Toon posts:

AVM Fritz ATA

Pagina: 1
Acties:
  • 1.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met een AVM Fritz ATA?
Wil voornamelijk weten of hij de nummerherkenning van de KPN doorgeeft aan je telefoon of basisset.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand zo'n apparaat.
Die Duitse apparaten zijn zeker niet zo populair. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik heb hem 1 week gehad, maar toen ging hij stuk en mocht ik hem ruilen :*)

Binnen 24 uur schoppen wordt niet echt gewaardeerd :/

[ Voor 3% gewijzigd door Bravebart op 06-01-2006 19:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, voor het "schoppen", ik ben nog vers hier :D
Zal het nooit meer doen ;)

Ik neem aan dat je hem voor een ander apparaat geruild hebt.
Heb je in die week nog wel de nummerherkenning aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:00:
Sorry, voor het "schoppen", ik ben nog vers hier :D
Zal het nooit meer doen ;)

Ik neem aan dat je hem voor een ander apparaat geruild hebt.
Heb je in die week nog wel de nummerherkenning aan de praat gekregen?
Nee, bij mij deed de nummerherkenning het ook al niet. Misschien had ik net een brak exemplaar, maar bij mij deed zo ongeveer niks het. Dus echt veel verder kan ik je ook niet helpen O-)

(ik heb alleen het netwerk gedeelte aan de praat gekregen, dus ik kon op mijn hele netwerk op internet.)

[ Voor 6% gewijzigd door Bravebart op 07-01-2006 11:39 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhaan
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb een Fritz!Box WLAN 7050 gekocht.....(annex a)

vanaf de fritz!box naar mijn telefoon heb ik wel nummerherkenning.
Als ik inbel via voip zie ik dus wel een nummer....

echter als het telefoontje via de kpn analoge lijn binnenkomt dan heb ik GEEN nummerherkenning.
ga morgen het nl supportnummer bellen: 024-3249560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rhaan schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:49:
Ik heb een Fritz!Box WLAN 7050 gekocht.....(annex a)

vanaf de fritz!box naar mijn telefoon heb ik wel nummerherkenning.
Als ik inbel via voip zie ik dus wel een nummer....

echter als het telefoontje via de kpn analoge lijn binnenkomt dan heb ik GEEN nummerherkenning.
ga morgen het nl supportnummer bellen: 024-3249560
Ik ben benieuwd. Ik overweeg nog steeds om er een te kopen.
Maar nummerherkenning is wel essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puik apparaatje, heb zelf de Fritz! FON WLAN.
Nummerherkenning werkt goed, heb tevens een sip account bij Voipbuster ingesteld zodat ik gratis bel binnen NL naar vaste nrs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus je nummerherkenning werkt als je op je KPN-lijn wordt gebeld?
Heb je ISDN of analoog?
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:30:
Puik apparaatje, heb zelf de Fritz! FON WLAN.
Nummerherkenning werkt goed, heb tevens een sip account bij Voipbuster ingesteld zodat ik gratis bel binnen NL naar vaste nrs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Fritz!Box Fon 5050. Heb het getest, en DTMF-nummerweergave vanaf een analoge poort van mijn Quattrovox IV doet het prima!

Voor de mensen waarbij het niet werkt: toets eens #99*1*. Is de code om de Fritz!Box naar Nederlands nummerweergave te laten luisteren. Het nummer wordt vanaf de Fritz!Box volgensmij wel altijd met FSK naar je telefoon gestuurd, of je die code nou toetst of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen zijn er die ervaring hebben met het aansluiten met een Quattrovox IV op een Fritz Box.

Kan iemand mij mailen hoe hij dit gedaan heeft? Zelf heb ik een Quattrovox IV met een Fritz Box Fon 7170.

Volgens mijn Fritz Box is hij al ingelogd met mijn voip provider(s), maar ik kan nog niet bellen en / of gebeld worden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
In de 7170 bij internettelefonie zet je als internetnummer je ISDN hoofdnummer (zonder 0) en als gebruikers naam je door Tiscali toegewezen telefoonnummer. Dan moet het gewoon werken. Doet het bij mij tenminste wel. Ik gebruik wel geen Quatrovox maar een Siemens ISDN centrale, maar het principe blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd door OrakelJos (dubbele posting)

[ Voor 87% gewijzigd door OrakelJos op 29-07-2006 16:01 ]

Verwijderd

OrakelJos schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:11:
In de 7170 bij internettelefonie zet je als internetnummer je ISDN hoofdnummer (zonder 0) en als gebruikers naam je door Tiscali toegewezen telefoonnummer. Dan moet het gewoon werken. Doet het bij mij tenminste wel. Ik gebruik wel geen Quatrovox maar een Siemens ISDN centrale, maar het principe blijft gelijk.
Ik heb net een 7170 aangeschaft en probeer nu het telefoon deel aan de praat te krijgen samen met een Siemens ISDN centrale SX255) Als ik de SX255 direct op het NT1 kastje aansluit kan ik bellen en gebeld worden (via het vaste net). Als ik de SX255 aansluit op de Fritz!7170 S0 poort, kan ik niet meer bellen (handset geeft aan "Storing"). Binnenkomende gesprekken kan ik wel zien, maar als ik beantwoord hoort de beller mij zeer slecht en ik hoor helemaal NIETS.

Doe ik iets anders dan jij?

Bedankt, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zowel een internationale versie van de 7050 Annex B als de Duitse versie. Beiden werken probleemloos. Ook een kennis van mij die de 7050 Annex A heeft en er een ISDN SX255 achter heeft hangen (ja, dat werkt bij een analoge buitenlijn ;) ) heeft ook geen enkel probleem.

Probeer de stekker uit de So bus op de Fritz!Box een keer eruit te halen en opnieuw erin. Anders voeding van SX255 even loskoppelen en opnieuw erin. Idem voor de Fritz! Box.
Als dit allemaal niet werkt lijkt mij de Fritz! Box kapot.

In Duitsland gebruiken ontzettend veel mensen de Fritz!Box in combinatie met ISDN centrales waaronder vele Gigasets probleemloos.
Ter informatie: in Duitsland werd gedurende een lange periode ADSL alleen maar aangeboden in combinatie met ISDN vandaar de grote aantallen ISDN gebruikers in Duitsland. Als er dus één is die goed met ISDN kan omgaan is het dus wel AVM resp. hun Fritz!Boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je suggesties, maar dat hielp ook niet. Ik heb inmiddels een supportcall ingediend in Duitsland want deze 7170 wordt in Nederland niet ondersteund. Dat maakt de communicatie niet echt eenvoudig (ze beginnen meteen over ITU-T G.992.1 standaarden enzo) De eerste zin was dat deze versie alleen maar bedoeld was voor Duitsland....

Ik hoop morgen meer te weten en anders gaat ie terug naar de leverancier.

Werkt die 7050 ook met zo'n vreemde Y kabel? Rare constructie vind ik... Bovendien zit er op de ADSL tak van die kabel alleen maar een RJ45 stekker en die past weer niet op de RJ11 uitgang van de splitter :(

Het enige dat me tot nu toe is gelukt is met een oude ISDN kaart direct via de So bus te girotellen en mbv een oude analoge telefoon lukt het me ook om via het vaste net EN voip uit te bellen. Dus echt veel kan er ook weer niet kapot zijn...

Heb jij trouwens je MSN nummers in die FritzBox geklopt? Niet dat het uitmaakte bij mij, maar ik zou verwachten dat als je niets invult, die FritzBox alles klakkeloos doorstuurt naar de So bus.

Ik laat het wel even weten!

Groeten, Frank :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
De 7050 heeft twee aparte kabels voor ADSL en telefonie. Ik heb een verloopje gemaakt van RJ45 naar RJ11 voor de 7170. Met ITU-T G.992.1bedoelen zij hetzelfde als wij met Annex B.

Al met al blijf ik het vreemd vinden dat het bij jou niet werkt.Klinkt misschien stom, maar ik zou toch nog een paar keer stoeien met stekkertjes uithalen en opnieuw indoen. Is de kabel die je tussen de Fritz!Box en je Siemens hebt zitten dezelfde als die oorspronkelijk tussen de NTBA en de Siemens zat? Zo niet, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn. De aders mogen nl. niet willekeurig aangesloten zijn!

Je hoeft inderdaad geen MSN nummers in de Fritz!Box te zetten. Als je echter wat met die nummers wilt doen, is het verstandig ze er in te zetten.
Ik heb wél de nummers erin gezet omdat ik mijn VoIP nummer in de Fritz!Box hetzelfde nummer heb gegeven als mijn MSN hoofdnummer. Dat VoIP nummer hoeft nl. niet gelijk te zijn aan het echte nummer. Als ik nu naar buiten bel ziet hij dat het MSN nummer 2x bestaat, nl. 1x als ISDN nummer en 1x als VoIP nummer. Hij kiest dan automatisch voor het VoIP nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zojuist een 7170 aangesloten i.p.v. mijn Duitse 7050. Kreeg net zoals jij "storing" te zien. Heb via het Fritz menu een reset gedaan. Dus niet stekker uit/in! Daarna werkte hij prima.
Misschien moet de Gigaset zichzelf opnieuw initialiseren met de 7170 en gaat dat alleen door de Fritz!Box te resetten.
Probeer maar eens en houd ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie & tips! Alle kabels zijn inmiddels vervangen en 3x een soft-reset gedaan. Ik ben er wel klaar mee! Ik krijg allerlei verschillende situaties. Soms kan ik wel uitbellen via Gigaset maar verbreekt ie na 3 sec de verbinding. Soms krijg ik direct "Storing" |:(

Ik wacht nog even tot vanmiddag op een reactie van AVM support en anders gaat ie retour naar de leverancier. ;( Dan wacht ik wel tot er een NL versie komt...

Nogmaals bedankt! Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Er komt géén Nederlandse of internationale versie. Je zult dus de 7050 International Annex B (20002327) moeten kopen. Is o.m. verkrijgbaar bij www.callvoip.nl voor 169 euro.
Anders vragen aan AVM Duitsland of ze jouw 7170 willen omruilen. Volgens mij is het een incidenteel probleem. Als je daar geen zin in hebt vraag je de leverancier in Nederland hem om te ruilen desnoods tegen een 7050 International of Duits.
Ik heb 3 Fritz!Boxen (7050 Annex B International, 7050 Duits en 7170 Duits) en ze doen het allemaal om maar niet te spreken van Duitsland waar er zo'n 2,5-3,5 miljoen staan waarvan vele in combinatie met een Siemens ISDN Gigaset centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Oh Frank, voordat ik het vergeet: zit de nieuwste firmware 29.04.15 er al op? Zo niet, dan dat ook nog even proberen. Voor de zekerheid eerst terug naar fabrieksinstellingen, dan flashen en daarna je instellingen weer opnieuw ingeven.
Kijk ook even of de firmware van de SX255 up-to-date is. De laatste versie is 4.206. Als je die niet hebt kan je deze downloaden van de Siemens site http://gigaset.siemens.co...rN_prodId%3A15708,00.html

[ Voor 33% gewijzigd door OrakelJos op 29-08-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De firmware op beide apparaten had ik al up-to-date.
Ik heb met de leverancier gesproken en mocht het apparaat t/m vandaag zonder kosten retour zenden. Dus dat heb ik maar gedaan.

Voorlopig heb ik even m'n buik vol van VOIP/routers.

Nogmaals dank voor alle tips!

Frank :r

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Niet zo gauw de moed opgeven! Ik heb diverse kennissen, familie en vrienden die ook met de Fritz!Box werken. Ze zijn allen zeer tevreden. Ga er maar van uit dat je gewoon pech had. Fritz! is gewoon de beste combinatie van router met VoIP.
Als je trouwens VoIP in combinatie met ISDN én lifeline wil kom je niet om Fritz! heen. Ook Draytek kan niet wat een Fritz! kan. Fritz! is de enige die alles netjes naadloos en transparant kan integreren.

Verwijderd

Normaliter geef ik pas op na een week of 5-6 op. Maar gezien de opstelling van de (nu dus ex-)leverancier nu wel. Ik ben met je eens dat dit product het meeste biedt van alle fabrikanten. Vandaar dat ik het had aangeschaft. Wellicht probeer ik het over een paar weken nog eens.

Ik houd je op de hoogte! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Fritz!box 7050 Annex A.
De nummer herkenning werkt niet met de KPN lijn.
Hiervoor al 2 x een firmware update ontvangen maar het blijft niet werken.
De laatse versie firmware was 14.04.14-4461
Daarnaast vertelde AVM mij dat er veel problemen waren met nummerherkenning en dat ze eigenlijk ook niet goed wisten wat ze eraan konden doen.
Aangezien ikzelf alleen verder wil met een goed werkende nummerherkenningheb ik nu de Fritz!box geretourneerd naar de leverancier voor garantieafhandeling, maar ik ben bang dat ik er niets mee op ga schieten. Ik hoor wel goede berichten van de Sipura adapter type 3000 en 3102.

Het hele euvel ligt aan het feit dat de nummerherkenning voor ISDN op een andere wijze tot stand komt dan bij analoog. Vandaar dat er met ISDN minder problemen zijn.
Er zullen plaatsen zijn waar de Fritz!box goed functioneert en plaatsen waar dat niet zo is.
Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat de standaard voor nummerherkenning zo slcht is te gebruiken cq te implementeren, dat ropet de vraag op of het wel een standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik ken persoonlijk verschillende mensen die de Fritz!Box Fon Annex A hebben ( met en zonder WLAN) en ook een die 7050 Annex A heeft. Bij allen(!) werkt de KPN nummerherkenning correct. Het verhaal dat je dus nu schetst dat de Fritz!Boxen problemen zouden hebben met de Nederlandse nummerherkenning is dus onjuist. Heb je soms een Duitse 7050 gekocht die gepatched is naar Annex A? Zo ja, dan kan het mogelijk (of bijna zeker) niet werken. Met de internationale versie moet het werken. Heb je de regiosettings op Nederland gezet? Dan dat eerst doen.
Blijft het problemen geven dan contact opnemen met AVM support in Nederland.
NB: firmware 14.04.14-4461ken ik niet, wél 14.04.15-4461. Typefoutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLopt, nummer herkenning werkt goed op mijn Fritz. Ben goed bereikbaar op mijn Voipstunt nummer en ook op mijn KPN vaste nummer. Alles telefoontjes gaan eruit via de verscillende SIPs en dat werkt als een tierelier. Moet je eerlijk zeggen dat het mij zeer veel frsutratie en moeite kostte om het in de lucht te krijgen maar uiteindelijk is dat dan wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Zelfs dat van die moeite en frustraties kan ik niet onderschrijven. Ik vond juist dat het heel simpel op te zetten is. Werkte bij mij in één keer (met Tiscali telefonie). In vind de web interface heel duidelijk en begrijpbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik ben van plan een Fritz!box Fon Wlan (DEZE) aan te schaffen, maar wil graag even zeker weten, dat de onhebbelijkheden die mijn Speedtouch 716 heeft, door de Fritz! worden opgelost:

1) ik heb een bestaand (analoog) kpn-nummer, wordt nummerweergave door deze Fritz! wel doorgegeven? (ik lees in de spec. dat het een internationale versie is);
2) na een uur bellen wordt bij de Speedtouch de verbinding verbroken. Dat kan niet anders, maar is soms irritant (niet dat ik zo vaak meer dan een uur bel, maar toch ;)) Soms wordt ook op een willekeurig moment de verbinding verbroken :( Hoe doet Fritz! dat?
3) Is faxen mogelijk? Bij de Speedtouch is het vaak een kwestie van geluk hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) ik heb een bestaand (analoog) kpn-nummer, wordt nummerweergave door deze Fritz! wel doorgegeven? (ik lees in de spec. dat het een internationale versie is); Ja, werkt bij mij met dezelfde configuratie.
2) na een uur bellen wordt bij de Speedtouch de verbinding verbroken. Dat kan niet anders, maar is soms irritant (niet dat ik zo vaak meer dan een uur bel, maar toch ) Soms wordt ook op een willekeurig moment de verbinding verbroken Hoe doet Fritz! dat? Geen ervaring met speedtouch, bel zelf via VOIPstunt en die sluit de lijn ook na een uur af.
3) Is faxen mogelijk? Bij de Speedtouch is het vaak een kwestie van geluk hebben Geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Nummerherkenning bij de internationale versie van de Fritz!Box is inderdaad géén probleem. In mijn kennissenkring zijn inmiddels 6 mensen met diverse Fritz!Boxen waarander ook jouw keuze zonder problemen. Ikzelf heb een ISDN aansluiting en dan heb je het probleem sowieso niet daar ISDN een algemeen aanvaarde standaard is. Aleen KPN moet het op een analoge lijn zonodig anders doen als die 189 andere landen.........

Verbreking van de verbinding ligt inderdaad aan de VoIP provider. Is niets aan te doen.

Ik moet dagelijks een modem verbinding maken (hoewel ik ADSL heb). Over VoIP geeft dat bijna altijd problemen ongeacht het merk modem/router. In de Fritz!Box kan je echter aangeven dat alle gesprekken vanaf een bepaalde analoge poort altijd over het vaste net moeten. Probleem is daarmee opgelost. Fax is in feite niet veel anders. Bij de Fritz!Box kun je ook een prefix gebruiken in de faxmachine waardoor hij dan ook over het vaste net belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:58:
In de Fritz!Box kan je echter aangeven dat alle gesprekken vanaf een bepaalde analoge poort altijd over het vaste net moeten. Probleem is daarmee opgelost. Fax is in feite niet veel anders. Bij de Fritz!Box kun je ook een prefix gebruiken in de faxmachine waardoor hij dan ook over het vaste net belt.
Ik had het zo leuk bedacht: Een modem met 2xFXS, twee telefoonnummers via Voipbuster en een bestaand KPN-nummer. Op FXS1 een telefoon, op FXS2 een fax. Voicemail op mijn gewone kpn-lijn. Probleempje hierbij was dat bij ingaand gesprek op de Speedtouch 716 beide FXS-poorten mee werden aangesproken: voicemail werkte niet, omdat de fax al eerder het signaal overnam. Gelukkig kon ik mijn fax zo instellen dat die na 20 seconden pas het signaal oppikte (en dus de voicemail eerder was), maar dat gold dan natuurlijk ook voor bellen op het VB-nummer wat aan FXS2 hing. Niet echt handig ("je fax doet het niet", aldus ongeduldige mensen). Volgend probleem was dus de betrouwbaarheid van faxen via VoIP.

Tot zover het geleuter eromheen ;). Concrete vragen:
1) worden fxs1 en fxs2 beide aangestuurd bij een inkomend gesprek via de KPN-lijn?
2) kun je ook "iets" instellen dat (bijvoorbeeld door het toevoegen van een extra getal door degene die belt via de kpn-lijn) pas op dat moment (alleen) de fxs2 poort aangestuurd wordt? Denk bv aan "wilt u een fax versturen, toets een 1" Denk het haast niet, maar ik doe een beroep op de creatieve geesten onder ons ;)
3) om maar weer een vergelijking te maken met mijn Speedtouch: een prefix om te bellen via de kpnlijn werkt hier niet, het relais schakelt nogal traag waardoor de eerste drie/vier nummers van het voorgeprogrammeerde nummer verloren gaan. Ik begrijp dat de Fritz! hier beter mee omgaat?

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik heb alleen ervaring met de Fritz!Box:
1. je kunt van elke poort opgeven op welke nummers (vaste lijn en/of VoIP nummers) hij moet reageren en op welk nummer hij naar buiten moet bellen. Dat moet wél een van de inkomende nummers zijn.
2. dat zal niet gaan werken;
3. als je de fax aan één van de analoge Fritz! poorten hangt en hem definieert als fax, zal hij altijd via KPN naar buiten bellen. Je kunt ook, zoals ik al eerder schreef, een vaste prefix inprogrammeren in je faxmachine zodat hij altijd via KPN naar buiten belt.
Beste oplossing lijkt me om je KPN lijn uitsluitend voor in- en uitgaand faxverkeer te gebruiken. Dat is met de Fritz! simpel te regelen. Overig verkeer via VoIP op de andere analoge poort waaraan dan je telefoon(s) hang(t)en.

• Chris27
Bedankt voor de info! Hier heb ik wat aan! _/-\o_ Ik denk dat faxen via VoIP altijd wel een hekel punt zal blijven. Zal binnenkort maar een Fritz!box aanschaffen. Heb ik eindelijk weer nummerweergave via de kpn-lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 09:57

Metroman

Teveel hobby's, teveel tijd.

Dag mensen,

Heb vorige week een Fritz 7050 internationaal aangerukt naar aanleiding vd verhalen.
Verder voor de positieve kant, kan ik stellen dat de box het helemaal brilliant doet, XS4ALL ADSL.
Voipbuster en Voip adsl, voorkeuzes voor pre-select carriers voor mobiel.
Inkomende en uitgaande lijnen via bepaalde toestellen.

Echt goed... Scheelt weer een boel centen en de geluids kwaliteit is ook echt goed.

Maar ff over nummerweergave.
Zonder Fritz werkt het goed op mijn Siemens G2 maar via de Fritz, heb ik hier nu t volgende probleem mee.

Nummer herkenning werkt, behalve: de 2 en de 3?

Dus inkomend nummer abc2d3ef3g geeft als resultaat abcdefg. 8)7

Via de VOIP enzo werkt het geheel perfect. Dus alleen als het gesprek via de KPN binnenkomt.

beetje vreemd, iemand hier ervaring mee? |:(

*EDIT* Annex A, KPN Analoog voordat iemand over ISDN begint. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Metroman op 10-10-2006 00:31 ]

iMac, A1370, DS-412+, Yingli, Kostal, https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=7287&sid=67244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:01:
Zo te lezen zijn er die ervaring hebben met het aansluiten met een Quattrovox IV op een Fritz Box.

Kan iemand mij mailen hoe hij dit gedaan heeft? Zelf heb ik een Quattrovox IV met een Fritz Box Fon 7170.

Volgens mijn Fritz Box is hij al ingelogd met mijn voip provider(s), maar ik kan nog niet bellen en / of gebeld worden.

Alvast bedankt.
Ik heb thuis hetzelfde hangen, alhoewel ik nu de quatrovox niet direct gebruik. Heb de quattrovox gewoon op de S0 van de 7170 gehangen. Nummerweergave en aannemen van gesprekken ging zonder problemen. Het bellen via isdn was ook geen enkel probleem, gebeld worden via voip ging ook prima, met nummerweergave en bellen via voip heb ik niet getest. Ik heb nu mijn toestellen rechtstreeks op de analoge poorten van de 7170 hangen. Nummer weergave werkt wel, maar daarvoor heb ik op mijn dect-sets wel moeten aangeven dat ik in duitsland zit. Gesprekskwaliteit is net zo goed als met de quattrovox rechtstreeks aan de NT1.
Instellingen zijn zo goed als default, natuurlijk wel useraccount voor sip etc ingesteld, maar geen afwijkende zaken hoeven instellen. Ik gebruik wel de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Teigetjuh,

Alles werkt nu bij mij, alleen de gesprekskwaliteit is nog niet echt goed en de nummerweergave naar buiten toe doet het nog niet. Mogelijk ligt dit aan mijn voip provider Voicedata. Ik ben nu de VOIP kwaliteit aan het controleren van mijn gesprekken. Dit kan met de Labur firmwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Uitgaande nummerweergave gaat bij mij in zoverre fout dat ik geen msn kan instellen voor het ISDN, hij pakt standaard het hoofdnummer, helaas... Maar als dat het enige is... ik zit er aan te denken omdat desnoods gewoon uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
MSN nummers instellen in zowel de ISDN centrale die achter de Fritz!Box hangt én in de Fritz!Box zelf.
Als je dat laatste niet doet krijg je inderdaad alleen het hoofdnummer. Ik heb zelf een 7050 International, 7050 Duits en een 7170 Duits, allen Annex B. Ze doen het allemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik heb al een tijdje Voip, heb nu via Ebay een Fritz! 5050 besteld en het lijkt als of deze alleen voor ADSL geschikt is. Heb echter kabel en wie kan mij vertellen of dit tover doosje ook in een netwerk het gaat doen. Men heeft mij verzekerd van wel.
Alvast bedankt voor de help.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:14:
Hi, ik heb al een tijdje Voip, heb nu via Ebay een Fritz! 5050 besteld en het lijkt als of deze alleen voor ADSL geschikt is. Heb echter kabel en wie kan mij vertellen of dit tover doosje ook in een netwerk het gaat doen. Men heeft mij verzekerd van wel.
Alvast bedankt voor de help.
Groetjes
De fritzbox 5050 is in principe een adsl-modem/router, maar als je die voor telefonie wil gebruiken kun je je kabel op kabel op de (enige) netwerkaansluiting aansluiten, je kan dan in de configuratie van het apparaat aangeven dat je niet via DSL, maar via je netwerk je VoIP wil gebruiken. Als router zal deze dan dus duidelijk niet meer kunnen dienen, maar wel als pure ATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 07:39:
[...]

De fritzbox 5050 is in principe een adsl-modem/router, maar als je die voor telefonie wil gebruiken kun je je kabel op kabel op de (enige) netwerkaansluiting aansluiten, je kan dan in de configuratie van het apparaat aangeven dat je niet via DSL, maar via je netwerk je VoIP wil gebruiken. Als router zal deze dan dus duidelijk niet meer kunnen dienen, maar wel als pure ATA.
Bedankt voor je antwoord, hoop dat het tzt allemaal lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teigetjuh schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 07:39:
[...]

De Fritzbox 5050 (DUITSE VERSIE) werkt!!
Hoe?
Prima, Via @home abonnement en geschakeld als router met Lan A aan de kabelmodem en Lan B een router/printserver die nu alleen als switch werkt voor de andere computers.
Toch wel grapping, na het lezen van dit bericht op callvoip.nl

Quote:
* N.B.: de FRITZ! is nog niet geschikt voor registratie van een hostname, en kan daarom nog niet worden gebruikt als router in combinatie met Essent @home kabelinternet. Bij andere kabel-internet-abonnementen wordt geen hostname-registratie gebruikt; daar kunt u de FRITZ!-producten wel als router gebruiken achter uw kabelmodem.
Unquote.

Het is maar dat men het weet en hoop dat iemand er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik overweeg een Fritz!box 7xxx-serie via ebay te kopen; moet ik er dan nog rekening mee houden dat ik een speciale versie (heb hier internationaal en duits gelezen) krijg? Veel boxen die aangeboden worden zijn afkomstig uit Duitsland..

Wat zijn de verschillen? En ondersteunen ze beide nummerherkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
De Duitse versies zijn altijd Annex B en ondersteunen géén Nederlandse nummerherkenning als ze zijn "omgebouwd" voor Annex A. Verder zit er geen G.729 codec in.
Als je geen risico wil lopen koop je dus gewoon een internationale versie. De verschillen tussen de diverse versies kan je op de site van AVM vinden.
Voor nederland zijn voor gebruik op een analoge lijn met Annex A de Fritz!Box Fon, Fritz!Box Fon WLAN, Fritz!Box 7050 en binnenkort de Fritz!Box 7140 leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 01:52
OrakelJos schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:17:
De Duitse versies zijn altijd Annex B en ondersteunen géén Nederlandse nummerherkenning als ze zijn "omgebouwd" voor Annex A. Verder zit er geen G.729 codec in.
Weet je dit zeker ?
Ik dacht namelijk dat de Annex-A en Annex-B, op het lijnfilter na, hardwarematig identiek zijn.
De firmware maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Als ze zijn omgebouwd voor Annex A is uitsluitend één parameter in de variabelen gewijzigd in Annex A. De rest van de firmware en hardware is en blijft Duits, dus géén Nederlandse nummerherkenning etc. en géén G.729 codec. Kijk ook eens op www.ip-phone-forum.de .
Daar vind je genoeg over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 01:52
Ik heb mijn duitse FBF WLAN Annex-B (fw 04.15) naar een Engelse Annex-A (fw 04.21) omgezet.
Werkt perfect.
Alleen de inkomende KPN nummerherkenning (DTMF) luister wat nauwer (bij mijn vriendin werkt het en bij mijn broer niet).

De telefoons die op de interne poorten van de FBF zitten moeten wel FSK-nummerherkenning hebben (alhoewel ik hier niet zeker van ben)

Ook een FBF 7050 WLAN is om te zetten van duits naar engels.
Als ik hem omzet van Annex-B naar Annex-A gedraagt hij zich vreemd genoeg anders dan een FBF WLAN (zonder 7050), in ieder geval op het tiscali netwerk.

Zie de frequentiekarakteristiek van de 'omgebouwde' 7050 en de omgebouwde FBF Wlan:
http://www.ip-phone-forum...mentid=11245&d=1162591843
http://www.ip-phone-forum...mentid=11246&d=1162591861

Beiden waren aan dezelfde lijn gekoppeld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Het probleem blijft dat als je een Annex B omzet naar Annex A het lijnfilter hetzelfde blijft dus een beperktere bandbreedte. Dit wreekt zich op grotere afstanden van de wijkcentrale door lagere datarates of zelfs helemaal geen verbinding. Het door jou aangehaalde forum staat vol van berichten van mensen waarbij het gelukt is maar er staan evenzoveel berichten van mensen waar het niet werkt. Ik zou in Nederland altijd de orginele internationale Annex A versie kopen.
Het kan best zijn dat de lijnfilters in diverse Fritz!Boxen niet hetzelfde zijn. Dat zou jouw verschilt kunnen verklaren tussen de 7050 en de WLAN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
Ik heb pas de ATA-versie ingesteld en die gebruik ik nu ook naar tevredenheid.. Enige wat ik nog wel graag zou willen is dat ik mijn voipbuster caller-id van m'n mobiele nummer kan meezenden. Ik heb dat nummer bevestigd met de voipbuster-applicatie, en die applicatie stuurt nu ook gewoon mijn mobile nummer mee..

Ik heb nu de volgende instellingen staan, heb volgens mij alle combinaties al gebruikt. Weet iemand of het moet kunnen? Heb als internet number al gebruikt:
- 316xxxx
- 00316xxxx
- +316xxxx
- 06xxxx

Dat vinkje voor registratie met internet number heb ik ook aan- en uitgehad.. Iemand nog suggesties om het werkend te krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://bitbikkels.student.utwente.nl/~harm-jan/images/fritz.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
... klein schopje dan maar? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Helaas, hierop weet ik geen antwoord. Ik heb alleen ervaring met Tiscali en KPN. Die sturen altijd het VoIP nummer mee als je dat niet hebt onderdrukt.
Ik weet wel dat je nooit zelf een nummer kan meesturen. Alleen de provider kan dat. Het nummer wat je in de Fritz!Box zet is daarom niet relevant.

[ Voor 3% gewijzigd door OrakelJos op 15-11-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Met voipbuster heb ik het volgende probleem, dat ik niks kan horen als ik iemand bel?
Het bellen gaat wel maar ik hoor niks.
Weet iemand hoe je dit oplost met een fritzbox fon ata 1020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik ben toch bang dat dit aan je instellingen ligt. Kijk even op www.ip-phone-forum
Daar vind je heel veel over het gebruik van de Fritz!Box i.c.m. voipbuster.

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
OrakelJos schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:53:
Ik ben toch bang dat dit aan je instellingen ligt. Kijk even op www.ip-phone-forum
Daar vind je heel veel over het gebruik van de Fritz!Box i.c.m. voipbuster.
Ik heb op ip-phone-forum.de gekeken, maar mijn duits is niet al te best. Dus word ik er niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Fritz 1020 en bij mijn vorige telefoon, een profoon PDX 2200 en ook met mijn Motorola telefoon, had ik hier geen problemen met nummerweergave.
Op de H. C. C. van dit jaar heb ik een KPN Chigago 550e gekocht waarvan de geluidskwaliteit veel beter is maar de nummerherkenning werkt niet meer.

Heeft iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen. Ik heb al gekeken in de handleiding van Fritz maar de box stuurt nummerherkenning in clip formaat en dat zou de telefoon gewoon moeten kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Clip is er in twee smaken: DTMF en FSK. Bijna alle 189 landen waar thans telefonie is gebruiken FSK alleen KPN, in haar grote wijsheid, heeft besloten DTMF te kiezen.
De Fritz!Box zet inkomend verkeer met DTMF nummerherkenning om in FSK. Als je een telefoontoestel hebt dat dit ondersteunt is er geen probleem. Als je toestel alleen DTMF ondersteunt heb je wél een probleem. De meeste moderne toestellen ondersteunen beiden.
De omzetting van DTMF naar FSK werkt voor zover ik weet alleen met de internationale versies van de Fritz!Boxen.

Zie hieronder een berichtje van een ander forum:

Ik ben bang dat u nu iets door elkaar haalt. KPN gebruikt op een gewone analoge lijn uitsluitend het DTMF signaal. De Siemens telefoon die u heeft werkt als het een model voor de Nederlandse markt is ook uitsluitend met DTMF. Als het een Duitse versie is met ETSI FSK. Heeft uw telefoon in het verleden wel nummerweergave gehad, zoja was dit via KPN of een andere provider, Van wie heeft u nu een telefoonlijn, KPN of Versatel(Tele 2) indien Versatel (Tele2) vraagt u dan aub bij hen na met welk protocol zij werken DTMF of FSK. Indien FSK ETSI of de Bellcore versie. Als u het antwoord op bovenstaande vragen heeft hopen wij u verder te kunnen helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door OrakelJos op 04-12-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orakeljos,
Ik heb gecheked en idd. Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
En wat was de uitkomst van je check ;) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Kan de deze Fritzbox (of elke fritzbox) wel DTMF naar de toestellen doen? Of is het sowieso altijd FSK?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
bjck schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:37:
Kan de deze Fritzbox (of elke fritzbox) wel DTMF naar de toestellen doen? Of is het sowieso altijd FSK?
ik vermoed dat dat van de versie afhangt. De internationale versie kan iig DTMF aan. Met FSK heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Voor zover ik heb begrepen kunnen alleen de Internationale versies van de Fritz!Boxen zowel DTMF als FSK aan de INGANG(!) aan en is de uitgang altijd FSK. Daarom dat een DTMF telefoontoestel aan de Fritz!Box dus geen nummerweergave heeft.
Als ik het mis hebt hoor ik het graag. Nooit te oud om nog wat te leren ;)
Pagina: 1