16:23 . Reden: Typo's all over the place ]

500 "The server made a boo boo"

Verwijderd

Topicstarter
Vaan_Banaan schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:20:
Wat krijg je bij de opdrachtprompt als je "ftype batfile" intypt?
Dat moet namelijk: batfile="%1" %* zijn. Misschien dat er in plaats van die 1 een i of I staat.
Als je: ftype batfile="%1" %* intypt moet dat dan weer werken.
code:
1
batfile="%1" %*

Als ik rechtsklik op IE in het startmenu en doe "eigenschappen voorhet Internet" dan doet ie ook I:\inetcpl.cpl openen in explorer dus ik geloof nooit dat het aan die classes ligt. d'r gaat echt iets mis bij het openen van systeem commando's. Dat lijkt ie te doen vanaf de home-dir van de gebruiker.

't zal toch echt geen virus zijn? Ik zie helemaal niets wat daar op lijkt...
toch maar een rootkit findertje eroverheen gooien?

op verzoek, de SET output van deze bak. met de domeinnaam veranderd :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\sorteer\Application Data
AVENGINE=C:\PROGRA~1\CA\SHARED~1\SCANEN~1
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files
COMPUTERNAME=SORTEERTPG
ComSpec=C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
FP_NO_HOST_CHECK=NO
HOMEDRIVE=I:
HOMEPATH=\
HOMESHARE=\\pros-01\users\Sorteer
INOCULAN=C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1
LOGONSERVER=\\PROS-01
NUMBER_OF_PROCESSORS=2
OS=Windows_NT
Path=C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem;C:\PROGRA~1\CA\SHARED~1\SCANEN~1;C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
PROCESSOR_ARCHITECTURE=x86
PROCESSOR_IDENTIFIER=x86 Family 15 Model 4 Stepping 1, GenuineIntel
PROCESSOR_LEVEL=15
PROCESSOR_REVISION=0401
ProgramFiles=C:\Program Files
PROMPT=$P$G
SESSIONNAME=Console
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINDOWS
TEMP=C:\DOCUME~1\sorteer\LOCALS~1\Temp
TMP=C:\DOCUME~1\sorteer\LOCALS~1\Temp
USERDNSDOMAIN=mijnbedrijfje.LOCAL
USERDOMAIN=mijnbedrijfje
USERNAME=sorteer
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\sorteer
windir=C:\WINDOWS

edit:
offtopic:
daar staat het toch? :)
Ik doe dit terwijl ik ook nog calls aanneem en afwerk dus af en toe hapert de berichtgeving een seconde of wat ;)
Dat staat zo onvriendelijk en bovendien help je me dan niet meer... ik kijk dus wel link uit ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 17:00 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:38:
[...]

code:
1
batfile="%1" %*

Als ik rechtsklik op IE in het startmenu en doe "eigenschappen voorhet Internet" dan doet ie ook I:\inetcpl.cpl openen in explorer dus ik geloof nooit dat het aan die classes ligt. d'r gaat echt iets mis bij het openen van systeem commando's. Dat lijkt ie te doen vanaf de home-dir van de gebruiker.

't zal toch echt geen virus zijn? Ik zie helemaal niets wat daar op lijkt...
toch maar een rootkit findertje eroverheen gooien?
Kan je nog even antwoord op mijn post geven? Misschien dat er wel bruikbare info tussen staat :)

edit: ohw ok, ik dacht dat je me keihard aan het negeren was :+

edit:

Een set van mijn kant af, van een bak die ook in een domein hangt.
WinXP bak in een Win2K3 domain:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\automatisering.BEDRIJFJE\Application Data
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files
COMPUTERNAME=PC101
ComSpec=C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
HOMEDRIVE=C:
HOMEPATH=\Documents and Settings\automatisering.BEDRIJFJE
LOGONSERVER=\\AZSERVER
NUMBER_OF_PROCESSORS=2
OS=Windows_NT
Path=C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\System32\Wbem;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\;C:\Program Files\Unit4\Unit 4 Multivers\
bin;"C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\;C:\Program Files\Python24\;C:\Program Files\wget\bin\"
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
PROCESSOR_ARCHITECTURE=x86
PROCESSOR_IDENTIFIER=x86 Family 15 Model 2 Stepping 9, GenuineIntel
PROCESSOR_LEVEL=15
PROCESSOR_REVISION=0209
ProgramFiles=C:\Program Files
PROMPT=$P$G
SESSIONNAME=Console
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINDOWS
TEMP=C:\DOCUME~1\AUTOMA~1.AZA\LOCALS~1\Temp
TMP=C:\DOCUME~1\AUTOMA~1.AZA\LOCALS~1\Temp
USERDNSDOMAIN=BEDRIJFJE.LOCAL
USERDOMAIN=BEDRIJFJE
USERNAME=automatisering
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\automatisering.BEDRIJFJE
windir=C:\WINDOWS

Ik zou toch echt ff die "HOMEDRIVE" en zo nachecken :?

[ Voor 55% gewijzigd door DeMoN op 06-01-2006 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op alle bakken homedrive i: (dat is de user z'n homodir, die set je in het userobject in de AD) en homepath is overal \ (de root van I: -> I:\ wijst naar \\pros-01\user\%username% )

Ik ga ze ff weggooien voor die client, maar ik bewijfel of dat veel gaat helpen. Keep youposted.

weghalen en dan dingen doen maakt niets uit, weghalen en dan inloggen helpt weer niet omdat ie bij het inloggen die settings mee krijgt.

Wat ik wel merk is dat als ik de internet settings wil wijzigen ik niet kan rechtsklikken op het Ie icoon, en dan wijzigen doen, maar wél de .cpl kan uitvoeren door dubbelklikken of invoeren (inclusief pad) in start - run. Doe ik het zonder pad dan kom ik in i:\inetcpl.cpl uit

Ik ga nu het register omkeren om te kijken waar Explorer z'n pad nu vandaan denkt te halen. Want uit de SET variabele haalt ie het niet, dat is duidelijk.

OK OK screw het register maar effe. Zoeken op "explorer.exe" is daat niet te filmen.
Ik probeer nu weer het hele profiel te ruimen en dan opnieuw te maken door er op in te loggen maar krijg nu de melding dat UsrClass in gebruik is en niet weg mag worden gezet... terwilj ik uit ben gelogd als die gebruiker en als administrator ben ingelogd. Volgens mij zit hier het probleem.
Nee hoor, file weggekregen in safemode, herstart, gecheckt of de map sorteer weg is onder documents and settings, en daarna ingelogd als die user, hop, gelijk weer niet werken.

Ik ga naar huis, vanavond verjaardag en morgen trouwerij, dus 't zal op z'n best zondag zijn voor ik hier naar kijken ga.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 17:55 ]

Pagina: 1