Toon posts:

Hulp & tips nodig bij een nieuw dual core systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem in mijn gedachten, budget ligt ongeveer max 1500.

Verder wil ik het systeem gebruiken voor een beetje alles, gamen,video encoden, dvd's branden, software als Adobe op draaien. Ik koos voor een intel systeem omdat ik altijd intel gehad heb.

Basic stuff

Moederbord: ASUS P5WD2-E-PREMIUM 975x* - € 232,-
Processor: Intel Presler 940 3.2 GHZ - € 445,-
Behuizing: Cooler Master Praetorian 731 Zilver € 96,-

Bij deze heb ik wat tips en hulp nodig

Ik moet kiezen tussen deze kaarten
Videokaart:
1.Asus Extreme N7800GT/2DHTV € 329
2.Leadtek WinFast PX7800GT TDH MyVIVO € 329
3.GeForce 7800 Series - SP-PX70GVH € 310,-
4.nog een andere kaart ???

Voeding: CoolerMaster Real Power 450 Watt € 78,-
Ik heb hier een twijfel moet ik zijn grotere broer nemen die 550 Watt is ? Maar die kost wel iets duurder voor € 101,-. Of moet ik een andere voeding kiezen ze zijn beiden erg duur, ik koos alleen omdat de behuizing zelfde fabrikant heeft.

Geheugen:Er waren zoveel verschillende typen geheugen kreeg er hoofdpijn van wat moet ik kiezen :?
Zou minimum 1 GB reep insteken.

DVD rewiter:
NEC 4450 € 50,-

DVD speler:
NEC dvd speler € 24,-

Hardeschijf:
Maxtor 10 300 GB 16 mb € 127,-

TOTAAL ongeveer: € 1382,- exclusief geheugen,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump !

Verwijderd

Dat mag niet :P

Als je zelf een pc samenstelt moet inderdaad op allerlei verschillende dingen letten.
Voor de Asus Extreme N7800GT/2DHTV staat op tweakers een productsurvey, voor die andere twee kaarten niet.

Wat betreft de voeding moet je kijken hoeveel je verschillende onderdelen gebruiken en wat voor energieslurpers je er later eventueel bij in wil doen? Ik weet niet of 550 watt overdreven is voor z'n systeem.

Met ram heb je eigenlijk weinig keuze. Kijken welke past op je mobo, en dan een reepje van 1Gb is idd niet overdreven veel. Dan heb je de keuze uit tig merken, daarvoor kun je Tweakers doorzoeken of er merken zijn die niet met je mobo samen willen werken.

Edit: ken je Tweakers Pricewatch al?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 17:09 ]