Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ALG]18 volt adapter op 12 volt apparaat(thin client)?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Hallo,
ik heb een thin client (Compaq EVO T30) zonder goede adapter.
Volgens enkele websites moet er een 12 Volt, 40W, 3.3A adapter aan.
Nu heb ik een 12V 400mA adapter gebruikt en daar doet hij het soms op. Meestal komt hij niet verder dan het bootscherm. Ik denk dat het komt door te weinig Ampere.

Nu heb ik nog enkele laptop adapters liggen van 18,5V,40W,2.5A.
Kan ik deze aansluiten? of brand dan meteen de hele Thinclient af?

Ik heb nog gezocht op internet voor deze vraag, maar ik heb er zo weinig verstand van dat ik niet weet wat ik in Google moet intikken

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik denk dat je, als je het ding te veel spanning geeft, best een kans hebt dat de hele boel doorbrandt.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 15:48

Spoooky

Core temp 37°C

klopt, voltage moet ongeveer hetzelfde zijn. Aantal ampere dat de adapter levert mot voldoende zijn (of meer).

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Misschien dat je een PC voeding kan gebruiken? Deze geeft wel de gewenste spanning en amperage af...

Verwijderd

ik zou de 12 adapter meteen weg gooien want als je die hebt belast met iets dat 3,3 ampere treket en die adapter kan maar 0,4 ampere leveren is mijn ervaring dat deze ook vaak verrot zijn naar paar keer dat te hebben gedaan aangezien de componenten die de spanning van ac naar dc gelijkrichten niet er voor gemaakt zijn op dat te leveren.

en ik snap niet eens dat je het hebt geprobeerd terwijl je de specs wist van de benodigde voeding voor de zelfde geld was het meteen verkeerd gegaan en had je misschien de compaq vernielt

Verwijderd

hmm kreeg geen edit optie dus een nieuwe reply kijk eens by kijkshop of ander computer zaken voor laptop universele adapters deze kunnen vaak wel meer ampere leveren en kunnen ingesteld worden op verschillende spanningen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 11:20 ]

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:03:
Misschien dat je een PC voeding kan gebruiken? Deze geeft wel de gewenste spanning en amperage af...
Dit is naar mijn mening de beste oplossing. Gebruik bv een AT voeding. Die heeft een aan/af knop en je hoeft dan niet te gaan knoeien met draadjes verbinden om je voeding aan de praat te krijgen (in tegenstelling tot een ATX voeding dan)

mvg
mooseman007
Pagina: 1