Toon posts:

Schokkend beeld bij DivX op philips player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar video files (divx formaat) die ik graag op mijn divx player (Philips DVP-3010) had bekeken. Maar zowat elke seconde is er een kleine hapering die enorm stoort aangezien het beeld totaal niet vloeiend loopt. Andere divx files werken zonder problemen.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Ik heb de divx files proberen om te zetten naar .vob en op dvd gebrand, maar daar schokt het ook. Waarschijnlijk is het dus een probleem van de juiste encodering/decodering.

Op PC werkt alles vlekkeloos, maar ik had ze graag op mijn tv gezien...

De divx file (properties):

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/42/divxfile2hg.th.jpg

Als je nog enige informatie nodig hebt voor het probleem op te lossen, vraag maar ;)

Alvast bedankt.

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30
Frame rate staat op 23 frames per seconde.
Waarschijnlijk kan je TV/Player dat niet goed verwerken.

Verwijderd

Topicstarter
ArnoutV schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:59:
Frame rate staat op 23 frames per seconde.
Waarschijnlijk kan je TV/Player dat niet goed verwerken.
Valt dit op te lossen door de files te converteren naar andere formaten/frame rates?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:02:
Valt dit op te lossen door de files te converteren naar andere formaten/frame rates?
Ik vrees van niet, om van 23fps naar 25fps te gaan moeten er immers 2 beeldjes bij-geinterpoleerd worden. Om het vloeiend te maken moeten dan zelfs alle beeldjes opnieuw berekend worden. Echt mmoi kan dat nooit worden, helaas...

Regeren is vooruitschuiven

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 16:37
via mpeg4modifier de packed bitstream uit je film halen, dan schokt ie niet meer op je philips dvd speler.

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

T-MOB schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:26:
[...]

Ik vrees van niet, om van 23fps naar 25fps te gaan moeten er immers 2 beeldjes bij-geinterpoleerd worden. Om het vloeiend te maken moeten dan zelfs alle beeldjes opnieuw berekend worden. Echt mmoi kan dat nooit worden, helaas...
Je kunt ook de film gewoon sneller afdraaien, dan moet je alleen het geluid maar opnieuw encoderen. Je hoort er waarschijnlijk niks van, aangezien deze 'conversie' van 23,976 naar 25FPS door professionele DVD-authors ook wordt toegepast. En je kunt in cooledit ook wel geluid 'stretchen' zonder de toonhoogte te veranderen staat me bij.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1