Goedemorgen,
Zit hier met een klein probleempje.
Als ik in de eigenschappen van een mp3-bestand kijk (samenvatting) zie ik het volgende:
Dit
Als ik deze mp3 door het programma tag&rename haal kan ik hier een ID3v2-tag zetten (op bijv. basis van titel en artist).
Als ik dan in de properties kijken zie ik het volgende:
Dit
Nu dacht ik, ik ga dit even in java maken dus op zoek naar een library voor ID3v2-tags.
Hier lukt het vervolgens wel (zo lijkt het) om deze tags te zetten.
Als ik nl. het java-programma draai op een mp3-bestand en vervolgens dit bestand in tag&rename bekijk, zie ik daar wel deze tags staan.
Als ik vervolgens in de properties van dit bestand kijk, zie ik daar dus niet de titel en artist ingevuld.
Weet iemand of je deze properties op een andere manier kan zetten in java (misschien met een andere library) ?
Voor geïnteresseerden over hoe ik de ID3v2-tags zet:
De lib die ik gebruik is: java_mp3.jar van de.vdheide.
Zit hier met een klein probleempje.
Als ik in de eigenschappen van een mp3-bestand kijk (samenvatting) zie ik het volgende:
Dit
Als ik deze mp3 door het programma tag&rename haal kan ik hier een ID3v2-tag zetten (op bijv. basis van titel en artist).
Als ik dan in de properties kijken zie ik het volgende:
Dit
Nu dacht ik, ik ga dit even in java maken dus op zoek naar een library voor ID3v2-tags.
Hier lukt het vervolgens wel (zo lijkt het) om deze tags te zetten.
Als ik nl. het java-programma draai op een mp3-bestand en vervolgens dit bestand in tag&rename bekijk, zie ik daar wel deze tags staan.
Als ik vervolgens in de properties van dit bestand kijk, zie ik daar dus niet de titel en artist ingevuld.
Weet iemand of je deze properties op een andere manier kan zetten in java (misschien met een andere library) ?
Voor geïnteresseerden over hoe ik de ID3v2-tags zet:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| try { MP3File mp3 = new MP3File("c:/temp/bla.mp3"); ID3v2Frame band = null; ID3v2Frame title = null; String art = "0Dat ben ikke"; String tit = "0Dit is een test title"; byte[] artCont = art.getBytes(); byte[] titCont = tit.getBytes(); ID3v2 id = new ID3v2(mp3); byte byt = 0; ID3v2Frame artist = new ID3v2Frame("TPE1", artCont, false, false, false, ID3v2Frame.NO_COMPRESSION, byt, byt); ID3v2Frame titd = new ID3v2Frame("TIT2", titCont, false, false, false, ID3v2Frame.NO_COMPRESSION, byt, byt); id.addFrame(artist); id.addFrame(titd); id.update(); System.out.println("done"); } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); } |
De lib die ik gebruik is: java_mp3.jar van de.vdheide.