[dvd-recorder] Bewerken opnames op pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.049 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb al eens eerder gepost over mijn probleem van het niet op de pc kunnen bewerken van de opnames van mijn stand-alone dvd-recorder. Helaas ben ik daar sindsdien niks mee opgeschoten en moet me er waarschijnlijk bij neerleggen dat ik de opnames van deze recorder niet kan bewerken. (En opnemen met mijn Pinnacle tv-kaart in MPEG2 vind ik teveel geklooi)

Zie: Invalid videostream bij tv-opnames dvd-recorder

Maar zijn er hier mensen die een andere dvd-recorder hebben en die wél de opnames kunnen overhalen naar hun pc en deze kunen bewerken in MPG2 formaat? Zo ja, ervaringen graag!

Ik dacht er namelijk aan om er een dvd-rorder gebruikt bij te kopen. Van Philips verwacht ik wel die compatibilty maar daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over de kwaliteit van de recorders en support.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

In welk formaat haal je de bestanden van je dvd recorder binnen?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Pietert schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:04:
In welk formaat haal je de bestanden van je dvd recorder binnen?
De opgenomen dvd in mijn pc in de dvd-lezer of dvd-brander (meerdere geprobeerd)

Heb het op meerdere manieren geprobeerd; rechtstreeks met programma's TMPGenc (mpeg tools: cut and merge) of Virtualdub van de dvd (onbeveiligd want zelf opgenomen) geprobeerd. Of eerst de vob files copy/pasten naar harddisk of met dvd-shrink of - decrypter eerst naar harddisk etc. Vaak ging het met ripprogramma's ook verkeerd, niet direct maar na een tijdje.

Er gebeurt vrijwel altijd ongeveer hetzelfde: het eerste gedeelte van de dvd is te rippen en te bewerken, maar vanaf het tweede vob-file gaat het verkeerd.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Zijn er hier ook andere users met een dvd-recorder die wel eens hebben geprobeerd de opnames op de pc te bewerken?

Zo ja; ervaringen graag!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Rotschop! :(

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50
Wat voor speciale recorder is dat dan wel?
Normaal gesproken zou dit gewoon moeten werken.

Ik gebruik altijd TMPG MPEG Editor daarvoor, tegenwoordig heet dit Media Editor geloof ik.
TSUNAMI MPEG Media Editor Trial Version
Probeer die eens....

Oh en koop inderdaad maar geen Philips DVD/HD recorder, ik heb er hier al 2 defecte staan van kennissen . :X :X Andere kennis heeft hem nog net op tijd kunnen terugbrengen, deze gaf alleen nog maar "BLOCKED" aan en deed verder niets meer :? .....

[ Voor 25% gewijzigd door The_Doman op 05-02-2006 19:34 ]

• Caveman
  • Laatst online: 19:40

Caveman

whahoehaha

Ok, ik heb je andere topic ook gelezen... Op deze site staan wat tooltjes http://jsoto.posunplugged.com/dvdtools.htm PGCdemux en vobblank lijken voor jouw misschien wel geschikt. Met vobblank maak je een vobfile zeg maar leeg, zodat alleen de streams overblijven (video en audio)(je bent dan van alle verwijzingen en andere rommel die erbij zit af), daarna zou je met pgcdemuxer de audio en video kunnen demuxen. Je hebt dan een mp2 of ac3 audiostream en een mpg2 videostream over. Die kun je dan weer in ieder gewenst autor programma gebruiken.

Ifoedit en vobedit zijn misschien ook nog wel een paar mogelijkheden om eens te proberen, maar deze vereisen allemaal wel wat lees en "try and error" werk...

Misschien is het ook nog de moeite waard om eens te kijken naar DVDlab, dit is een author programma dat met losse vobs overweg kan.

Hmmm, de Caveman helpt de Neanderthaler....funny :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 05-02-2006 21:23 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
The_Doman schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:29:
[...]

Wat voor speciale recorder is dat dan wel?
Normaal gesproken zou dit gewoon moeten werken.
Ik heb er 2; 1 Provision en 1 HE (Holland Electro). De recorders zien er identiek uit en het opnemen en afspelen doen ze heel netjes. Ik heb het via hun helpdesk ook geprobeerd, maar daar vinden ze dat hun verantwoordelijkheid gaat tot de normale opties van de recorder en niets meer. Snap ik ook wel, alleen jammer dat er daar dan niet iemand is die er iets meer vanaf weet of zich er even iets verder in verdiept.
Ik gebruik altijd TMPG MPEG Editor daarvoor, tegenwoordig heet dit Media Editor geloof ik.
TSUNAMI MPEG Media Editor Trial Version
Probeer die eens....
Ehm, volgens mij is dat hetzelfde programma als TPMGenc, alleen is die naam waar jij naar verwijst, de handels/merknaam die ze in de VS gebruiken.
Oh en koop inderdaad maar geen Philips DVD/HD recorder, ik heb er hier al 2 defecte staan van kennissen . :X :X Andere kennis heeft hem nog net op tijd kunnen terugbrengen, deze gaf alleen nog maar "BLOCKED" aan en deed verder niets meer :? .....
Die verhalen hoor ik vaker. Je zou de reacties eens moeten lezen op kieskeurig.nl bij type 610. Bij audio/videozaak Steenweg in Utrecht heb ik er eens naar gevraagd en de verkoper vertelde mij dat hij mensen afraadde Flipsen recorders te kopen...

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Cavie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:14:
Ok, ik heb je andere topic ook gelezen... Op deze site staan wat tooltjes http://jsoto.posunplugged.com/dvdtools.htm PGCdemux en vobblank lijken voor jouw misschien wel geschikt. Met vobblank maak je een vobfile zeg maar leeg, zodat alleen de streams overblijven (video en audio)(je bent dan van alle verwijzingen en andere rommel die erbij zit af), daarna zou je met pgcdemuxer de audio en video kunnen demuxen. Je hebt dan een mp2 of ac3 audiostream en een mpg2 videostream over. Die kun je dan weer in ieder gewenst autor programma gebruiken.

Ifoedit en vobedit zijn misschien ook nog wel een paar mogelijkheden om eens te proberen, maar deze vereisen allemaal wel wat lees en "try and error" werk...

Misschien is het ook nog de moeite waard om eens te kijken naar DVDlab, dit is een author programma dat met losse vobs overweg kan.

Hmmm, de Caveman helpt de Neanderthaler....funny :)
Ga ik proberen!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Nog geen tijd gehad voor Cavie z'n voorgestelde tool, maar:

Ik kwam het progsel ConvertXtoDVD tegen in de meuktracker of de frontpage.

meuktracker: ConvertXtoDVD 2.0.1.101

Ziet er veelbelovend uit; het convertert allerlei videostromen tot hapklare mpg2 brokken.

Heb het gedownload en een beetje mee zitten spelen en het ziet er naar uit dat dit wel eens de oplossing voor het probleem zou kunnen zijn. Maar ik moet nog even kijken hoe ik dit het best kan doen; waarschijnlijk eerst rippen met DVD-decrypter en daarna de geripte VOB files afzonderlijk converteren, waarna er geknipt en geplakt kan worden met TMPGEnc.

• Caveman
  • Laatst online: 19:40

Caveman

whahoehaha

neanderthaler schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:21:
Nog geen tijd gehad voor Cavie z'n voorgestelde tool, maar:

Ik kwam het progsel ConvertXtoDVD tegen in de meuktracker of de frontpage.

meuktracker: ConvertXtoDVD 2.0.1.101

Ziet er veelbelovend uit; het convertert allerlei videostromen tot hapklare mpg2 brokken.
Kwam toevallig nog een progsel tegen...supersimpel, gratis en je hoeft het niet eens te installen.. :) en lijk precies aan je specs te voldoen... Vob2mpg

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1