Toon posts:

Vragen m.b.t. betrouwbaarheid en veiligheid DC-projecten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door het recente voorval m.b.t. D2OL, ging ik me toch een aantal zaken afvragen, die hier niet rechtstreeks mee gerelateerd zijn. Het gaat dan om de volgende vragen:
  1. in hoeverre kun je er vanuit gaan dat de geleverde CPU-cycles gebruikt worden voor het doel waarmee geadverteerd wordt ?
  2. Ook vraag ik me af, wanneer via dit soort projecten behaalde resultaten de ontwikkelkosten van onderzochte medicijnen verlagen, dat er daarmee geregeld kan worden dat winsten kunnen terugvloeien naar nieuwe projecten.
  3. Als laatste vraag ik me af of de inspanningen van de client-pc's niet misbruikt kunnen worden door derden, of dat een trojan gebruik zou kunnen maken van de client-software.
Wie controleert dit ? Er is bij mijn weten geen onafhankelijk instituut wat de validiteit van de claims, de methoden en het gebruik van de resultaten van de verschillende projecten meet. Ik moet er niet aan denken dat resultaten van bijvoorbeeld het zoeken naar een geneesmiddel, uiteindelijk gebruikt worden voor minder frisse zaken...

Verwijderd

Dat laatste is niet eens een heel erg stom idee om zo'n instituut op te richten met misschien andere teams worldwide. Je hebt wel een stevig punt als het gaat om jouw punt 1 en 2.

Punt 3: gaat denk ik niet op omdat je toch een virusscanner hebt die ook trojans ziet.

Verwijderd

onzin

[ Voor 90% gewijzigd door Pim. op 06-01-2006 14:53 ]

Verwijderd

nou een beetje scanner like Nod32 gilt er over als er ergens een trojan in zit.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Tja. Valide vragen waar, zeker in het algemeen, geen enkel persoon antwoord op kan geven denk ik. Voor het grootste deel berust het op vertrouwen. Dat vertrouwen bouwt een bepaalde organisatie op (of breekt het af) en daar moet je het mee doen. Harde garanties zijn niet te geven denk ik.

Het is sowieso project afhankelijk en je zal dan onderzoek moeten doen naar de organisatoren van zo'n project en dan moet je ze nog op je woord vertrouwen. Als je bang bent dat er iets niet aan de haak is, kan je (eventueel in samenwerking met anderen) op onderzoek uit gaan.

Garanties zijn er niet in DC-land dus zoek een project waar jij een lekker gevoel bij hebt. Er is informatie genoeg :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

/me garandeert dat alle Distributed.net projecten volledig non-profit zijn.

Resultaten van OGR zijn publiek beschikbaar, zo ook de aangetoonde OGR-24.
http://en.wikipedia.org/wiki/Golomb_ruler
Resultaten van RC5 zijn ook publiek beschikbaar. (daar is natuurlijk ook niet zo veel aan verborgen te houden :+)
http://en.wikipedia.org/wiki/RC5

En ja, volledig legitieme d.net clients zijn als trojan herkend; met dank aan degenen die virussen hebben verspreid waarin ze een client hadden verstopt om zo hoger in de scorelijsten te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 16:27 ]

Pagina: 1