Toon posts:

Mijn systeem is superonstabiel, lijkt hopeloos

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
de laatste tijd krijg ik steeds spontane resets of lock-ups. Die gebeuren steeds random (online, kopiëren, etc.). Ik heb voor alles de laatste drivers geïnstalleerd en het laatste BIOS. Misschien ligt de oorzaak in mijn 2 DIMMS van 128 MB 100 Mhz (een van Hyundai), maar net als in een ander topic krijg ik via SiSoftSandra 2000 ook te weinig info (ik krijg wel 50 % true allocated memory, welke te weinig schijnt). Overclocking doe ik (nog) niet, formateren en fdisken heb ik vaak gedaan (met of zonder NTFS); niets lijkt hem stabieler te maken. Da's enorm irritant, zeker nu tijdens mijn examens. Het verwondert me dat ik dit heb kunnen posten.
THX
Specs: K7 600 Mhz on MSI6167
(with latest BIOS and drivers)
256 MB 100 Mmhz
GeForce Creative Annihilator Pro
HDD: Maxtor 13.66 Gb 91366U4
Philips CDROM PCCD048
3Com Etherlink XL PCI TPO NIC
(3C900B-TPO)
Creative SB Live! value
Hauppage Tv-card Primio
W2K

Wie heeft er tips, ik probeer ze direct uit.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je bent je ram aan het overklokken? En alles heeft een eigen irq enzo. Kan het zijn dat je cpu of videokaart te warm wordt?

Verwijderd

Topicstarter
De GeForce en NIC delen geen IRQ, enkel de Tv-kaart en de SBLive delen één, volgens MS mag dat geen problemen geven. Er zit een goede koeling op bij de CPU, als hij vaak crasht na een minuut, denk ik niet dat het aan de videokaart ligt, in Win98 heeft hij een tijdje relatief stabiel geweest (met 5.13). Mijn RAM wordt niet overclockt.

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Voeding zo hier volgens mij geen probleem moeten zijn, na ja misschien een 250 watt voeding, maar echt geen 300watt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 300W voeding in, wel het was me verveelt en ik ging de DIMMS wisselen of één DIMM uitnemen, bleek die wel PC133 Mhz te zijn (mijn fout, moest ze verifiëren); morgen ga ik ff mijn beklag doen in de winkel, anders verkoop ik ze wel lol.
THX en sorry voor je tijdverlies

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf heden prop ik alles zelf wel in, goede raad aan iedereen: gebeurt dit toch in de shop, controleer alles dan maar!!!!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Ik denk dat het geheugen het waarschijnlijkst is.
Als hij pas na een tijdje lockuped betekend dat, dat dan pas dat geheugen wordt gebruikt in een kritieke fase.
Probeer eens een ander reepje geheugen en kijk dan nog eens.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Eerst je pc zo kaal mogelijk laten, dus alleen videokaart erin + een beetje geheugen (1 bankje). Als hij daarna stabiel draait een andere kaart toevoegen enz. enz... Misschien dat je zo kunt achterhalen wat de oorzaak is.

Verwijderd

Hij heeft toch zelf antwoord al gegeven? 133mhz + MSI6167 --> INSTABIEL
100mhz + 133mhz + MSI6167 --> ZEER INSTABIEL

Verwijderd

Topicstarter
Alles is nu in orde,
nieuwe DIMMS's erin en draait super!
thx
Pagina: 1