Toon posts:

moederbord met AGP en PCI-e

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik kijk bijna dagelijks op tweakers.net en zeg afgelopen week de bestbuy-gids van januari staan. Ik ben gaan nadenken en besloot tot een systeemupgrade. echter vandaag bedacht ik mij dat ik een Asus 6800 128mb V9999 AGP kaart heb en dat deze niet in het nieuwe moederbord zou passen.

Voor de duidelijkheid, mijn systeem nu:

AMD Athlon 2600 Barton core
Aopen AK79D-400VN
2 x 512mb dual channel
Asus nvidia 6800 128mb V9999 AGP
2 x 110 gb western digital 7200rpm
NEC 3500-A
cheap kast met cheap 350W voeding

En ik had mij bedacht er dit van te maken (naar aanleiding van de bestbuy gids):

AMD Athlon 64 3800+ Venice - € 299,95
Asus A8N-SLI - € 111,96
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
2 x Hitachi Deskstar T7K250, 160GB - € 77,07 (2x)
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) - € 106,75
2 x 512mb dual channel
NEC 3500-A

Heeft iemand een goede suggestie wat betreft het moederbord? Eigenlijk heb ik geen zin om nog eens 250 euro uit te geven aan een nieuwe graka, aangezien deze nog geen half jaar oud is. Bestaat er geen goed moederbord die zowel PCI-e (met het oog op de toekomst) als AGP ondersteunt?

Alvast bedankt

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Bij Tom's Hardware Guide hebben ze niet zo lang geleden een $500 gaming machine gemaakt met een ASRock 939Dual-SATA2.
Deze is volgens mij geschikt voor wat jij wil.

edit:
Damn, net te laat.

[ Voor 12% gewijzigd door Mammoth op 06-01-2006 11:01 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
Die ASRock 939Dual-SATA2 is behoorlijk cheap!
Ik weet nooit wat ik moet denken van ASRock, is het een kwalitatief een goed moederbord?
Ik heb zojuist op marktplaats.nl gekeken wat die Asus Nvidia 6800 nog kan opbrengen, een 150 euro moet ik er wel voor kunnen vangen.

En deze heb ik in de pricewatch zien staan:
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI), Asus Extreme N6800GT € 249,-

Is die 150 euro (asus moederbord is 50 euro duurder en ik maak 100 euro verlies op de graka) de prestatieverbetering waard? Of is het ngo te vroeg voor een budget-gamer?

Mijn budget is ongeveer 750 euro.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31
Mag ik je eerst eens vragen of er voor jou ook een echte noodzaak is om een nieuw systeem aan te schaffen? Zo niet, verspil je geld er dan ook niet aan. Wacht dan liever nog een half jaar en spaar door zodat je een nog beter systeem kunt kopen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Mocht je voor de Asrock gaan, let dan wel even op de voeding die je kiest. Ik meen dat er wat problemen waren met de combinatie Sonata II+ voeding en dit moederbord.

Verder is de 939dual een prima plank van Asrock die al meerder prijzen in de wacht heeft gesleept. Hij wordt niet voor niets door Tom's en door Tweakers aangeraden. Lees anders eens wat reviews.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bestaat er geen goed moederbord die zowel PCI-e (met het oog op de toekomst) als AGP ondersteunt?
Topics en nieuwsartikelen hierover zijn zat te vinden. Ervaringen over dat Asrock bord ook.

Merknaam zegt weinig, je moet per product kijken. En dat kan makkelijk zat zelf...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.