[pdf] A4 wordt niet als A4 uitgeprint

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 18:24

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit met een vaag probleem en hoop dat 1 van jullie hier een oplossing voor heeft.

probleem;

Ik heb een ontwerp gemaakt in photoshop, daarvoor heb ik in het begin gekozen voor de standaard A4 optie (297mm * 210 mm - liggend).

Nadat dit afwas heb ik de hele handel ge-exporteerd naar pdf, via de save as functie in photoshop. Ik heb gekozen voor maximum quality (10).

Maar nu komt het probleem, wanneer ik de pdf open en ga printen lijkt het alsof de pagina een klein stukje wordt verkleind aangezien ong 1 cm wit overblijft.

In de pdf print opties heb ik alles mbt schalen al uit staan, maar het vreemde is wel dat in het kleine schermvoorbeeld de fout er al in staat.

Een 2de mogelijkheid is dat het aan mn printer ligt, maar ik heb alles bekeken en echt alles staat op A4 ingesteld.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, of wat ik fout doe, want waarschijnlijk ligt het toch aan de print opties van de adobe reader?
Printen direct vanuit photoshop geeft trouwens exact hetzelfde probleem |:(

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Kan toch aan je printer marges liggen...
Staat wel op A4, maar sommige printers nemen automatisch daar witruimte bij. Het bestand word dan wat verschoven etc.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
kaassouffle schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:30:
Kan toch aan je printer marges liggen...
Staat wel op A4, maar sommige printers nemen automatisch daar witruimte bij. Het bestand word dan wat verschoven etc.
maar t vreemde is dus dat ie alleen aan het uiteinde van de pagina (wat dus het laatst uit de printer komt rollen) die witruimte erbij neemt.
Ik zal nog s ff kijken of dr niet ergens een verborgen optie staat

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Pendaco schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:50:
[...]

maar t vreemde is dus dat ie alleen aan het uiteinde van de pagina (wat dus het laatst uit de printer komt rollen) die witruimte erbij neemt.
Ik zal nog s ff kijken of dr niet ergens een verborgen optie staat
Minimale printermarge is altijd bij het uiteinde het grootste. Daar pakt ie zegmaar het velletje voor transport :)

Anders crop je plaat eens opnieuw, soms heeft photoshop wat moeite met lagen die uit je afbeelding steken zegmaar.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Wat voor soort printer heb je:?

Ik heb in dit topic ondegeveer dezelfde vraag gesteld. Van belang is dat je in de opties van je printer "printen met marges"uitzet!

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 17:50 ]

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:47:
Wat voor soort printer heb je:?

Ik heb in dit topic ondegeveer dezelfde vraag gesteld. Van belang is dat je in de opties van je printer "printen met marges"uitzet!
ik heb een hp3400 zoiets (ik zit er even niet bij), iig zo'n klein bakje die ook op nette fotokwaliteit kan printen.

Maar in de opties kan ik iig niets vinden dat met 'printen met marges' te maken heeft.

@DarkX

bedankt voor de tip _/-\o_ , ik heb het complete gebeuren al in photoshop geflattend, daarna opgeslagen als pdf, en hij lijkt het nu wel goed, of iig beter uit te printen, die kleine marges neem ik maar op de koop toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Pendaco op 07-01-2006 14:12 ]

Verwijderd

Ik kan bijna niet geloven dat zoiets niet in te stellen valt, ik heb bij mijn canon ook heel lang moeten zoeken. Het kan bijna niet anders als dat het erbij staat!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
DarkX schreef op Friday 06 January 2006 @ 15:11:
(...) Minimale printermarge is altijd bij het uiteinde het grootste. Daar pakt ie zegmaar het velletje voor transport (...)
Klopt, boven, links en rechts vaak maar 2-3 mm, maar onder soms bijna een hele centimeter.

Btw, past dit in wel in W&G? (is een vraagje, geen flame ofzo)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

ZeilDude schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:51:
[...]

Klopt, boven, links en rechts vaak maar 2-3 mm, maar onder soms bijna een hele centimeter.

Sure, dit valt toch gewoon onder design?

Hoewel, nu blijkt dat het een instelling is, dan is het misschien meer SA of OH ofzo, maar vind dit nog wel kunnen :)

[ Voor 17% gewijzigd door DarkX op 07-01-2006 19:05 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
ZeilDude schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:51:
[...]
Voor mij iig wel, aangezien ik er in 1ste instantie vanuit ging dat ik met het opslaan iets fout deed, wat ook is gebleken.

@kjappert

ik zal binnenkort is de nieuwste drivers installeren misschien dat er dan nog wat extra opties bijkomen.
Maar bij de eigenschappen voor de printer (via de printermap) kan ik niets vinden wat met marges te maken heeft.
Het was toendertijd ook maar een vrij goedkoop dingetje 70 euro ofzo < komt wel bij dat de patronen allebei net zo duur zijn als die hele printer, stelletje afzetters :P
Pagina: 1