[XP] iexplore.exe eenmaal in taakbeheer tweak?*

Pagina: 1
Acties:

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ok heb n vraag want ik ben het vergeten hoe >_>

telkens als je IE aan doet komt er 1 exe er bij in windows taakbeheer ,dus ook elke keer meer ram/cpu (10 x IE aan doen is 10x in taakbeheer)

wat was de registry tweak die er voor kon zorgen ,dat er altijd maar 1 enkele IEXPLORE.EXE in taakbeheer komt testaan (en dus minder ram kost)
alle threads dus onder één process en nee het is geen virus ofzo

(zoiets was er ook voor explorer.exe maar moet het nu voor internet explorer weten)

ps

zeg niet dat ik firefox moet gebruiken.....

[ Voor 4% gewijzigd door silverfaustx op 06-01-2006 12:49 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:32

DataGhost

iPL dev

moet je Opera gebruiken :)

volgens mij kon dit enkel met explorer, niet met iexplore. Om je ook nog even uit de droom te helpen: als het al zou kunnen verbruikt 10x IE evenveel cpu/ram als 10x IE in hetzelfde proces dus je gaat er niks op vooruit.

offtopic:
:w _the_crow_ :+ je naam stond er niet op :P

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 06-01-2006 13:10 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Naar mijn weten is er niet zoiets voor Internet Explorer. Je zou een tabbed browser kunnen overwegen. Er zijn ook (naast bijv. firefox, opera) IE-based browsers die hieraan voldoen zoals o.a. Maxthon. Maar volgens mij gebruikt het niet significant minder ram dan een paar instanties van Internet Explorer. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• silverfaustx
  • Niet online
.....ik zei dus geen andere browser aanraden >_>
hoe ging die van explorer.exe ook al weer
(heb n hekel aan tabs, wil zo min mogelijk in beeld hebben staan)

[ Voor 86% gewijzigd door silverfaustx op 06-01-2006 13:20 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

die van explorer is in mapopties 'launch folder windows in a separate process' uitvinken
[13:26:29] (_the_crow_): DataGhost: schijnbaar kan het wel :+
waar staat dat dan :? :+

edit: met een paar seconden proberen had je erachter kunnen komen trouwens, IE starten via de snelkoppeling levert meerdere processen op, als je binnen een openstaande IEXPLORE ctrl+n doet blijft ie in hetzelfde proces
niet dat het verder resources scheelt maar nu kan je iig weer gerust slapen

[ Voor 49% gewijzigd door DataGhost op 06-01-2006 13:31 ]

• silverfaustx
  • Niet online
ja ctrl n wist ik al, maar kan het zonder elke x dat intedrukken (ben lui :P )?
die vink was al uit in opties btw

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? :)

Verwijderd

waar maak je je druk om? meerdere exe's heeft alleen maar voordelen, crashed er 1 dan werken de andere nog gewoon. Gebruik je dezelfde dan is alles weg. En zoals al aangegeven, het scheelt helemaal geen resources, 10x een browser open in hetzelfde process is ongeveer gelijk aan 10 browsers open in met allemaal een eigen exe

(ok net getest, 1x explorer +- 20mb, elke sessie er bij 8-10mb erbij; het scheelt dus wel 10 mb per browser, maar als je dat gaat merken, moet je misschien eens wat extra geheugen gaan kopen :))

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 14:23 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:19:
waar maak je je druk om? meerdere exe's heeft alleen maar voordelen, crashed er 1 dan werken de andere nog gewoon. Gebruik je dezelfde dan is alles weg. En zoals al aangegeven, het scheelt helemaal geen resources, 10x een browser open in hetzelfde process is ongeveer gelijk aan 10 browsers open in met allemaal een eigen exe.
De 10 exes maken gebruik van dezelfde resources.
Crashed er 1, crashen de anderen vaak ook.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

niet mee eens, maar laat ik het anders zeggen. doe je end task op 1 browser, stopt de rest ook.

• silverfaustx
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:24:
niet mee eens, maar laat ik het anders zeggen. doe je end task op 1 browser, stopt de rest ook.
nee, dan stopt alleen de gene die je uit doet (duh?)

• silverfaustx
  • Niet online
elevator schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:08:
Welke Windows versie gaat het hier over? :)
windows xp home nl

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Hoeveel RAM heb je?

Geef anders meteen al je specs voortaan in de TS, sheelt posts / ergenissen / misverstanden :)

[ Voor 23% gewijzigd door DeMoN op 06-01-2006 15:35 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 22:56
Tukk schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:19:
[...]

De 10 exes maken gebruik van dezelfde resources.
Crashed er 1, crashen de anderen vaak ook.
Dat is onzin, gebeurt hier best regelmatig dat een IE browser crashed, en de anderen blijven zonder probleem doorlopen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:37

Jimbolino

troep.com

.Peter schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:34:
[...]

Dat is onzin, gebeurt hier best regelmatig dat een IE browser crashed, en de anderen blijven zonder probleem doorlopen.
als je alle windows gespawnd hebt met ctrl-n niet....

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Jimbolino schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:01:
[...]

als je alle windows gespawnd hebt met ctrl-n niet....
Klopt... en het blijft dmv een CTRL+N ook maar bij één iexplore.exe proces!
M.a.w. hier wil de TS een registry tweak voor hebben. Dat als je op het IE icoontje klikt vanauit je quicklaunch bijv. dat hij dan eigenlijk een CTRL+N uitvoert :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• silverfaustx
  • Niet online
heb ram zat daar ligt het niet aan , maar wil gewoon 1 process per app in de taskmanager :D
wat was die reg key vor 1x explorer , want soms kan die daar ook per folder erin komen

• silverfaustx
  • Niet online
DeMoN schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:10:
[...]

Klopt... en het blijft dmv een CTRL+N ook maar bij één iexplore.exe proces!
M.a.w. hier wil de TS een registry tweak voor hebben. Dat als je op het IE icoontje klikt vanauit je quicklaunch bijv. dat hij dan eigenlijk een CTRL+N uitvoert :)
nee want ctrl n geeft n copy van de page waar je al op zit, ik wil als ik op de icon druk het gewoon weer naar mn homepage gaat bv. google

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

silverfaustx schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:11:
[...]

nee want ctrl n geeft n copy van de page waar je al op zit, ik wil als ik op de icon druk het gewoon weer naar mn homepage gaat bv. google
Ja maar dat is een kwestie van de URL achter de shortcut pasten of -nohome erachter.

En anders lekker Firefox gebruiken (en niet naar DataGhost luisteren, hij is evil en Opera ook :P )

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
silverfaustx schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:18:
.....ik zei dus geen andere browser aanraden >_>
hoe ging die van explorer.exe ook al weer
(heb n hekel aan tabs, wil zo min mogelijk in beeld hebben staan)
Contradictie: Je zet nu je hele window list vol met "Micros.." (de rest wordt nl afgekapt, zeker als je al 10 vensters hebt openstaan), terwijl je bij tabs nog steeds de eerste letters van de pagina titel ziet, en er is ook nog eens veel meer plek voor tabs, zodat het afkappen pas vanaf 20 tabs oid een probleem wordt. Plus je taakbalk blijft mooi schoon, 1x <browser.exe> in je taskman.
Wat is dan het probleem? 1 oplossing voor 4 problemen _/-\o_

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• silverfaustx
  • Niet online
Da Fox schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:16:
[...]

Contradictie: Je zet nu je hele window list vol met "Micros.." (de rest wordt nl afgekapt, zeker als je al 10 vensters hebt openstaan), terwijl je bij tabs nog steeds de eerste letters van de pagina titel ziet, en er is ook nog eens veel meer plek voor tabs, zodat het afkappen pas vanaf 20 tabs oid een probleem wordt. Plus je taakbalk blijft mooi schoon, 1x <browser.exe> in je taskman.
ik heb al grouping op mn taakbalk (via tweakui) ,dus daar is het al mooi schoon
vindt het fijner om te "tab'n" via de taakbalk en niet in de browserbeeld zelf want die wil ik leeg houden als ik vol scherm doe

• silverfaustx
  • Niet online
dus is het mogelijk om meerdere IE te openen met maar 1 process in task (zonder ctrl+n, maar via de snelstart knop)

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-03 22:56
En anders lekker Firefox gebruiken
Die hele firefox/IE discussie is nutteloos, hij wilt bij IE blijven, laat hem dan ook en zeik daar niet over. Al die "gebruik dan firefox" opmerkingen komen mij zo onderhand de strot uit. Hij vermeldt nota bene dat hij expliet geen opmerkingen hierover wilt :X

[ Voor 16% gewijzigd door Peter op 06-01-2006 22:52 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:37

Jimbolino

troep.com

Da Fox schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:16:
[...]
Ik weet niet wat voor IE jij hebt, maar ik zie hier netjes: "GoT - [XP] iexplore.ex..." in de taakbalk staan hoor... het "Micros..." gedeelte wat jij bedoelt staat achteraan...
silverfaustx schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:19:
dus is het mogelijk om meerdere IE te openen met maar 1 process in task (zonder ctrl+n, maar via de snelstart knop)
JA:

Tools -> Internet options -> "Reuse windows for launching shortcuts" uitzetten, en een van je favorieten naar je quicklaunch slepen

[ Voor 23% gewijzigd door Jimbolino op 07-01-2006 03:09 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• silverfaustx
  • Niet online
kan het net zogoed in de fav laten staan dan
en mn xp is nl zoals ik al zei maar weet wel welke je bedoelde :D

[ Voor 115% gewijzigd door silverfaustx op 07-01-2006 10:12 ]

• silverfaustx
  • Niet online
ok dit is via n omweg dus opgelost, maar ze openen niet maximaliseerd, zoals de normale ie knop :s
muhahah dit scheelt dus 25x zoveel ram als normaal en zelfs maar 1mb als je het minimaaliseerd ! (nooit eerder opgelet XD)

dan was die reg tweak dan toch explorer.exe zelf en dit voor IE :>

edit waar zat die knop dat er voor zorgde dat alle ie maximaal openen en niet in n kleinere window is best irri

edit x2 : het maak dus geen hol verschil uit of die paginas apart of in het zelfde openen , blijft 1 process....
want ze gaan toch apart open als de optie is aangevinkt als de andere pagina nog laad (via bookmarks dan heh , via ie nog het zelfde probleem)

[ Voor 95% gewijzigd door silverfaustx op 07-01-2006 12:10 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

en hoe heb je het gedaan dan :/
zet trouwens in je task manager VM Size eens aan :) daar gaat alle geheugen van IE heen als je het minimaliseert, je commit charge blijft namelijk gelijk bij het minimizen.

en als je je niet-maximized venster 'naar maximized sleept' openen de andere vensters met dezelfde grootte

[ Voor 22% gewijzigd door DataGhost op 07-01-2006 15:34 ]

• silverfaustx
  • Niet online
ja vm mem size had ik er al aan en dat is het zelfde
wat bedoel je met naar max slepen?

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
-- foutje --

[ Voor 96% gewijzigd door ironx op 07-01-2006 23:54 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Pagina: 1