Ik sluit me volledig aan bij HunterPro. Experimenteer eens wat!
Ik zal een voorzet geven (ongever een 20 minuten werk = 2 * 10 minuten

).
Ik heb zoveel mogelijk vanuit jouw situatie proberen te werken. Heb toevallig ook een S2IS maar had alleen geen gouden ring. Heb dus een brons beeldje gebruikt en grenen hout i.p.v. eiken (djengizz heeft niet zoveel dure materialen...) Ook geen statief maar wel een kussen gebruikt om te stabiliseren.
Sorry voor het grote plaatje maar ik krijg het anders niet duidelijk.
#1 Jouw settings uit de EXIF genomen en het plaatje gemaakt. In het begin kreeg ik 'm niet hetzelfde totdat ik auto white balance gebruikte. Plaatje werd meteen te geel (idd Gizz) en leek op jouw foto.
#2 Wit balans op kunstlicht en plaatje opnieuw geschoten: dat ziet er in ieder geval ongeveer uit zoals ik het in het echt zie.
#3 Zoals al gezegd vind ik hout & goud geen combo. Zwart t-shirt gepakt en opnieuw plaatje gemaakt. Nu zwaar onderbelicht vanwege de licht-absorptie van de zwarte stof. Sfeer vind ik al wel beter.
#4 Om onderbelichting en schaduw tegen te gaan heb ik een beetje ingeflitst. Details zijn terug maar plaat is te statisch...
#5 Flits valt af voor mij dus een lamp erbij. Dit keer wit papier geprobeerd voor meer licht. De schaduw aan beide kanten van het beeldje bevalt mij niet. Ik moet dus met een derde lamp bijlichten.
#6 Licht naar achter verplaatst. Spot meting uit en eens van grotere afstand genomen met zoom erbij. Hierdoor krijg ik meer sfeer in de plaat en een betere DOF.
#7 Laatste poging in macro. Dit keer de halogeen vervangen door een schemerlamp (meer rood) in een poging een meer gouden look te krijgen. Lukt niet: details verdwijnen en het beeldje lijkt eerder steen dan goud.
#8 Vond #6 toch de beste foto dus voer ik die nog een keer uit met iets meer oog voor detail. Vervolgens naar Photoshop om daar de boel af te maken en een gouden look dan maar zelf te maken. Uiteraard is de 'final' erg afhankelijk van smaak maar in ieder geval heb je zo wat te kiezen.
High-res
Full-res