2 computers in netwerk onderling verbinden

Pagina: 1
Acties:

• marcvangend
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 14:03
Hoi,
Het lukte mij niet om het antwoord op onderstaande vraag ergens te vinden. Misschien is het wel heel logisch dat het niet kan, of juist wel, maar goed, ik weet het dus niet...

Ik heb een zeer minimaal thuisnetwerk: 4poorts switch, 2 computers eraan (W2k) en een adsl-modem, dit alles met 10/100 utp hardware. Op computer1 staan al onze digitale foto's en fimpjes. Ik wil vanaf computer2 graag wat sneller door die foto's kunnen bladeren, dus dacht ik: gigabit ethernet!

Natuurlijk wil ik niet meer geld uitgeven dan nodig is, dus is mijn vraag: kan ik computer1 en computer2 onderling verbinden met een gigabit verbinding, zonder mijn switch te hoeven vervangen? Je zou hierdoor een 'driehoekig' netwerk krijgen in plaats van de gebruikelijke boomstructuur - mag dat, of is dat een absolute no-go?

Bedankt,
Marc

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Zorgen dat de NIC's op de onderlinge verbinding een IP adres uit een ander subnet hebben en het moet werken. Even kijken dat als je over het netwerk gaat browsen de verbinding wel over de goede nic gaat, eventueel door gewoon \[ip] in Explorer in te vullen.

[edit] Trouwens of dat dit het foto's kijken zoveel sneller gaat maken :|, geen idee.

[ Voor 16% gewijzigd door PowerSp00n op 06-01-2006 14:43 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja tuurljik kan dat. zijn ook meer topic over. Echter als je het niet goed insteld gaat alles not steeds over de swtich. (gigbit gaat je toch niet halen, met 65 Mbit mag je je heeeeel gelukkig prijzen, en met 25 Mb/sec hoef je ook nog niet te huilen. Nu haal je 8Mbyte per seconde ofzo?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-04 15:02
Kan wel, maar de kosten van een gigabit switch zijn ook niet zo hoog meer tegenwoordig.
Kijk ook wel welke hardware de pc's nu gebruiken, je haalt niet met elke pc zomaar de volledige snelheid van gigabit, ikzelf haal bijvoorbeeld van mijn server (P4-2,66 met Intel gigabit nic) ongeveer 30 MB/s met mijn P4-3.0 met onboard gigabit(CSA). De snelheid van je HD's gaat ook meespelen.
Ikzelf vind ondanks de geringe snelheidswinst gigabit interessant omdat ik regelmatig enkele gigabytes verplaats van de ene pc naar de andere.