[Twijfel] MSI S270 of M635

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik twijfel tussen de MSI S270 en de M635.

Ze hebben beiden een vergelijkbare prijsklasse. De M635 is €80,- duurder

De configuratie van deze laptops kon ik zelf aanpassen wat de keuze niet vereenvoudigd. Hier volgt de door mijn samengestelde configuratie

MSI S270..................................MSI M635
AMD Turion MT32......................AMD Turion MT32
512MB PC400...........................512MB PC400
X200.........................................X700 128MB (eigen geheugen)
(vergelijkbaar met de X300)
12" WXGA(1280x800) ................,4" WXGA (1280x800)

MSI S270
Ongeveer 4 uur op de accu en lekker mobiel maar slechte videokaart.

MSI M635
Ongeveer 2 uur op de accu en goede videokaart maar wordt erg warm. Volgens het MSI M635 topic is dit niet uit te houden bij full load. En het geheugen gaat maar tot PC333, nu weet ik niet of dit veel uit maakt.

Voor verdere specificaties over de notebooks zie http://www.alb-computer.de

Het probleem is dus dat ik geen keuze kan maken of ik nou voor de koelere S270 moet gaan of voor de M635 met een X700. De accu tijd is voor mij niet echt doorslag gevend het is mooi meegenomen maar niet vereist.

Ik heb al op het internet gezocht maar daar kan ik niet veel vinden. Dit komt waarschijnlijk omdat MSI nog niet echt doorgedrongen is in de notebook markt.

Graag zou ik tips of suggesties krijgen welke ik nou moet nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentox op 06-01-2006 09:14 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Het is niet echt duidelijk wat je nu wilt ;)

Maar ik zou zeggen, pak dan maar de S270.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je zegt niet wat je nou wilt met je laptop
wil je draagbaar? wil je gamen? wil je films kijken? wil je ermee voetballen? koffiezetten?
anders maakt het geen ruk uit welke je kiest, want ze werken allebei

PSN: djmurcielago

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Ik twijfelde zelf ook tussen de S270 en de M635, zoals je zegt is de S270 lekker mobiel maar je levert wel aardig wat prestatie in voor de accuduur en de grootte van de laptop, ook heeft de S270 geen video-out. Uiteindelijk heb ik de M635 gekocht omdat ik ook af en toe (acceptabel ) wil kunnen gamen @ m'n laptop. Oja trwns, het valt best mee met de warmte ;) Enne ik heb d'er gewoon PC400 in zitten, dus ik snap niet wrom je zegt dat het geheugen maar tot PC333 gaat :?

• Mentox
@Code Addict
De warmte is dat onder full load? en hoe zit het met het geluid? en wat zijn jou accu tijden?
dat van PC333 las ik ergens dus vandaar.

• Roberto
nou dat kan toch?

Ik kan wel PC 9999 in mijn pc rammen, maar als mijn fsb (dankzij de cpu) niet hoger kan dan 2700 heb ik er niet veel aan ;)

• Mentox
@Roberto
Ja tuurlijk kan ik er ook PC544 in stoppen maar dan werkt het toch op PC400, nu hoop ik voor je dat het niet serieus was. Maar in je ondertitel staat voor laptop advies en al je vragen over laptop, nou kom maar op met je advies.

Verwijderd

Ik heb de M635. Ik heb er vooral voor deze gekozen omdat het een desktopvervanger moest zijn, dus een goeie vga kaart was vereist.

Er zit, imo, een duidelijk verschil tussen de S270 en M635. Wil je gamen: --> M635. Wil je dvd kijken, internetten tekstverwerken:-->S270.

Zo makkelijk is het ;p.
Ik heb ook 3dmark03 gedraaid met de M635, kom ik op 5000 punten :).

• Mentox
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:25:
Ik heb de M635. Ik heb er vooral voor deze gekozen omdat het een desktopvervanger moest zijn, dus een goeie vga kaart was vereist.

Er zit, imo, een duidelijk verschil tussen de S270 en M635. Wil je gamen: --> M635. Wil je dvd kijken, internetten tekstverwerken:-->S270.

Zo makkelijk is het ;p.
Ik heb ook 3dmark03 gedraaid met de M635, kom ik op 5000 punten :).
tja zo makkelijk lijkt het :/
De X700 kan ik voorlopig nog mee vooruit maar na 1 jaar is die kaart zo waardeloos als het maar kan voor het spelen van games. Of zie ik dit verkeerd?

Het dilema is dus of het wel de moeite is om puur voor de X700 te gaan.

• Roberto
Mento schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:07:
@Roberto
nu hoop ik voor je dat het niet serieus was. .
:?

Lees mijn stukje text nog eens goed ;)

Ah nu ik het herlees met jouw reactie er tussen, is het idd een beetje onduidelijk
Ik wou zeggen, het heeft geen nut om sneller geheugen in een pc te stekken als wat de cpu / chipset aankan. Het kan echter wel (downwards compatible)

[ Voor 38% gewijzigd door Roberto op 06-01-2006 14:39 ]

• Mentox
@Roberto
Okè bedankt. Ik bedoelde het niet als troll maar vond de reactie gewoon vaag. Nu snap ik het.

Verwijderd

Tja, dat weet je van te voren niet. Ik kan nu iig, nog alle games (AOE3, NFS MO HL2, Fear, Quake4) e.d. nog goed spelen. Op Fear en Quake4 na, alle games op het hoogst. Maar, als je de M635 neemt, zou ik je wel aanraden om er een snelle harde schijf in te doen(4200 rpm is echt een bottleneck) en minimaal 1 gb ram.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Mento schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:42:
[...]
tja zo makkelijk lijkt het :/
De X700 kan ik voorlopig nog mee vooruit maar na 1 jaar is die kaart zo waardeloos als het maar kan voor het spelen van games. Of zie ik dit verkeerd?

Het dilema is dus of het wel de moeite is om puur voor de X700 te gaan.
Nouja, als het je alleen maar gaat om de videokaart zou ik voor de X700 gaan, dan kun je tenminste een jaar wat beter gamen. Maar gamen op laptops is sowieso een heikel punt, omdat het gewoon lastiger is uit te breiden dan bij een desktop PC.

Ik zou nog eens goed nagaan voor jezelf hoe belangrijk mobiliteit is en of het belangrijk genoeg is om een stuk snelheid voor in te ruilen. Je kan ook nog kijken op het forum van Laptop Logic. Daar zijn al veel ervaringen met de M635 (MS-1029) gepost.

Succes met kiezen ;)

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Mento schreef op Friday 06 January 2006 @ 11:54:
@Code Addict
De warmte is dat onder full load? en hoe zit het met het geluid? en wat zijn jou accu tijden?
dat van PC333 las ik ergens dus vandaar.
Onder full-load (tijdens een 3dmark) wordt de rechterkant van de laptop warm, het toetsenbord een heel klein beetje (niet _te_ warm) alleen bij de uitlaat komt vrij warme lucht eruit. Het geluid vind ik vrij acceptabel klinken, natuurlijk zijn het maar laptop boxjes, maar het klinkt al veel beter als het geluid dat uit m'n oude laptop kwam (Compaq Armada 1500c).

Maar goed, als ik jou was zou ik ff goed bedenken wat je met de laptop wilt doen.. Als je af en toe wilt gamen met een beetje acceptabele instellingen dan zou ik voor de M635 gaan. Maar als je daar geen behoefte aan hebt, of dat niet wilt doen @ laptop, dan zou ik voor de S270 gaan.

Succes d'ermee :)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik heb ook hetzelfde dilemma gehad en ben nog steeds blij dat ik voor de S270 ben gegaan. Het scherm is voor mij groot genoeg. De afweging is voor mij of je de X700 nodig hebt (ik niet). Als je de laptop altijd mee wil nemen is de M635 gewoon te zwaar IMO.

Verwijderd

Ik heb nog een ander keuzemogelijkheid voor jou . MSI brengt in het zeer kort de S425 uit . Zowel kwa prijs als formaat als prestaties tussen beide genoemde modellen in . Ik heb ook deze beide modellen bekeken en ook andere merken en de S425 zit zowat perfect met alles . Kan altijd beter natuurlijk maar prijsmatig gezien ist dik in orde . Op de site van MSI staat hij al op , net als in verschillende winkels , hij is er echter nog niet ... zal dus wel kwestie van dagen tot max 2 weken zijn denk ik . Er is ook een nl review verschenen , als je wil stuur ik hier de link wel eens door .

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:23:
Ik heb nog een ander keuzemogelijkheid voor jou . MSI brengt in het zeer kort de S425 uit . Zowel kwa prijs als formaat als prestaties tussen beide genoemde modellen in . Ik heb ook deze beide modellen bekeken en ook andere merken en de S425 zit zowat perfect met alles . Kan altijd beter natuurlijk maar prijsmatig gezien ist dik in orde . Op de site van MSI staat hij al op , net als in verschillende winkels , hij is er echter nog niet ... zal dus wel kwestie van dagen tot max 2 weken zijn denk ik . Er is ook een nl review verschenen , als je wil stuur ik hier de link wel eens door .
Ja, naar die S425 heb ik ook zitten kijken. Daarbij valt het wel erg op dat je in Duitsland voor minder geld, meer geheugen, een snellere cpu en windows pro ipv home krijgt.. |:( Nu is de Nederlandse markt natuurlijk wat kleiner, maar dit is toch wat triest voor een US-toetsenbord layout ipv Duits..

linkjes naar reviews zijn altijd welkom natuurlijk.. :)

_██_
(ಠ_ృ)

• Mentox
De S425 wordt het zeker niet omdat:
1. een 6200 Go, hiermee kun je nu al geen games spelen op een mooie resolutie
2. een Intel CPU, je betaalt meer maar je krijgt minder prestatie dan bij AMD voor het geld
3. de prijs is 1299, dit is 99 boven het budget

Maar de keuze tussen de S270 en de M635 ben ik eruit namelijk de: MSI 270

De reden dat ik voor de S270 ben gegaan is omdat deze een accutijd heeft van 4 uur met de 8 cells accu en ontzettend mobiel is. De reden dat ik niet voor de M635 ben gegaan zijn de temperatuur deze heb ik kunnen testen bij een vriend van een vriend ;)

Het enige waar ik bang voor ben is dat het 12.1 scherm(pje) lastig te lezen valt maar ik kan niet meer terug omdat deze al besteld is bij ALB-computers te Duistland.

Bedankt voor de hulp om de keuze te vergemakkelijken

Edit:
Linkje naar review van de S425

[ Voor 6% gewijzigd door Mentox op 07-01-2006 22:07 ]

Verwijderd

De S425 heeft met zijn 6200Go wel geen hoogstaande grafische kaart maar ze is wel beter dan degene in de S270 . De S425 haalt steeds het dubbele van de scores dan die in S270 . Dat je ermee niet in hoogste resoluties zult kunnen spelen klopt wel maar zo schrikkelijk slecht is ze ook niet , benchmarks liggen hoger dan X300 gpu , maar wel ( stuk ) lager dan X600 . Aangezien je nog wel een beetje zou willen gamen dacht ik dat dit een goed model was voor jou . Ook alle andere resultaten lagen trouwens tussen de S270 en M635 in ( formaat , gewicht , benchmarks ... ) . Het had dus de perfecte mogelijkheid kunnen zijn , zoals ze voor mij is . De M635 en 645 zijn geschikt maar te groot ( eigenlijk wil ik een 12 inch met volle eigenschappen van pc ... maar dat gaat niet ) . De S270 is zeer klein maar heeft geen gpu , de S425 heeft voor mij de gulden middenmaat . Een Sony S5 is ook heel leuk , beter nog eigenlijk maar deze kost ook een heel stuk meer , en nog erger is het gesteld met alle andere modellen op de markt ( Asus W3V , etc etc etc ) .

• Mentox
Ik snap je punt met de gule middenweg maar het verschil tussen de twee wordt mooi opgevuld.
De Sony S5 is gewoon :9~ :9~
Maar inderdaad erg duur.
Nu maar hopen dat mijn (toekomstige) lappie Micorsoft Windows Vista kan draaien.

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Als je een grote accu wilt kopen voor de Sony S5 kost je het ook nog eens 400.- Euro 8)7 Daarmee is MSI veel voordeliger, volgens mij iets van 80 - 90.- Euro voor de 8-cells.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00

Theo

moederbord

Mento schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:06:

Het enige waar ik bang voor ben is dat het 12.1 scherm(pje) lastig te lezen valt
12" is zeer goed te lezen. Ik heb zelf de s260, en ik heb absoluut geen problemen met dat scherm. Je zit er ook (ralatief) dichtbij, itt je 15"/17" die bij de normale pc staat. Ook een hele dag achter het scherm zitten is voor mij geen probleem,

Nu met WP, PV, EV en PC

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb zelf een m645 (de intel versie) met 6600GO. En heb q4, nfs:mw en cod2 erop getest. En alles loopt perfect met alles op medium settings. Ik zit er zelfs over te denken het als desktopvervanger te gebruiken en m'n desktop-pc te verkopen. (7800gtx, Opteron)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:23

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik zit met precies hetzelfde dillemma, de s270 is lekker compact maar wat beperkt in zn grafische kracht, en de m645 is gewoon te lomp... daarom heb ik gekozen voor de S425, alleen is deze nog slecht leverbaar in NL

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Mentox
De S425 is idd een mooie middenweg maar ik heb hem in mijn handen gehad en kwam tot de conclusie dat de S425 "maar" een paar plus punten heeft; TV-out een 6200 en 2'' meer scherm.

Vraag je zelf dus of:
Je de TV-out functie gebruikt (Ik niet
Je de extra GPU kracht gebruikt (voor veel games is de GPU te licht
Je waarde hebt aan de 2'' meer scherm (dat is dus 2x2.54=5.08, voor mij is dit verwaarloosbaar
Je een Intel fan bent (De Turion is volgens mij gelijk
Je waarde hebt aan het feit dat je DDR2 (Zover ik weet is dit alleen energie zuiniger
Is het een probleem dat de notebook meer weegt
De ietwat kortere accu tijd is geen probleem (als het geen probleem is dan is het "ja"

Zijn de meeste vragen ja ga dan voor de S425 anders voor de S270

[ Voor 7% gewijzigd door Mentox op 22-01-2006 22:01 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:23

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
TV out gebruik ik om af en toe een filmpje te kijken
Extra gpu kracht is nooit weg, groter voordeel vind ik dat ie eigen geheugen heeft zodat ie geen systeemgeheugen snoept
2" meer scherm maakt voor mij niet zoveel uit
Intel of Turion boeit me ook niet zoveel, 64 bit argument is sowieso (nog) onzin, qua prestaties ontloopt het elkaar weinig
DDR2 is altijd beter (lees nieuwere techniek) dan gewoon ddr, maar een voordeel is volgens mij dat er in de S425 zoals ie standaard geleverd wordt gewoon 1 module zit van 512 mb, je kan er altijd later nog een bij prikken.. in vrijwel alle S270's zitten er 2 repen van 256 in.
Gewicht scheelt iets van 200 gram, als je een S270 hebt met een 8-cell.. daar valt best mee te leven volgens mij
Kortere accu tijd ben ik wel erg benieuwd naar

Wat wel een argument is voor mij persoonlijk om voor een s425 te gaan is dat er een nvidia grafische kaart in zit, hier zijn dacht ik altijd betere drivers voor linux/freebsd voor te vinden dan voor een ati kaartje

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Mento schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:16:
De S425 is idd een mooie middenweg maar ik heb hem in mijn handen gehad (...)
Waar? :)

• Mentox
Mijn broer werkt bij een groothandel, daar heb ik gekeken of ik de laptop misshien wou kopen. De laptop ziet er erg goed uit en het zal zeker geen miskoop zijn.

Pagina: 1