[AX 850 XT]SmartGART check bij windows opstart

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 16:02
Ik had wat problemen na de installatie van mijn nieuwe video kaart op win XP 64.(PCIe x16)
Ik heb toen bij ATI.com een ATI cleaner gedownload die alle gerelateerde ATI software verwijdert en daarna de nieuwste Catalyst ( v 5.13 voor XP64) geïnstalleerd.

Ik heb ook de laatste mobo drivers geïnstalleerd ( Epox 9NPA+ Ultra NW 4 chipset) v 6.69 voor XP64.

Nu is het zo dat elke keer wanneer ik de PC opstart ik de melding krijg dat Catalyst Control Center SMARTGART uitvoert om de beste instellingen van mijn systeem te configureren.

Dat dit gebeurd na een nieuwe install oke..Maar elke keer weer wanneer je windows boot??
Hoe en waar kan ik dit aanpassen cq uitzetten? Of kan dat niet?
Wie kan mij vertellen waarom dit elke keer gebeurd?

http://www.ati.com/produc...rtGart-White-Paper-V2.pdf hier spreken ze over de SMARTGART CONTOL panel maar die heb ik dus niet. KAn um nergens vinden binnen de Catalyst Control panel igg.... :'(

[ Voor 14% gewijzigd door stretch op 06-01-2006 13:37 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:51
gewoon geen CCC gebruiken en de kale drivers installeren. moet denk ikbeter werken.
weet ik niet zeker maar daar ga ik een beetje van uit.
al die zooi er naast is meestal zinloos en brengt meer problemen met zich mee dan dat het je helpt.

• stretch
dangerpaki schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:41:
gewoon geen CCC gebruiken en de kale drivers installeren. moet denk ikbeter werken.
weet ik niet zeker maar daar ga ik een beetje van uit.
al die zooi er naast is meestal zinloos en brengt meer problemen met zich mee dan dat het je helpt.
Ergens heb je wel gelijk maar ja...Dat lost dit probleem niet op.
Nou is het niet echt een probleem maar het is irritant.
SMARTGART heeft alleen maar met AGP te maken, voor zover ik het kan zien.
Maar ik heb PCIe ..Dat verbaasd me en ik kan SMARTGART Control Center niet aanroepen hoe dat beschreven staat in de Ati pdf...Start>Run> SMARTGART

Zou dit aan een BIOS setting kunnen liggen ??

[ Voor 5% gewijzigd door stretch op 06-01-2006 14:03 ]

• stretch
Niemand die dit probleem ook heeft??

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 16:14
Ik ga er van uit dat XP64 in hoofdlijnen hetzelfde is als XP Pro.

Smartgart wordt gestart als service (ATISmart, ati2gagd.exe), telkens al de PC wordt opgestart. Wat je zou kunnen doen is de instelling aan passen naar handmatig of geheel uitschakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door spacemouse op 07-01-2006 12:48 ]

• stretch
spacemouse schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:42:
Ik ga er van uit dat XP64 in hoofdlijnen hetzelfde is als XP Pro.

Smartgart wordt gestart als service (ATISmart, ati2gagd.exe), telkens al de PC wordt opgestart. Wat je zou kunnen doen is de instelling aan passen naar handmatig of geheel uitschakelen.
Bedankt...SmartGART is alleen idd voor AGP en aangezien dit kaartje PCIe is heb ik het niet nodig.
Bedankt voor de hint. Probem fixed!
Pagina: 1