Toon posts:

[ALSA + Audigy LS] niets dan ruis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb gister ongeveer de hele dag liggen klooien om alsa aan de praat te krijgen met mijn nieuwe audigy LS kaart. uiteindelijk was het zover dat hij in de gnome en kde mixer te vinden was (CA0106). ergens heb ik gevonden dat ik SPDIF Out uit moest zetten, en inderdaad, er kwam eindelijk geluid uit de boxen, maar, niets dan ruis. wat ik ook doe, er is niets dan ruis. hij reageert echter wel op speakertest, want dan word de ruis ietsje anders :? ook heb ik geprobeerd om oss te installeren, maar die deed helemaal niets. toen weer fedora opnieuw geinstalleerd, en alle stapjes herhaald tot ik weer bij de ruis was aangekomen :? snap het echt niet meer |:(

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Dat probleem heb ik ook eens gehad met een SB Live en daar moest ik nog een kanaal dit gooien. Alleen weet ik niet meer precies welke. Probeer gewoon eens een voor een de kanalen aan en uit te zetten in alsamixer. Wie weet los je dan probleem wel op.
En anders de asoundrc file van deze link exact kopieren en ik je home directory plaatsen.
Het gaat dan om dit stukje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
pcm.ca0106 {
           type hw
           card 0
        }

ctl.ca0106 {
           type hw
           card 0
        }

Koffie werkt echt!

• stokvis79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

stokvis79

Therapy?

Ik heb hier een redelijk bizarre oplossing voor (vind ik dan), als ik mijn Mandriva systeempje opstart met mijn Audigy SE kaart erin hoor ik ook alleen ruis als ie ca0106 laadt. Dit los ik op door het apparaat te rebooten en Win XP op te starten (systeem is dualboot), hier wordt mijn kaart prima herkent. Na het systeem nu weer te herstarten werkt mijn geluid prima.

Ik moet idd eens gaan zoeken naar een mooiere oplossing maar dit werkt voor mij.

My girlfriend says That I need help My boyfriend says I'd be better off dead