Belangrijk nieuws (met klein foutje)

Pagina: 1
Acties:

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Topicstarter
Deze is echt te belangrijk om alleen via de software updates te melden! Microsoft Security Update

Er zit wel een onverklaarbaarheidje in de tekst:
Voor deze besturingssystemen zijn de security updates alleen in het Engels te downloaden:
Windows 2000 - Nederlands Engels
Windows XP - Nederlands Engels
Windows Server 2003 - Nederlands Engels
Windows XP x64 - Engels
Windows Server 2003 x64 - Engels
Windows Server 2003 IA-64 - Engels

Ik heb hem zelf "met de hand" via zoeken naar updates in het Nederlands binnengehaald voor XP Home. "Alleen in het Engels" is dus onjuist.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Jajaja, is al een nieuwspost voor gefikst :) De snelheid waarmee dit nieuws de ronde doet maakt kleine wijzigingetjes onvermijdelijk; naar schatting zal rond morgenochtend voor alle talen een patch beschikbaar zijn, als ik het goed begrepen heb. Iig goed om te weten dat de NL-versie er al is :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het nieuwsitem is in de maak, wees maar gerust. Gelukkig was er een redacteur wakker, anders had ik het heft in handen moeten nemen O-).
Toff schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 02:08:
Deze is echt te belangrijk om alleen via de software updates te melden!
Er zit wel een onverklaarbaarheidje in de tekst:

[...]
Lees de voorgaande zin eens, dan zie je waarover ik schrijf: "De patch is te downloaden voor de volgende systemen en zijn te downloaden voor de Nederlandse en Engelse taaluitvoeringen van Windows, behalve voor de 64bit-versies van Windows. Voor deze besturingssystemen zijn de security updates alleen in het Engels te downloaden:" Het betreft alleen de 64bit-versies waarvoor nog geen patch beschikbaar is. Als die er wel zijn dan is dat snel gepost via de comments :).

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Topicstarter
Betere lezing mijnerzijds leert, dat het meer een kwestie van onduidelijke interpunctie is:

Er staat:
De patch is te downloaden voor de volgende systemen en zijn te downloaden voor de Nederlandse en Engelse taaluitvoeringen van Windows, behalve voor de 64bit-versies van Windows. Voor deze besturingssystemen zijn de security updates alleen in het Engels te downloaden:

Windows XP x64 - Engels

Duidelijker zou kunnen zijn:
De patch is te downloaden voor de volgende systemen:
Windows XP x64 - Engels

Voor de 64bit-versies van Windows zijn de security updates dus (tot nu toe) alleen in het Engels te downloaden.

De laatste zin kan zelfs achterwege blijven.
"Voor deze besturingssystemen" etc. hoorde bij de zin over 64bits. Geloof me, als ik daar in eerste aanleg overheen lees, ben ik niet de enige. Maar goed, ik ben aangenaam verast met de wakkere reacties van iedereen hier op T.net - en trouwens ook met die van MS ;)