[XP] Error code: 0x80004005 bij windows XP installatie*

Pagina: 1
Acties:

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03 14:51
Ok, ik zit hier dus met een vrij groot probleem:

Omdat de computer waar de rest van mijn familie op zit de laatste tijd nogal langzaam was, besloot ik om maar een keer een clean windows installatie te draaien. De oude windows 2000 installatie hield het al meer dan 2 jaar uit, dus de computer had in alle hoeken en gaten rare bestanden zitten enz.

Dus ik gisterenavond aan de slag en alles gaat helemaal goed totdat de setup windows voor het eerst opstart. Voordat ik kon inloggen gaf de computer steeds de volgende foutmelding waardoor ik niet in windows kan komen: error code: 0x80004005 problem with validation of the license of this computer. Zoiets is het ongeveer. Ik heb al gezocht naar die error op GoT, maar daar haad de foutmelding vooral betrekking op fouten in webscripts. Via google was ik wel op de MS site terecht gekomen, waar het probleem precies werd beschreven met een oplossing die zou moeten werken: http://support.microsoft.com/?kbid=306081

Alleen wanneer ik de eerste stappen volg: windows installatie herstellen, via de command line (hoe noem je zoiets) naar CD %SystemRoot%\System32. Alleen deze folder kan de computer niet vinden.
:?. Daardoor kan ik ook de rest van deze mogelijke oplossing niet uitvoeren. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing, of doe ik misschien iets verkeerd? Barst maar los want mijn ouders vinden het niet fijn als ze straks niet bij de mail kunnen :P

Het probleem werd btw veroorzaakt door of een handmatig verwijderd registratiebestand, of door een virusscan die vervelend deed. Voor zover ik weer heb ik niks handmatig verwijderd. En het verlopen live-update abo van Norton was een van de redenen voor deze herinstallatie. Alleen wanneer je een schijf formatteert zouden toch ook die bestanden verwijderd moeten worden :?

Macbook Pro, 640 WD extern

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Clox schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:59:
(hoe noem je zoiets) naar CD %SystemRoot%\System32. Alleen deze folder kan de computer niet vinden.
%SYSTEM_ROOT% zou vervangen moeten worden door de directory waar windows staat. dus C:\WINDOWS (ofzo). dus als je "CD C:\windows\system32" typt werkt het wel.

(En de fout kan ook optreden als je een illegale versie van XP probeerd te instaleren....)

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 06-01-2006 13:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
A file that Windows Product Activation requires is manually modified.

laat me raden, je hebt een cdrom waarop wat wijzigingen zijn aangebracht :? (nlite bv)

of een cdrom welke alleen kan installeren op een bepaald systeem (dell,hp)

A wise man's life is based around fuck you

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03 14:51
Bedankt voor de hulp. Uiteindelijk bleek het te liggen aan een brakker cd speler:S

Dus gooi maar dicht

Macbook Pro, 640 WD extern