Toon posts:

Access criteriumexpressie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

ik heb een tabel (a) die auto aangevuld wordt door een query met data gecombineerd uit 2 andere tabellen (b) & (c)

als ik nu de tabel (a) in een query koppel met 1 van de twee andere tabellen (b) of (c)
geeft hij de error "gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie"

Dit snap ik echter compleet niet, omdat de data uit tabel (a) dus komt uit de twee andere tabellen

De zelfde velden die toegevoegd zijn, zijn ook de gekoppelde velden.
alles is nummeriek, lange integer..

Is dit een bekend probleem of zie ik iets compleet over het hoofd??

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je ziet iets compleet over het hoofd.

Maar wat dat is kan ik moeilijk raden. Kan je een stukje relevante tabeldefinitie en queries posten? Dat zoekt wat makkelijker.

Lijkt er in ieder geval op dat je een ergens een string met een integer vergelijkt of iets dergelijks.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk weer te geven

Tabel_A
Veld 1) id_A Numeriek(autonr) Lange integer, Reeks, Geindexeerd Ja (Geen duplicaten)
Veld 2) prod Tekst, lengte 3, Geindexeerd Ja (Duplicaten OK) (( Alleen keuze tot AAA of BBB))
Veld 3) artnr Numeriek, Dubbele precisie, weergave (00000000000) , Geindexeerd Ja (Duplicaten OK)
Veld 4-13) div gegevens worden niet gekoppeld

Tabel_B
Veld 1) koppel_A Numeriek, Lange integer, Geindexeerd Ja (Duplicaten OK)
Veld 2) koppel_C Numeriek, Lange integer, Geindexeerd Nee
Veld 3-6) div gegevens worden niet gekoppeld

Tabel_C
Veld 1) id_C Numeriek(autonr) Lange integer, Reeks, Geindexeerd Ja (Geen duplicaten)
Veld 2) prod Tekst, lengte 3, Geindexeerd Ja (Duplicaten OK) (( Alleen keuze tot AAA of BBB))
Veld 3) artnr Numeriek, Dubbele precisie, weergave (00000000000) , Geindexeerd Ja (Duplicaten OK)

Query_1 (kijkt of een koppelnr reeds voorkomt in doeltabel)
SELECT DISTINCT Tabel_B.koppel_A
FROM Tabel_B;

Query_2 (Selecteerd, daar waar het nummer nog niet voorkomt, de intevoegen gegevens)
SELECT Tabel_A.id_A, Tabel_C.Arnr, Tabel_C.prod, Query_1.koppel_A
FROM (INNER JOIN Tabel_A ON (Tabel_C.Arnr = Tabel_A.Arnr) AND (Tabel_C.prod = Tabel_A.prod))
LEFT JOIN Query_1 ON Tabel_A.id_A = Query_1.koppel_A;

Query_3 (de gegevens die nog niet voorkwamen, worden in tabel geplakt)
INSERT INTO Tabel_B ( koppel_A, koppel_B)
SELECT Query_2.koppel_A, Query_2.koppel_B
FROM Query_2;

Als ik nu een 4e query wil laten uitvoeren op Tabel_A & Tabel_B, gekoppeld over id_A & koppel_A
geeft hij de foutmelding.
Alles wat ik terug kan vinden over instellingen staat alles op nummeriek
Enkel in de Querys kan ik het niet controleren, maar daar zou hij toch de instellingen van het gebruikte veld moeten overnemen ? id_A (nummeriek, langeinteger) zo toch ook overgenomen moeten zijn naar koppel_A?

Met Vriendelijke Groet
Dathon