Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen vandaar dat ik dit hier maar doe.
De nieuwste ontwikkeling op het gebied van DVD's zijn de Blu-ray-disks.
Ik las vandaag dat TDK hoogstwaarschijnlijk een 100 GB HD Blu-ray-disk gaat maken.
Een andere ontwikkeling is de HD-DVD waarvan ik vandaag las dat hier de max capaciteit 60 GB is.
Nu meen ik me te herinneren dat ik ooit eens een documentaire heb gezien over de ontwikkeling van een zogenaamde holografische CD of DVD. (laten we voor het gemak zeggen een holografische schijf) Deze zou iets van 360 GB aan capaciteit kunnen hebben.
Wat ik me nu afvraag.
Heb ik dit gedroomd?
Is dit simpelweg niet mogelijk?
Of hebben nog meer mensen hier ooit eens van gehoord?
En zo ja waarom word die ontwikkeling niet verder uitontwikkeld?
Zijn de kosten hier niet rendabel van?
Dit heb ik namelijk in de begintijd van DVD ook gehoord.
Toen werd er gezegd dat er nooit een betaalbare DVD brander zou komen voor consumenten omdat de kosten voor productie van zo'n brander simpelweg te hoog zouden worden.
Ooit iemand gehoord over deze holografische schijven?????
De nieuwste ontwikkeling op het gebied van DVD's zijn de Blu-ray-disks.
Ik las vandaag dat TDK hoogstwaarschijnlijk een 100 GB HD Blu-ray-disk gaat maken.
Een andere ontwikkeling is de HD-DVD waarvan ik vandaag las dat hier de max capaciteit 60 GB is.
Nu meen ik me te herinneren dat ik ooit eens een documentaire heb gezien over de ontwikkeling van een zogenaamde holografische CD of DVD. (laten we voor het gemak zeggen een holografische schijf) Deze zou iets van 360 GB aan capaciteit kunnen hebben.
Wat ik me nu afvraag.
Heb ik dit gedroomd?
Is dit simpelweg niet mogelijk?
Of hebben nog meer mensen hier ooit eens van gehoord?
En zo ja waarom word die ontwikkeling niet verder uitontwikkeld?
Zijn de kosten hier niet rendabel van?
Dit heb ik namelijk in de begintijd van DVD ook gehoord.
Toen werd er gezegd dat er nooit een betaalbare DVD brander zou komen voor consumenten omdat de kosten voor productie van zo'n brander simpelweg te hoog zouden worden.
Ooit iemand gehoord over deze holografische schijven?????