Het Grote SonyEricsson W810i topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ziet er goed uit! Welke instellingen heb je gebruikt? ik heb sinds vandaag ook de w810i maar de fotos zijn nogal met veel "noise"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

deze heeft ook behoorlijk wat noise zo te zien. Ach, het blijft een gsm hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Trancentral schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:24:
Ziet er goed uit! Welke instellingen heb je gebruikt? ik heb sinds vandaag ook de w810i maar de fotos zijn nogal met veel "noise"
eigenlijk alles standaard alleen fotokwaliteit op fijn.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271

Idd best goede camera voor een telefoon!

Trouwens.. jij stond wel lekker dichtbij huh.. >:) Het was echt geen doen om zo dichtbij te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

In de avond doet hij het ook goed hoor ! Beter dan dat ik had verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/tiesto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/tiesto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.racefotografie.nl/tiesto4.jpg

Heb alleen al 1 vette kras op me lensglas zitten.... denkt door me sleutelbos die ik soms perongeluk bij me telefoon dump... Verder zie je er niks van op de foto's hoor maar het is gewoon zonde :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 165438 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Nou ik had ze niet tegelijk werkend.. Als ik HID wil starten doe ik dat in dit menu:

[afbeelding]

Door te kiezen voor Menselijk interfaceapparaat...
Wat moet ik dan kiezen, instellen voor i-net?? Ik zou denken een LAN verbinding... maar zoals je kunt zien staat die niet bij de mogelijkheden. Bovenin is deze LAN verbinding het vierde van links. Daar staat dus ook geen kader omheen.. :(

Privenetwerk dan selecteert ie een GPRS verbinding.. Ook niet helemaal de bedoeling..
Dus heb je nog een tip?
De SE software gebruikt een seriële verbinding (met Device explorer) en je moet serial networking in het file menu aanvinken, anders werkt het idd niet.
Verder kan het nog steeds een firewall op je pc zijn die bepaalde poorten blokkeert, Opera-mini gebruikt andere poorten dan bijv. IE om te browsen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

dude!
binnenkort verkrijgbaar:

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/5381/w810withearphonessatinblackw5g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuke filenaam "w810withearphonessatinblackw5g.jpg"... lol volgens mij ging het er om dat hij niet satinblack is maar zilver, rite? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438

Je bent vergeten het stickertje te photoshoppen in de weerspiegeling ;)

Maar ff op mijn i-net perikelen terugkomend.. Dan zou ik nu dus denken dat het aan mijn firewall ligt. Maar die had ik dacht ik al toestemming gegeven... De rest staat goed ingesteld volgens mij. Ik geef nog niet op.. (kan nu helaas niet kijken.. ben niet thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:04
Aaaaaaaaaah. Had ik daar maar op gewacht! Wat een vette kleur :9~ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 16:26
Vind de zwarte kleur toch echt mooier, bovendien ziet deze foto er tamelijk fake uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:29
Nippletwister schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:34:
[...]

Vind de zwarte kleur toch echt mooier, bovendien ziet deze foto er tamelijk fake uit...
Eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk is het fake..:

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a124/rolph20/W3.jpg

(edit: had gewoon het plaatje uit de beginpost gekopieerd.. is een beetje belachelijk groot. Dus bij deze een normaler formaat ;))

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 165438 op 02-05-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Weet iemand de mobile link om via de w810i op dit forum te komen kan het namelijk zo 1,2,3 niet vinden.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

nou, sommige sites melden dat de w810i in twee kleuren beschikbaar komt!!

satin black en fusion white!!! google maar eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 16:26
Silverline schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:59:
nou, sommige sites melden dat de w810i in twee kleuren beschikbaar komt!!

satin black en fusion white!!! google maar eens..
Ze hebben het over white! Dat zal dan wel de zelfde kleur zijn als de witte W900i en dat vindt ik echt geen porum :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Anoniem: 30271 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:39:
Idd best goede camera voor een telefoon!

Trouwens.. jij stond wel lekker dichtbij huh.. >:) Het was echt geen doen om zo dichtbij te komen..
haha dichtbij? ik stond nog geen eens 15 meter vanaf de ingang :P Verder kwamen we niet, echt een enorme drukte. Je deed er iig verstandig aan om niet te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271

hehe, naja..op de foto's lijkt het dichtbij..

Wow, een collega van me heeft hem gehaald en ik ben al helemaal verkocht hehehehe... K ga hem nu zeker halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Anoniem: 30271 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:56:
hehe, naja..op de foto's lijkt het dichtbij..

Wow, een collega van me heeft hem gehaald en ik ben al helemaal verkocht hehehehe... K ga hem nu zeker halen 8)
hijs mooi he? :p

iedereen aan wie ik hem tot nu toe heb laten zien is er positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 15:49
Ik blijf het alleen jammer vinden van de ontbrekende lenscover... Het lensje is bij mij al een beetje bekrast en ik ben er nog wel zo voorzichtig mee. Gelukkig is hier niks van te merken op de foto's. Voor de rest ben ik nog steeds uitermate tevreden met m'n w810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En dat geluid bij het maken van foto's frustreerd me ook mateloos. Wanneer hij branded was kon je het uit zetten door de telefoon op stil te zetten.. Wanneer je telefoon niet branded was is dit niet het geval maar kon je het met een of ander progje uitzetten. Ik dacht daar in de vlugheid iets over gelezen te hebben.. Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43

McRed

Tromgeroffel....

Hehe eindelijk is de mijne ook binnen :*) Prachttoestel zeg!

Weet iemand of je in filmpjes snel vooruit kan spoelen?

Ik kwam, ik zag en ik geloofde m'n ogen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:02

Tank80

Cyanide&&Happiness

Joster schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:52:
En dat geluid bij het maken van foto's frustreerd me ook mateloos. Wanneer hij branded was kon je het uit zetten door de telefoon op stil te zetten.. Wanneer je telefoon niet branded was is dit niet het geval maar kon je het met een of ander progje uitzetten. Ik dacht daar in de vlugheid iets over gelezen te hebben.. Iemand hier bekend mee?
Een progje specifiek daarvoor is er niet hoor, maar als je hem flashed met b.v. davinci FW is het geluid ook weg (bij stil/vergader- modus dan). Heb ik ook gedaan en hij maakt nu idd geen geluid meer bij foto's maken. Wat ook leuk is als je hem flashed is dat er flashmenu's worden geactiveerd die anders niet werken, ziet er echt heel :9~ uit.
Over het flashen mag je hier niet praten vanwege het eventuele 'illegale' unlock gedeelte ervan, maar ik zou zeggen; zoek eens naar het davinci team in google ;)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
nogmaals even mijn fotografeer kunsten vertonen. O-)

Ik vond deze toch wel erg mooi om jullie te onthouden.

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/1415/dsc003097mq.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door dikki dik op 03-05-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

dikki dik schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:21:
nogmaals even mijn fotografeer kunsten vertonen. O-)

Ik vond deze toch wel erg mooi om jullie te onthouden.

[plaatje]
Erg mooie foto idd, ik verbaas me ook elke keer weer als ik die foto's op de pc zet.
Maarre, vanaf nu geen suffe bloemetjes maar alleen nog maar vrouwen(delen) posten he >:) ;)

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:29
McRed schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:31:
Hehe eindelijk is de mijne ook binnen :*) Prachttoestel zeg!

Weet iemand of je in filmpjes snel vooruit kan spoelen?
Jep, met de toets waarmee je ook tracks kan wisselen... lang inhouden = doorspoelen (mp3 en movies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 15:26
Zijn er hier ook mensen die Imode gebruiken op de 810i ? Ik wil het toestel aanschaffen, met een verlenging van mijn KPNmobile bundel (met 10mb Imode) en las elders op het forum dat mensen het ook op de 750i werkend kregen.

Het gaat me er dus om, dat ik het geheel werkend op de 810i wil hebben, dus inclusief Imail en Imenu, als ook site's waar ik een abbonement op heb. WAP is dacht ik ook mogelijk met de Imode bundel, maar ik las dat het dataverbruik dan veel hoger ligt en ik ga al (net) over de 10mb heen met mijn Imode gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik vraag me eigenlijk af of navigatie op dit toestel ook mogelijk is? Ik kan er niets over vinden. Alvast bedankt voor jullie reactie.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Tank80 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:18:
[...]

Een progje specifiek daarvoor is er niet hoor, maar als je hem flashed met b.v. davinci FW is het geluid ook weg (bij stil/vergader- modus dan). Heb ik ook gedaan en hij maakt nu idd geen geluid meer bij foto's maken. Wat ook leuk is als je hem flashed is dat er flashmenu's worden geactiveerd die anders niet werken, ziet er echt heel :9~ uit.
Over het flashen mag je hier niet praten vanwege het eventuele 'illegale' unlock gedeelte ervan, maar ik zou zeggen; zoek eens naar het davinci team in google ;)
Dit soort dingen zijn niet aan mij besteed ;) Dat zou iemand voor me moeten doen ofso O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Kan iemand duidelijk aan mij vertellen hoe ik flash menu krijg? Heb een unbranded w810i en heb geen flash menu :(

moet hem dus flashen :(

[ Voor 14% gewijzigd door kyddil op 04-05-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

-nickx- schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:08:
Ik vraag me eigenlijk af of navigatie op dit toestel ook mogelijk is? Ik kan er niets over vinden. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Leer dan eens zoeken, bij www.nav4all.com staat de W810 bij de geschikte toestellen :/
Bovendien loopt er een topic over navigatie met mobieltjes, waar je dit ook had kunnen vinden B)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 23:30
Speedy-Andre, weet jij al wat meer over de screenprotectortjes (bijvoorbeeld of er ook speciale komen voor de W810i of wanneer je aan die voor de K750/W800) ? Mijn schermpje heeft namelijk alweer zijn eerste kras te pakken, dus ik was benieuwd of je er nog aan kan komen :)

Komt er trouwens bij jullie ook zoveel stof onder de lens en achter het schermpje ? Bij mij zit er alweer een bak stof van mijn broekzak achter :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja, achter de lens gaat het bij mij behoorlijk snel ja! :/ :(

[ Voor 83% gewijzigd door Joster op 04-05-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Bravebart schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:59:
Speedy-Andre, weet jij al wat meer over de screenprotectortjes (bijvoorbeeld of er ook speciale komen voor de W810i of wanneer je aan die voor de K750/W800) ? Mijn schermpje heeft namelijk alweer zijn eerste kras te pakken, dus ik was benieuwd of je er nog aan kan komen :)

Komt er trouwens bij jullie ook zoveel stof onder de lens en achter het schermpje ? Bij mij zit er alweer een bak stof van mijn broekzak achter :(
op ebay kan je ze voor de w810 bestellen, dus echt op maat. Zou daar ff kijken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Hoe haal je Greetings.m4a weg van je walkman? Ik kan hem maar niet verwijderen? Nee hij is niet ingesteld bij alarm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dikki dik schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:42:
[...]

op ebay kan je ze voor de w810 bestellen, dus echt op maat. Zou daar ff kijken als ik jou was.
Zoek daar de goede maar eens tussen ;)
Van 3M is er nog geen speciaal W810 model, ik kan wel voor K750 en W800 bestellen.
Eerder in dit topic is al vastgesteld (nagemeten) dat ie wel past op de W810.
Merk op dat diverse Ebayers de W800 afbeelden bij advertenties voor de W810 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Speedy-Andre schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:05:
[...]

Zoek daar de goede maar eens tussen ;)
Van 3M is er nog geen speciaal W810 model, ik kan wel voor K750 en W800 bestellen.
Eerder in dit topic is al vastgesteld (nagemeten) dat ie wel past op de W810.
Merk op dat diverse Ebayers de W800 afbeelden bij advertenties voor de W810 :Y)
Ik zal eerst nog wel eens ff op eBay kijken voor de speciale W810i versie, anders wil ik alsnog graag die voor de K750/W800 ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30913

bij de brando workshop http://shop.brando.com.hk/ kan je ook speciale voor de w810 bestellen, dit zijn hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
http://cgi.ebay.nl/Expert...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

w810 protectorren :9

[ Voor 9% gewijzigd door dikki dik op 04-05-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

It's up to you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Werken bij de branded versie (bv die van TMobile) de flash menu's nou wel of niet :?

"Verzamelt" de W810i even veel stof als de K750i want daarbij zit er allemaal stof achter het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

ik heb gehoord dat vodafone enkele opties van het menu blokkeert? Als dit zo, welke opties zijn dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 12:02

Nibbz

Postmaster General

geen enkele nederlandse W810i heeft Flash ondersteuning (in de menu's). Dus die TMoblie zal het ook vast niet werken hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Nibbz op 05-05-2006 13:54 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
was voor de lol net eventjes met davinci aan het kijken welke versie telefoon enz ik had. Ik druk op test cable, maar dat ging niet helemaal vlekkeloos. Op het scherm stond schakel je telefoon uit, druk op c en steek de usb kabel derin. Er kwam dan te staan detected k750/w800 enz, maar ff later can't send loader ofzoiets. Nou goed batterij eruit en overnieuw. Vijf keer geprobeerd maar nu start hij niet meer :( Die voorgaande vijf keer wel, nu krijg ik helemaal niks meer te zien zodra ik die methode uitvoer

Iemand enig idee hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen. Ik baal hier behoorlijk van, ik heb hem niet een proberen te flashen.

edit: seus werkt gewoon. Nu davinci ook, maar opstarten dat doet hij dus niet. Is er een speciale manier om dat 'flash scherm' af te sluiten??

[ Voor 26% gewijzigd door dikki dik op 05-05-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

dikki dik schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:26:
was voor de lol net eventjes met davinci aan het kijken welke versie telefoon enz ik had. Ik druk op test cable, maar dat ging niet helemaal vlekkeloos. Op het scherm stond schakel je telefoon uit, druk op c en steek de usb kabel derin. Er kwam dan te staan detected k750/w800 enz, maar ff later can't send loader ofzoiets. Nou goed batterij eruit en overnieuw. Vijf keer geprobeerd maar nu start hij niet meer :( Die voorgaande vijf keer wel, nu krijg ik helemaal niks meer te zien zodra ik die methode uitvoer

Iemand enig idee hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen. Ik baal hier behoorlijk van, ik heb hem niet een proberen te flashen.

edit: seus werkt gewoon. Nu davinci ook, maar opstarten dat doet hij dus niet. Is er een speciale manier om dat 'flash scherm' af te sluiten??
Heb je de simkaart er ook uit gehaald? die moet d'r ook uit nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Anoniem: 30913 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:51:
bij de brando workshop http://shop.brando.com.hk/ kan je ook speciale voor de w810 bestellen, dit zijn hele goede.
Je bedoelt die 'Ultra Clear Screen protectors' ? Is opzich wel te doen; 10 pond inclusief verzendkosten...

-edit- Of deze, die heb je voor 3,29 pond :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bravebart op 05-05-2006 15:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Nibbz schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Heb je de simkaart er ook uit gehaald? die moet d'r ook uit nl.
yep

hopelijk komt er snel een nieuwe firmware van sony, die ik er via seus op kan zetten. Want volgens mij is gewoon mijn flash corrupt geraakt door dat *** programma. Test cable.....nog ff

edit: is er niet ergens een winkel of iets dergelijks die je mobiel kan flashen met de orginele firmware of waar kan ik de orginele firmware vinden??

dit is trouwens het bericht wat davinci de hele tijd geeft. Toen mijn telefoon nog werkte en ook nu die dus niet meer werkt

Client Version 15.95
**** READING CID STARTED ****
Turn off the phone.
Hold "C" button and plug USB cable.
Phone attached!
Detected SonyEricsson: K750/D750/W800/W550/Z520/Z530.
Error: EaTEbS not recieved!
Flash Loader not accepted! Try to Recover phone before flashing.
Flash Loader not accepted
Execution Time - 00:00:01
Error: 0x005050

[ Voor 52% gewijzigd door dikki dik op 05-05-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

als je de telefoon opstart, kun je dan nog in een menu komen? of werkt hij uberhaubt niet meer?

edit: bij een sony shop kun je hem wel laten flashen denk ik. Kost je wel geld though (omdat je andere firmware erin hebt geflashed vervalt je garantie) 30 euro ofzo?

[ Voor 48% gewijzigd door Nibbz op 05-05-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
hehe dat is de grap de orginele firmware zit er nog op. Ik heb nog niet eens geprobeerd om hem te flashen, heb alleen op de test cable knop geklikt. Die met versie 15.94 van davinci overigens wel goed werkt.

Hij voor de rest helemaal niks meer, geen menus of wat dan ook. Kan hem alleen nog flashen. Waar zou ik die sony shops trouwens kunnen vinden? Ik heb hem namelijk bij 2call besteld, beetje te ver weg.

ben er wel achtergekomen dat hij het na een simpele flash weer zal doen, dus ik maak me er niet echt meer druk om.

[ Voor 13% gewijzigd door dikki dik op 05-05-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

@ dikki dik: waarom flash je hem dan gewoon niet ff met versie 15.94 ?

sonyshops zitten trouwens hier

/edit: op de site van t davinciteam staat trouwens ook dat versie 15.94 "only" voor w810 is ...

[ Voor 24% gewijzigd door Tank80 op 05-05-2006 18:09 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
ik ben bang dat ik hem dan niet meer kan update via SEUS, dat vind ik toch wel erg belangrijk. Heb geen zin om elke keer 10 euro te betalen.

maar der staat niet bij dat 15.95 dat niet is :p

[ Voor 16% gewijzigd door dikki dik op 05-05-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bravebart schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:24:
[...]

Je bedoelt die 'Ultra Clear Screen protectors' ? Is opzich wel te doen; 10 pond inclusief verzendkosten...

-edit- Of deze, die heb je voor 3,29 pond :)
Allemaal (veel) duurder dan die ik heb, maar wel de juiste maat :/
Die van Ebay vind ik wel interessant, ik ben benieuwd of hij op de lange duur goed blijft zitten :)
3M heeft een lijmlaag, dus die blijft altijd wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

dikki dik schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:17:
ik ben bang dat ik hem dan niet meer kan update via SEUS, dat vind ik toch wel erg belangrijk. Heb geen zin om elke keer 10 euro te betalen.
van de site:
:7 ;)
maar der staat niet bij dat 15.95 dat niet is :p
hmm idd :z

[ Voor 5% gewijzigd door Tank80 op 05-05-2006 19:34 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
zou iemand ff kunnen kijken of het nummer wat op het onderstaande plaatje rood omcirkeld staat, overeenkomt met het nummer wat er op jullie doosje staat. Want als dat zo is, heb ik het CDA nummer te pakken. Moet overigens wel van een unbranded/simlockvrij toestel zijn (dus niet 1 van orange ofzo).

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/5640/dsc00150vc.jpg (hehe plaatje vergeten)

Als ik dat nummer heb kan ik inderdaad gebruik blijven maken van SEUS, anders niet.

edit: Het zou ook onder een menut'tje in je mobiel te vinden zijn. Iig is dat nummer voor heel Nederland hetzelfde. Tenminste unbranded toestellen hebben hun eigen nummer, orange toestellen hebben hun eigen nummer enz. Het nummer is bedoeld om met SEUS de juiste firmware te vinden.

Als iemand zou kunnen kijken of die hetzelfde nummer heeft als wat er bij mij op het doosje staat. Als dat niet het geval en je zou willen kijken of het nummer wat op jouw doosje staat overeenkomt met het CDA nummer in je mobiel en de uitkomst willen melden. Zou ik je heel erg dankbaar zijn.

Iig is in dit topic al een hele lijst te vinden met CDA nummers, maar generic(=unbranded) nederland staat er dus niet tussen.

http://www.seuniverse.com...wthread.php?t=3444&page=3 (onderaan het topic)

[ Voor 70% gewijzigd door dikki dik op 06-05-2006 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
dikki dik schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:44:
zou iemand ff kunnen kijken of het nummer wat op het onderstaande plaatje rood omcirkeld staat, overeenkomt met het nummer wat er op jullie doosje staat. Want als dat zo is, heb ik het CDA nummer te pakken. Moet overigens wel van een unbranded/simlockvrij toestel zijn (dus niet 1 van orange ofzo).

Als ik dat nummer heb kan ik inderdaad gebruik blijven maken van SEUS, anders niet.
-edit- Owkee, al gefixt ;)

En ja, dat nummer heb ik ook op mijn doos staan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bravebart op 05-05-2006 21:59 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Speedy-Andre schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:24:
[...]

Die van Ebay vind ik wel interessant, ik ben benieuwd of hij op de lange duur goed blijft zitten :)
Hoeveel kosten die van jou dan ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Bravebart schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:49:
[...]

-edit- Owkee, al gefixt ;)

En ja, dat nummer heb ik ook op mijn doos staan :)
thx!

maarre in je telefoon ook?? Of iig zou daar moeten staan: CDA102947/31

[ Voor 12% gewijzigd door dikki dik op 06-05-2006 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bravebart schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:53:
[...]

Hoeveel kosten die van jou dan ?
€4,- incl. verzendkosten voor het W800 model, hopelijk komt er snel een w810 model bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 08:03
Speedy-Andre schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:24:
[...]

12 stuks voor € 3,69. Met transport kostte me dit € 5,34 :Y) (zijn nog onderweg).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
rabor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:07:
[...]

12 stuks voor € 3,69. Met transport kostte me dit € 5,34 :Y) (zijn nog onderweg).
Dan wacht ik nog ff op jouw ervaringen, totdat ik ze zelf koop ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
dikki dik schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:02:
[...]

thx!

maarre in je telefoon ook?? Of iig zou daar moeten staan: CDA102947/31
Hoe kan ik dat in mijn telefoon checken ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

rabor schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:07:
[...]

Ik wil ook wel weten wat voor type dit is :)
3M is goed spul, maar duur in verhouding tot deze.
Andere goedkope protectors hadden last van scheuren of lieten snel los ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

dikki dik schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:44:

Iig is in dit topic al een hele lijst te vinden met CDA nummers, maar generic(=unbranded) nederland staat er dus niet tussen.

http://www.seuniverse.com...wthread.php?t=3444&page=3 (onderaan het topic)
uit het topic:
CDA102494/75 GERENIC NETHERLANDS

Heb ik ook gebruikt, en SEUS lijkt te werken ( hij zegt iig dat ik de nieuwste software heb :7)
En btw, als het achteraf niet de goede blijkt te zijn kan je (volgens mij gratis) je CDA nog veranderen ;) (zonder te flashen dus)

[ Voor 6% gewijzigd door Tank80 op 06-05-2006 01:19 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Tank80 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:16:
[...]

uit het topic:
CDA102494/75 GERENIC NETHERLANDS

Heb ik ook gebruikt, en SEUS lijkt te werken ( hij zegt iig dat ik de nieuwste software heb :7)
En btw, als het achteraf niet de goede blijkt te zijn kan je (volgens mij gratis) je CDA nog veranderen ;) (zonder te flashen dus)
lol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Bravebart schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:15:
[...]

Hoe kan ik dat in mijn telefoon checken ?
via het service menu

om daar in te komen moet je in stand-by modus het volgende intikken:

rechts, sterretje, links, links, sterretje, links, sterretje (in het grote k750 topic staat het onder tips en trucks)

[ Voor 9% gewijzigd door dikki dik op 06-05-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

op esato wordt er verteld dat er een firmware update is met betrekking tot de LEDflash bug??!?!

edit: voor mij iig niet, orange branded.

[ Voor 19% gewijzigd door Silverline op 06-05-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Ik lees net op mobile-review dat iemand een w810i heeft gekocht in Engeland die uit de doos flash menu's ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19503

@ speedy andré

Inmiddels gelukt :X

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 19503 op 06-05-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat ging zeker over mijn email :+
Vodafone hapert nog wel eens, sorry :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Silverline schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:35:
op esato wordt er verteld dat er een firmware update is met betrekking tot de LEDflash bug??!?!

edit: voor mij iig niet, orange branded.
ik kan hem ook niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ben bezig geweest om d.m.v. de tutorial van Speedy-Andre mijn W810i te verbinden met internet via pc. Dit om wat te experimenteren met Nav4All-navigatiesoftware. De Opera-browser op de W810i geeft echter de volgende foutmelding als ik een internetpagina opvraag:

Verbindingsprobleem opgetreden. Mogelijk is er een probleem met uw netwerkinstellingen. Ga naar Extra > Help > Introductie en doe de verbindingstest. (error: 3.0.10:80/).

Volgens mij heb ik de tutorial correct opgevolgd.

Iemand met hetzelfde probleem? Is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Nogmaals, heeft iemand greetings.m4a kunnne verwijderen van zijn w810i? Hij zit ook in mijn walkman en is echt f&^ked up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
@ Speedy-Andre & Bravebart

Mail me maar dan stuur ik er wel 1-tje op, kun je het zelf testen. Mijn w810 zit altijd in een IAC-25:

Afbeeldingslocatie: http://www.maisondugsm.com/produit/agrandie/HOSPERIIAC25.jpg

Hierin wordt het schermpje al behoorlijk goed afgeschermd door een heel zacht stofje. Dus mijn beschermfolie zal toch nooit echt getest worden..

De hele telefoon wordt trouwens perfect beschermd door dit hoesje. Lijkt nu wel een stuiterbal ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

EmilneM schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:41:
Ben bezig geweest om d.m.v. de tutorial van Speedy-Andre mijn W810i te verbinden met internet via pc. Dit om wat te experimenteren met Nav4All-navigatiesoftware. De Opera-browser op de W810i geeft echter de volgende foutmelding als ik een internetpagina opvraag:

Verbindingsprobleem opgetreden. Mogelijk is er een probleem met uw netwerkinstellingen. Ga naar Extra > Help > Introductie en doe de verbindingstest. (error: 3.0.10:80/).

Volgens mij heb ik de tutorial correct opgevolgd.

Iemand met hetzelfde probleem? Is er een oplossing voor?
Dat kan aan een firewall op je pc liggen, bepaalde (ongebruikelijke) poorten worden gebruikt door Opera-mini en de connection proxy.
Als je ook met HID werkt, dan kan dat de verbinding verstoren, een eenmalige onderbreking is al genoeg om de connection proxy te laten verbreken, waarna je Opera-mini opnieuw via de pc moet starten.
Op het Lasyk forum was iemand met een W810 die eerst geen verbinding had, maar wel applets kon starten, dat was vanwege zijn firewall en nu werkt het goed bij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62295

Ik heb 'm sinds 2 dagen ook binnen. Ik vroeg me af of er iemand een navigatiepakket op deze telefoon heeft? Ik wil absoluut geen GPRS gebruiken vanwege de hoge kosten dus misschien is een offline pakket een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62295 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:33:
Ik heb 'm sinds 2 dagen ook binnen. Ik vroeg me af of er iemand een navigatiepakket op deze telefoon heeft? Ik wil absoluut geen GPRS gebruiken vanwege de hoge kosten dus misschien is een offline pakket een optie?
GPRS hoeft je geen kapitaal te kosten hoor. En andere oplossingen zijn er (nog) niet..
Nav4all is een prima oplossing voor op de W810i.

Wat voor abbo heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
ik ben weer toe aan een nieuwe foon en abbo, wil hem verlengen bij t-mobile, en zat over deze foon te denken.

zijn er redenen waarom ik hem niet zou kopen?

ik gebruik hem voornl. om te bellen en mp3'tjes te luisteren en soms wat surfen.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien omdat er goedkopere alternatieven zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

TDB

Tha_Butcha schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:25:
ik ben weer toe aan een nieuwe foon en abbo, wil hem verlengen bij t-mobile, en zat over deze foon te denken.

zijn er redenen waarom ik hem niet zou kopen?

ik gebruik hem voornl. om te bellen en mp3'tjes te luisteren en soms wat surfen.
Ik zie bij T-Mobile een W800i aanbieding: Relax 100 voor 12,50 p/m 1 jaar abo. Klinkt ook wel interessant.....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
op zich wel interessante aanbieding.

maar het ging me vooral om de foon, waarom ik die niet zou kopen. heb nou een Samsung-770 te leen, en dat ding gaat nauwelijks over (volume suckt echt).

tuurlijk is een nokia koelkast goed koper, maar ik had het dus echt over mankementen/gemis dingen

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
dikki dik schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:12:
[...]

via het service menu

om daar in te komen moet je in stand-by modus het volgende intikken:

rechts, sterretje, links, links, sterretje, links, sterretje (in het grote k750 topic staat het onder tips en trucks)
Owja thnx, daar ben ik al eens geweest, maar was de weg ernaartoe weer vergeten :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175562

Als ik de agenda in mijn w810i wil synchroniseren met mijn Outlook agenda (via infrarood of usb-kabel), loopt dit telkens spaak en krijg ik de melding: Fout 500, verbinding verbroken. Het gekke is dat de synchronisatie wél goed verliep toen ik 'het' de eerste keer deed. Maar bijwerken is me daarna niet meer gelukt.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik ben toch wel zeer aan het twijfelen... Ik was eerst van plan om deze te gaan kopen, maar de K800 ziet er toch ook wel heel mooi uit... :'(
Wat heeft de K800 nou niet wat de W810i wel heeft, behalve latere release???

(Hoezo luxe problemen O-) )

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:19:
[...]

GPRS hoeft je geen kapitaal te kosten hoor. En andere oplossingen zijn er (nog) niet..
Nav4all is een prima oplossing voor op de W810i.

Wat voor abbo heb je precies?
Ik heb een Telfort 300 abbo met een smsbundel van 150 smsjes. Ik heb ook niet bepaald een idee hoeveel het per ritberekening ongeveer kost. Ik ga taxirijden dus waarschijnlijk veel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-06 08:55

PanMan

Spun!

Bij telfort betaal je €4.5/Mb bij de nieuwe abo's, en €1.5/mb bij de oude. En je hebt databundels, van bv €5/5Mb. Een route is maar een paar kb, blijkt uit het nav4all topic.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
WoBaDijk schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:06:
Ik ben toch wel zeer aan het twijfelen... Ik was eerst van plan om deze te gaan kopen, maar de K800 ziet er toch ook wel heel mooi uit... :'(

Je kan ze op de SE site vergelijken :) ( wat ik zo snel kan zien is dat de W810i een FM-radio heeft en de K800i niet (klopt niet :+ )

Maar als je op de K800i kán wachten zou ik dat zeker doen...

[ Voor 13% gewijzigd door Bravebart op 08-05-2006 16:25 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Bravebart schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:17:
[...]

Owja thnx, daar ben ik al eens geweest, maar was de weg ernaartoe weer vergeten :+
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

WoBaDijk schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:06:

Het is meer andersom, wat heeft de W810 niet en de K800 wel :P
  • Groter display met hogere resolutie (320x240)
  • 3G (umts)
  • 3.2MP met xenon flits, stabilizer en 30fps video opname
  • Audio en video streaming via bluetooth
  • A2dp (voor stereo bluetooth headset)
  • Front cam voor video telefonie
  • camera functies als bij Sony Cybershot camera's
  • bluetooth 2.0 met edr (is veel sneller) en PAN support (netwerk/internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62295 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:09:
[...]

Ik heb een Telfort 300 abbo met een smsbundel van 150 smsjes. Ik heb ook niet bepaald een idee hoeveel het per ritberekening ongeveer kost. Ik ga taxirijden dus waarschijnlijk veel gebruik van maken.
Dan zou ik inderdaad een databundel overwegen.. maar voor taxiritjes is het ingeven van de adressen net iets te omslachting denk ik (lees: niet snel genoeg).. Je zou het eventueel kunnen installeren en het een maandje kunnen proberen. Kost je dan misschien 10 euro aan dataverkeer zonder bundel maar dat is te overzien toch? Weet je meteen wat je aan dataverkeer verbruikt en dan kan je altijd die bundel nog nemen. Of overstappen op een losse navigatie als tomtom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 17:43
[quote]Speedy-Andre schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:45:
[...]

• 3.2MP met xenon flits, stabilizer en 30fps video opnamequote]

Volgens mij is dit niet zo... is hetzelfde als in de w810, video is juist heel slecht.. :r

[ Voor 4% gewijzigd door Pendulum op 08-05-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In dat geval leert SE op dit gebied niet echt van de klachten, of het heeft minder prioriteit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165438 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:05:
[...]

Dan zou ik inderdaad een databundel overwegen.. maar voor taxiritjes is het ingeven van de adressen net iets te omslachting denk ik (lees: niet snel genoeg).. Je zou het eventueel kunnen installeren en het een maandje kunnen proberen. Kost je dan misschien 10 euro aan dataverkeer zonder bundel maar dat is te overzien toch? Weet je meteen wat je aan dataverkeer verbruikt en dan kan je altijd die bundel nog nemen. Of overstappen op een losse navigatie als tomtom..
Hmmm ja da's misschien ook wel een idee idd. Ik zal weleens rond gaan kijken dan. Alvast bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Nou mijn mobiel doet het gelukkig weer, geflashed met davinci en nu heb ik allemaal leuke extratjes :9 :+ . Geen flits bug, flash menu, stil is ook echt stil dus geen camera geluid. 10 euro meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-06 08:55

PanMan

Spun!

Iets wat mij een beetje opviel: Ik heb tijdens het bellen met de headset dat hij best zacht is, ook op maximaal volume. Tijdens radio/mp3's luisteren is hij wel hard genoeg (en opzich gaat het tijdens bellen ook wel, maar in rumoerige omgevingen zou ik graag hebben dat hij iets harder kan). Meer mensen die hier last van hebben? En is er iets aan te doen?? Een setting die ik gemist heb?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
dikki dik schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:12:
Nou mijn mobiel doet het gelukkig weer, geflashed met davinci en nu heb ik allemaal leuke extratjes :9 :+ . Geen flits bug, flash menu, stil is ook echt stil dus geen camera geluid. 10 euro meer dan waard.
En jij gaat me eens haarfijn uitleggen hoe je dit gefixt hebt :9

Geen PM functie hier overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Modbreak:Wanneer warez niet toegestaan zijn op een forum spreekt het ook voor zich dat je niet mag verwijzen naar locaties waar deze zich bevinden. De policy is duidelijk en geldt voor zowel firmwares als verwijzingen naar plaatsen waar deze besproken worden.

[ Voor 255% gewijzigd door Eggy op 09-05-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik dacht alleen dat dat in dit topic verboden was :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Lama.. }:O

[ Voor 143% gewijzigd door rabor op 09-05-2006 21:30 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 3747 heeft 'm gisteren binnengekregen en heeft nog heel wat in te stellen ;)
Bluetooth werkt nog niet lekker, en sowieso de hele connectivity met de pc is niet heel recht-door-zee. Mijn eerste indruk is dat het een heel fijn toestel is, 750% beter dan mijn Siemens MC60 :P radio is prima, MP3 kwaliteit is beter dan van mijn mp3-speler (maar dat kan met de headphones te maken hebben). Ik heb er alleen nog niet mee gebeld :X
Wat wel grappig was, dat zodra ik 'm had aangezet er allerlei instellingen door Telfort gepushed werden en de hele GPRS zooi in één keer werkte. Prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

> 1000 replies \o/
Tijd voor een nieuw deel :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.