Toon posts:

AMD Sempron 3000 = 800 Mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze week een nieuw laptop gekocht

Er zou een AMD Sempron 3000 cpu in moeten zitten, kijk ik echter bij systreemeigenschappen zie ik daar dat er een cpu in zit met een kloksneheid van 800 Mhz.
Banchmaker Everest verteld mij het volgende:

CPU-Eigenschappen:
CPU Type Mobile , 800 MHz
Instructieset x86, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3
L1 Code Cache 64 KB
L1 Data-cache 64 KB
L2 Cache 128 KB (Asynchronous

Ik merk ook dat de laptop niet geheel aan mijn verwachtingen qua snelheid voldoet.

Mijn vraag nu, zie ik iets over het hoofd of is de cpu gewoonweg niet wat deze zou moeten zijn?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
wat wordt er gezegd in je bios?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

PowerNow! ?????

Belast je laptop eens voluit en kijk nog eens.

Verwijderd

Ik denk dat het een mobile processor is?? Deze haalt je snelheid naar beneden wanneer je hem niet nodig hebt. Wanneer je dus meerdere dingen gaat doen zal hij hem omhoog gooien. En anders even je bios settings nakijken daar kan het dus ook aanliggen zoals hierboven gezegd word.
Succes.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
mischien staat cool 'n quiet aan omdat je pc idle is op dat moment en je battery daardoor langer meegaat?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

800 MHz kan heel goed. Dan staat namelijk je Cool'n'Quiet aan, dit verminderd je processor snelheid om warmte en herrie te verminderen. Als het goed is kan je dit in de bios uitzetten. Hier zijn ook als het goed is drivers voor geinstalleerd deze moet je dan ook verwijderen.

BTW. Om te kijken of de computer dit heeft kan je beter cpu-z gebruiken.

Verwijderd

Wat je ook kan doen is controleren of op je Control Panel > Power options bij het eerste tabblad 'Minimal Power Management' geselecteerd is. Als dit zo is, is de kans inderdaad groot dat Cool 'n Quiet je processor minder voltage stuurt bij lage belasting.

Door een ander power-profiel te selecteren deactiveer je deze functionaliteit ook, hoef je niet helemaal naar je BIOS.

Edit: dit is tenminste bij Athlon64's zo, maar weet niet zeker hoe of dit ook zo werkt bij jouw laptop

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 10:26 ]

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Veel laptops hebben (zoals al verteld) een soort Cool'n Quiet systeem in hun laptop. Voor mijn eigen laptop (met Centrino) had ik prog Notebook Hardware Control gedownload. Hiermee kon ik de kloksnelheid op maximaal zetten. Ik weet niet zeker of dit programma met de sempron werkt, maar je zou het kunnen proberen...

ik zal ondertussen nog wel even een andere manier zoeken over hoe je het 'maximale' eruit kan halen...

/edit:
antwoord hierboven :)

[ Voor 7% gewijzigd door martennis op 06-01-2006 10:27 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

En je had ook even kunnen naar de specs van de laptop voordat je dat ding kocht.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik in het Bios staat daar

Cpu speed: 800 Mhz
Max Cpu Speed 1800 Mhz

Processor is dus wel goed blijkbaar?

Snap het nog niet geheel, want er wordt dus gezegd dat de processor sneller gaat 'lopen' wanneer hier vraag naar is, laptop is mijn inziens niet snel genoeg. Cpu doet dus blijkbaar wel te weinig?

Heb helaas nu te weinig tijd om me erin te verdiepen (werk enzo ;( ).....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van Complete Systemen & Laptops :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.