Toon posts:

CompaQ laptop met scheur!

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik heb hier de laptop van mijn vader en daar zitten meerdere scheurtjes in de "klep"van het scherm! op 3 verschillende plekken. Uiteraard heb ik deze al 1 keer proberen te lijmen maar dat lukt niet omdat er gewoon TE veel spanning op staat en dan na een tijdje scheurt ie weer open!

hier een paar plaatjes van de lijst:
linksboven:

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/7627/linksboven3bo.th.jpg

rechtsboven:

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/4482/rechtsboven1pl.th.jpg

rechtsonder:

Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/1033/rechtsonder3kx.th.jpg

mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste maken? ik dacht aan iets van polyester laagjes? bij compaq geven ze geen antwoord! en als ik ze bel hangen ze gewoon op! :(

edit: het is een compaq presario 700ea notebook

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 12:57 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Ik denk dat je het beste de beschadigde delen kan vervangen met tweede hands onderdelen oid. Op marktplaats.nl zijn die nog volop te vinden.

Meh ...

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 21:49
is er niks aan doen geen optie?
ik denk niet dat je veel kan doen die kunstoffen kan je gewoon niet veel mee

en anders duck tape

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Dat is een presario uit de 700 serie. Die hebben een ontwerpfout/slechte scharnieren, en hebben bijna allemaal dit probleem, heb er een hoop voorbij zien komen in ieder geval. Enige oplossing is tweedehands onderdelen (de kap) via ebay/marktplaats, een nieuwe kap is volgens mij best duur...

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Ik zou compaq bellen en om partsales vragen. Vaak kan je het achterpaneel of de lijst om je display (of in combinatie natuurlijk) los bestellen voor een redelijk gering bedrag.

Schroef je display helemaal open (als je zeker weet dat je dan niks sloopt en handig bent met dit soort dingen) en zoek naar stickertjes, vaak kan de medewerker het component niet vinden maar aan de hand van een itemnr o.i.d. ineens wel.

Lijmen heb ik ook weleens geprobeerd, maar waar een breuk heeft gezeten blijft altijd een zwakke plek.

Succes!

p.s. als de prijs boven de €200,- uitkomt, hebben ze het verkeerde item te pakken (de beschrijvingen die ze in de computer vinden zijn vaak vrij cryptisch). Termen als 'backpanel', 'display casing' en 'repair tier' doen het vaak goed. Laat ze maar effe goed zoeken...

[ Voor 22% gewijzigd door basz op 06-01-2006 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:06:
Ik denk dat je het beste de beschadigde delen kan vervangen met tweede hands onderdelen oid. Op marktplaats.nl zijn die nog volop te vinden.
ja hier in vraag en aanbod staat er ook een te koop maar die kozer reageerd niet dus das jmmr.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:10:
Dat is een presario uit de 700 serie. Die hebben een ontwerpfout/slechte scharnieren, en hebben bijna allemaal dit probleem, heb er een hoop voorbij zien komen in ieder geval. Enige oplossing is tweedehands onderdelen (de kap) via ebay/marktplaats, een nieuwe kap is volgens mij best duur...
kijk! daar heb ik wat aan! :) hier wist ik niets van! maar als dit bij meerdere 700series is, zou je dan niet denken dat hier mischien wat mee te beginnen is via compaq!? naja ik ga zometeen ff compaq nog een keer bellen! als er nieuws is horen jullie het! :*)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien ook hp bellen want compaq is overgekocht door Hewlet Packard

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

touchdomex schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:33:
8)7 iBasz was even abuis.. *whoeps*

Verwijderd

Als je echt niks vindt, kan je nog altijd speciale lijm proberen. Kijk maar eens op de website van Bison.Deze maken speciale en erg sterke lijmen! Ik heb met behulp van een lijm van hun twee stukken van een titanium behuizing van een Apple Powerbook aan elkaar kunnen lijmen. Er zat daar ook veel druk op die onderdelen, dus ik heb er wel goede hoop in.
Ik heb Bison Secondelijm Industrie gekocht. Wel even opletten welke materialen je plakt, want sommige soorten plastic kunnen aangevreten worden door bep. soorten lijm.
Op de Bison site is er ook een lijmadviseur.

Veel succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
iBasz schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:25:
Ik zou compaq bellen en om partsales vragen. Vaak kan je het achterpaneel of de lijst om je display (of in combinatie natuurlijk) los bestellen voor een redelijk gering bedrag.

Schroef je display helemaal open (als je zeker weet dat je dan niks sloopt en handig bent met dit soort dingen) en zoek naar stickertjes, vaak kan de medewerker het component niet vinden maar aan de hand van een itemnr o.i.d. ineens wel.

Lijmen heb ik ook weleens geprobeerd, maar waar een breuk heeft gezeten blijft altijd een zwakke plek.

Succes!

p.s. als de prijs boven de €200,- uitkomt, hebben ze het verkeerde item te pakken (de beschrijvingen die ze in de computer vinden zijn vaak vrij cryptisch). Termen als 'backpanel', 'display casing' en 'repair tier' doen het vaak goed. Laat ze maar effe goed zoeken...
touchdomex schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:33:
open halen lukt wel heb ik al eerder gedaan, ben ik wel handig genoeg in. ;) kan ik idd ook nog proberen. eerst eens kijken of ik alles vergoed krijg :) !

compaq heeft geeneens een eigen nummer meer..... dus heb ik idd naar hp gebelt en die aanvaarde het probleem. nu wordt ik vanmidda teruggebeld om een klacht in te dienen, en kan ik waarschijnlijk volgens die - erg vriendelijke man - mijn geld gewoon terug krijgen als ik hem laat maken.!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:41:
Als je echt niks vindt, kan je nog altijd speciale lijm proberen. Kijk maar eens op de website van Bison.Deze maken speciale en erg sterke lijmen! Ik heb met behulp van een lijm van hun twee stukken van een titanium behuizing van een Apple Powerbook aan elkaar kunnen lijmen. Er zat daar ook veel druk op die onderdelen, dus ik heb er wel goede hoop in.
Ik heb Bison Secondelijm Industrie gekocht. Wel even opletten welke materialen je plakt, want sommige soorten plastic kunnen aangevreten worden door bep. soorten lijm.
Op de Bison site is er ook een lijmadviseur.

Veel succes ermee!
goede tip, ga ik zeker over nadenken als laten maken d.m.v. een hele nieuwe klep niets wordt! :) hartstikke bedankt voor de goede tip!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 12:53 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je kan hem er ook afschroeven en een malletje maken van het plastic kapje. Schaaf er dan eentje van hout uit. Lak die met wysanol of iets dergelijks en hij is niet kapot te krijgen. ( heb mijn bureau geverfd onlangs. Wysanol is echt vreemd spul keihard)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
ben net dus even terug gebeld door hp, maar de lijst is niet meer leverbaar via hp zelf. maar als hun hem maken sturen ze hem door naar www.dynafix.com dus heb nu daar even dat geinformeerd hoe duur het wordt. ook heb ik over de lijst nu een klacht ingediend en wordt daar binnen 8 werkuren( waarschijnlijk dus maandag :9 ) teruggebeld.

als ik genoeg mensen bijelkaar kan trommelen die de zelfde klacht hebben kan ik en al die andere mensen waarschijnlijk gewoon de lijst laten maken op kosten van hp!

dus als er mensen zijn, of via via gehoord laat hem even contact opnemen( bmwmaster89@hotmail.com) dan kunnen we met meerdere personen een klacht indienen! >:)

edit: ben dus net terug gebeld voor de 2e keer en kunnen zij niets doen met de klacht als het buiten de garantie valt! :| (lekkere chargaranige vent had ik ook nu, en het lag niet aan mij ;) ) als er iemand evengoed ook een compaq presario 700 ea heeft met dezelfde klachten, bellen/mailen naar compaq!! >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
denken jullie dat het zal lukken met laagjes polyester?? durf de lijst best zelf over te spuiten ;) komt er uiteraard als het aan moi ligt een mooi bmw logo erop, waar nu compraq logo staat

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31

Duinkonijn

Huh?

wat ik meestal doe met gescheurde kasten/ monitoren (achtelijke leerlingen/stagaires)

is dat ik hem open leg.
de 2 delen met plakband aan elkeer plakken (tijdelijk)
en dan met de soldeerbout het plastic aan de achterkand weer door elkaar wrijven / poetsen

het stinkt ongeloofelijk (denk aan een maskertje of afzuiging)
maar hij zit weer als gegoten.

wel uitkijken dat je niet te diepgaat

eventueel nog opvullen met een lijmpistool

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als je verder scheuren wilt voorkomen is het trouwens wel aan te raden om een gaatje te boren denk ik... en het dan opvullen met van die sterke bison handel..

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Pagina: 1