Toon posts:

[outlook 2003] printen van mails en attachments problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Volgende situatie:

Een gebruiker op het netwerk heeft xp professional, met outlook 2003.
Sinds korte tijd kan hij soms geen emails met 3 of meer attachments printen.Dit zijn trouwens gewoon word documentjes van 1 pagina, dus niks groots) Er is in outlook 2003 een optie: Bijlagen afdrukken(alleen op de standaard printer) Het gaat hierbij in eerste instantie om de hp4100 MFP. Deze is gedeeld op de server, waar windows 2003 server op staat.
Dit werkte tot voorheen goed, alleen nu komt het steeds vaker voor dat als hij dus wil printen, dat als hij op printen klikt, dat er een popup venster van de printer verschijnt, (bezig met afdrukken) en dat hij daarop blijft hangen.
Het printicoontje rechtsonder verdwijnt gewoon, de printopdracht is dus op dat moment al naar de server verstuurd.

Andere werkstations hebben dit niet, alleen dit werkstation.

Wat heb ik geprobeerd:
-Printer opnieuw delen op de server(geen oplossing)
-Outlook opnieuw installeren(geen oplossing)
-gezocht op GOT en google en HP.(niet echt iets relevants gevonden)
-een andere printer als standaardprinter ingesteld(deze is ook via de server gedeeld, maar heeft hij het probleem ook)
-gezocht naar updates voor stuurprogrammas

Wat kan dit zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 11:26 ]

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien hangt de printspooler op het werkstation steeds?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-02 12:35

silverstorm

tearing me apart

SaURoN schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:31:
Werkt het op een lokale printer wel? Drivers van de printer eens de- en her-instaleren. Nieuwe drivers ge-installeerd? Spool directory al eens helemaal leeg gegooit?

Tijdsrestricties voor het printen (ook lekker iets om te vergeten).

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
SaURoN schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:31:
hm dit lijkt me sterk, omdat het op elk willekeurig moment voorkomt, ik heb de service al eens gerestart, en dat werkte toen niet.
silverstorm schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 14:39:
[...]

Werkt het op een lokale printer wel? Drivers van de printer eens de- en her-instaleren. Nieuwe drivers ge-installeerd? Spool directory al eens helemaal leeg gegooit?

Tijdsrestricties voor het printen (ook lekker iets om te vergeten).
Deze zijn niet ingesteld

Lokale printer heb ik (nog) niet uitgeprobeerd, maar de drivers heb ik eens opnieuw op het werkstation geinstalleerd, en het lijkt erop dat dit gaat werken :) , het is even afwachten, want het probleem doet zich niet altijd voor.