Toon posts:

[XP] Iconen op bureaublad worden steeds herladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleempje met me PC, laat ik beginnen met de Specs. :

Processor: AMD Athlon 3500+ Venice
Moederbord: ASUS A8N-SLI
Geheugen: Corsair TWINX C2 PRO 2x 512MB
Hard Disk: Maxtor 200GB S-ATA
Videokaart: XFX 6600 GT 256MB PCIe

Het probleem is het volgende : Als ik mijn PC reboot dan is er niks aan de hand, als ik dan een tijdje bezig ben met de PC hoor ik zo ineens de HDD rattelen waarop vervolgens alle iconen op het bureaublad herladen worden. Dit zelfde geldt voor configuratiescherm.

Mijn favorieten van de Internet Explorer hebben er elke keer weer opnieuw moeite mee !

Ik heb mijn PC al een tig aantal keren geformatteerd vanwege het feit dat er meerdere problemen waren. Daarvan was het 1x goed qua dit probleem. Na de laatste keer een format uitgevoerd te hebben kwam dit probleem helaas weer terug ! Wie kan mij verder helpen ??

Mvg M. Smit

Verwijderd

Heb je wel een Swapfile aan staan ?

Heb je je HD gechecked met het tooltje van Maxtor om te kijken of deze nog voor 100% goed is ?

Het staat mij bij dat ik dat ook wel eens gehad heb met een PC, ooit eens. Dat van het Configuratiescherm dat is normaal volgens mij. Dat je IE en Mijn Documenten langzaam zijn kan zijn door je Virusscanner als je die erop hebt staan.

Verder als een gedefragmenteerd met PerfectDisk 7 ? Werkt goed !

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:37

Jimbolino

troep.com

"Mijn favorieten van de Internet Explorer hebben er elke keer weer opnieuw moeite mee"
moeite waarmee?

"Ik heb mijn PC al een tig aantal keren geformatteerd vanwege het feit dat er meerdere problemen waren"
meerdere problemen? virus, spyware?

bij mijn pc herladen de iconen ook wel eens, dat is normaal als je een tijdje bezig bent en daarna overschakeld naar bureaublad ofzo. Gewoon om geheugen te besparen denk ik.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sluit eens uit dat het aan de hardware ligt. Trek de netwerkkabel uit, test de CPU, het geheugen en de harddisk met een diagnosetooltje. Tips mbt deze diagnosetooltjes kun je in o.a. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en OM FAQ / Beleid vinden.

Welke Windows-versie heb je overigens?

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 06-01-2006 07:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tot nu toe gegeven reactie's.

Momenteel draait de PC op Windowx XP Professional + SP2.

Die andere problemen waren geen virussen of iets dergelijks want me pc is pas 2 maandjes oud.
Die problemen hadden betrekking op de boot van de PC.

Ik weet gewoon zeker dat dit niet goed is want zo extreem heb ik t ook nog nooit gehad...

Qua favorieten @ IE : hij herlaadt ze gewoon opnieuw als ik een nieuwe pagina open, ik weet dat er een naam voor is maar het std. witte icoontje komt tevoorschijn en vervolgens het icoontje wat bij de link hoort. Heb hierbij een foto toegevoegd :

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidtorrent.org/avatars/probleem.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 15:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb ernstig mijn twijfels bij dat dit aan de hardware ligt :)

Processors, Mobo's & Geheugen » Windows Operating Systems

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat het aan het besturingssysteem ligt ? PerfectDisk 7.0 heeft niets uitgemaakt !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij misschien nog verder helpen (8> ?!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je icoontjes 'herladen' - verdwijnt je taakbalk (die balk met de startknop erin) dan ook? Staat er iets in je eventlog? Heb je al gedaan wat BalusC gevraagd heeft (memtest86 draaien, harddisk tooltje)? Heb je al een virusscanner gedraait (dat je PC pas 2 maanden oud is heeft daar niets mee te maken), welke virusscanner? Heb je al een spyware scan gedraaid? Welke spwyare scanner?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Maar wat meestal gebeurt is nu ook gebeurt.
Heb alle hardware na gecheckt zelfs een WD Raptor 10.000 RPM HDD aangeschaft.
Niets mocht baten. Wat blijkt ? StyleXP 3.05 is de boosdoener. Echt zoiets waar je dus totaal overheen kijkt. Maar goed des al niet te min wil ik hierbij melden dat mensen met een soortgelijk probleem misschien wat aan deze informatie hebben.

Groet M. Smit
Pagina: 1