Toon posts:

xp: hoe kan ik specif. users van andere pc's toegang geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Xp prof sp 2.
Drie computers geen domain, fixed ip.
Geen simple file sharing.

Alle 3 zelfde wergroep naam, op alle 3 dezelfde user/password aangemaakt en hiermee ingelogd.

Ik kan bepaalde bestanden op een share niet benaderen.
Als ik probeer in de security tab users met rights toe te voegen kan ik niets invullen dat geaccepteerd wordt:
geen user naam
geen andere compter naam al dan niet met \\ ervoor
geen \\computernaam\usernaam combinatie
geen werkgroepnaam
(wel everyone maar dat wil ik niet)

Als ik wil kiezen zie ik bij locations alleen mijn eigen computer staan op alle 3 de computers

Ik begrijp iets heel fundamenteels en wrsch simpels niet in het hele verhaal maar snap niet wat.

Verwijderd

probeer eens bij je TCP/IP settings netbios over TCP/IP in te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik geen antwoord kreeg omdat de vraag te dom was.
Dit inschakelen op alle computers heeft iig geen effect.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:09

SeatRider

Hips don't lie

Staat "Bestanden en printers delen" aan in je LAN instellingen? Heb je uberhaupt mappen gedeeld op de pc's? Dan moet je er met \\computernaam\sharenaam bij kunnen als de permissies op die map dat toestaan. Zet nog even "Iedereen" er bij desnoods.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Het delen van mappen is geen probleem.
Ook kan ik bestanden die andere computers niet kunnen openen best beschikbaar maken door bij de security tab 'everyone' toe te voegen.
Ik wil alleen graag alleen SPECIFIEKE gebruikers op andere computers of computers toe voegen.
Maar ik kan geen enkel object toevoegen dat betrekking heeft op mijn eigen netwerk:
geen gebruikersnaam, geen computernaam of geen gebruikersgroep.
Als ik ga zoeken naar objecten op een locatie kan ik alleen de computer waar ik op dit moment achter zit kiezen als locatie.

Aangezien op de security tab bij gebruikers iets staat als PC1\User_a
op PC1, verwacht ik bijvoorbeeld hierbij te kunnen zetten PC1\User_b
Maar deze user hoort niet tot het domain (duh? ik heb helemaal geen domains) listed in the locations dialog box (die list die dus alleen mijn eigen pc bevat)

Ik vind het sowieso raar dat als ik op 2 computers onlog met zelfde naam en password die op beide pc's administartor zijn dat ik niet gewoon alles kan..

Dit is zo op iedere computer het is dus geen raar probleem maar gewoon iets stompzinnigs wat ik niet weet.
Zou iemand alsjeblieft alsjeblieft zo aardig willen zijn mij een schop in de goede richting te geven.

Verwijderd

in een p2p netwerk moet de gebruiker die je rechten wilt geven wel bestaan op de computer waar de shares verblijven.

Je kunt in een p2p netwerk niet browsen naar gebruikers die in de SAM-Database van een andere peer verblijven. En derhalve zijn ze ook niet toe te voegen aan de lijst van gebruikers die rechten hebben.

Dit is gewoon echt niet mogelijk!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar slaat dat begrip locaties dan op waar ik naar andere objecten kan zoeken om rechten te geven.

Verwijderd

Zodra je pc lid is van een domain zul je bij lokaties kunen browsen in het betreffende domain.
Klik maar eens op de tab >security > Add > Advanced > find now.

Als het goed is kun je daar alleen maar een keuze maken uit gebruikers en groepen die bestaan op je PC.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 02:54 ]

Pagina: 1