Toon posts:

[XP] WMP10 werkt niet meer na WMF patch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik vanmorgen de officiele WMF patch heb geinstalleerd kan ik met WMP geen enkel bestand meer afspelen. Het geeft de foutmelding "Windows Media Player cannot play the file because there might be a problem with your sound or video device. Try installing an updated device driver.".

Ik heb de onofficiele patch wel geuninstalleerd en heb na het patchen ook de dll geregistreerd zoals op SANS stond beschreven.

Ik heb WMP 10 opnieuw geinstalleerd en alle updates (http://home.arcor.de/carsthom/updates/wmp10_updates.html) toegepast, versie 10.00.00.3955 geeft het aan.

Bij Microsoft Update gekeken en in het programma maar geen nieuwe updates gevonden. Nogmaals opnieuw geinstalleerd, maar krijg er geen beweging in. Geluid en beeld werkt verder prima, ook met WinAMP en Creative MediaSource werkt alles gewoon. Het lijkt erop dat de codecs van WMP beschadigd of verdwenen zijn, hoe los ik dat op?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En als je de patch deinstalleert werkt het weer wel? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas niet, maar het opgelost is het wel, die patch opnieuw geinstalleerd en daarna WMP erop en het werkt wel weer. Alleen niet als normaal de codec waren wel degelijk beschadigd. Maar codec pack er opnieuw op en dat heeft ook dit verholpen. Vreemde zaak toch, maar goed bedankt iig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah ik gok met de info die ik nu heb dat het niks met die patch te maken heeft gehad, hooguit dat het symptoom nu naar boven kwam (misschien voor het eerst sinds tijden weer gereboot waardoor tijdens de boot wat files vervangen werden oid?) :)