Toon posts:

Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb vandaag een prachtig 19inch lcd tft scherm van HP gekregen. Het betreft de HP_L1940.
Ik heb mijn oude scherm (Hyundai ImageQuestV995) meteen eraf gehaald en het nieuwe scherm aangesloten.
Opstarten en de nieuwe drivers van mijn scherm installeren.
Nadat ik mijn computer weer opgestart had kreeg ik verschillende meldingen van 'nieuw gevonden hardware'. Dit betrof mijn videokaartdrivers (videocontrollers): Radeon9600. Ik mijn cd-rommetje er in en herinstalleren maar. Na het opnieuw opstarten liep mijn computer vast nadat het scherm een aantal keer goed ging flikkeren in allemaal kleuren.
Dit is niet meer opgehouden. Ik heb de stuurprogramma's allebei geinstalleerd. Ook los van elkaar en dan weer de een dan weer de ander geinstalleerd. Ook alles in veilige modus getest.
Het enige wat nu tot een werkend, maar niet mooi en traag, beeldscherm leidt, is allebei de stuurprogramma's niet installeren. Die van het scherm blijft de foutmelding geven:

'er is iets foutgegaan bij het installeren van deze software. Het is mogelijk dat de leverancier de software ontwikkeld heeft voor een besturingssysteem nieuwer dan Windows95. Bij het aanhouden van dit probleem, neem dan contact op met de leverancier.'

Ik heb XP pro SP2, dus dat is gek.Verder lijkt het mij een conflict tussen de videokaart en het scherm. Of het softwarematig, danwel hardwarematig is, weet ik niet.
Nu wil ik natuurlijk een goed werkend scherm en videokaart. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet doen?

Met vriendelijke groet,

Jelte van Oostveen

Ps. systeemgegevens:
AMD Athlon XP 3000+
kloksnelheid 2.17 Ghz 512mb
Windows XP pro SP2
ASRock K7VT4A+ motherboard
Nog meer nodig?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35
Verwijder alle drivers van zowel de videokaart als de monitor (gebruik desnoods ff je oude scherm).
Installeer de monitor drivers die in Windows zelf zitten (plug & play monitor, tft scherm met bijbehorende native resolutie). Installeer daarna de nieuwste drivers voor je kaart (Catalyst 5.13).

Dan zou het moeten werken. Meegeleverde drivers voor je scherm moet je links laten liggen, die geven in 4 van de 5 gevallen problemen. De Windows drivers zijn meer dan voldoende.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan zoals je zei.

Het ziet er al een stuk beter uit. Al geeft 'aparaatbeheer' nog steeds een monitor aan zonder drivers. Gewoon negeren? Als ik namelijk de standaard-windows drivers wil installeren geeft het systeem dit aan:

'Deze hardware kan niet worden geinstalleerd.

Er is een probleem met de installatie van deze hardware:

Monitor

Er is een probleem met de installatie van deze hardware opgetreden:
In het installatiebestand voor het stuurprogramma ontbreekt een benodigde vermelding. Mogelijk is het INF-bestand voor Windows 95 of een later besturingssysteem geschreven. Neem contact op met de fabrikant van de hardware.'

Dit is het volledige verhaal wat hiervoor ook al het probleem was. Is dit kwalijk of moet ik het gewoon negeren?
Het systeem herkent de videokaartdrivers gelukkig weer wel en het herkent wel mijn beeldscherm. Alleen staat er dus nog een tweede monitor bij waar de foutmelding van is.