Het komt er een beetje op neer dat ik een heel simpel classje heb, met twee properties die geserialiseerd moeten worden. De ene property moet een attribuut van het element worden en de andere moet de textnode van het element worden.
Dit is het classje:
Die Value property moet dus de textnode van het geserialiseerde element <FieldData> worden, maar dat krijg ik niet voor mekaar. Voor de duidelijkheid, zo moet ie dus worden:
Maargoed, ik krijg het dus niet voor elkaar. Ik heb al wat lopen rommelen met de attributen XmlText, XmlRoot, ik heb al een aantal voorbeeldjes opgezocht, maar eigenlijk niks dat laat zien hoe het moet wat ik wil... wie helpt me verder?
Dit is het classje:
C#:
Pretty simple huh 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| public sealed class FieldData { [XmlAttribute] public string Name; [XmlElement] public string Value; public FieldData() { } public FieldData(string Name, string Value) { this.Name = Name; this.Value = Value; } public override string ToString() { return Value; } } |
Die Value property moet dus de textnode van het geserialiseerde element <FieldData> worden, maar dat krijg ik niet voor mekaar. Voor de duidelijkheid, zo moet ie dus worden:
code:
En de extra moeilijkheid die hierbij komt kijken is misschien dat het voor een SOAP webservice ook zo moet werken. Ik geef een array van dit objectje in een webmethode terug en het moet dus in de SOAP-response zoals hierboven uitgepoept worden.1
| <FieldData Name="naampje">waarde</FieldData> |
Maargoed, ik krijg het dus niet voor elkaar. Ik heb al wat lopen rommelen met de attributen XmlText, XmlRoot, ik heb al een aantal voorbeeldjes opgezocht, maar eigenlijk niks dat laat zien hoe het moet wat ik wil... wie helpt me verder?
日本!🎌