Toon posts:

Externe HD die direct uit de camera foto's kan overplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een externe harde schijf, die direct uit de camera - zonder tussenkomst van een computer - foto's kan overplaatsen (naar die externe HD). Hij moet aan te sluiten zijn op de tv.
Het zou bijzonder prettig zijn als hij zonder stopcontactaansluiting (ik geloof dat het netstroom heet?) werkt, zodat je ,bij wijze van spreken midden, in de woestijn foto's kan overplaatsen.

Hieronder maak ik nog een opsomming:
  • Foto's overplaatsen zonder tussenkomst van computer
  • Aansluiting op tv
  • Geen stopcontactaansluiting nodig
Heeft iemand een idee over een harde schijf die hiervoor geschikt is? Een eventueel ander soortgelijk apparaat is ook goed.

Dit topic plaats ik ook in het onderdeel harde schijven, aangezien het apparaat potentiëel een harde schijf kan zijn.

Bij voorbaat dank en tot horens!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 00:26 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Er zijn genoeg apparaten die dit kunnen.
Zoek eens op de term imagetank.
Dat zijn apparaten die je aansluit op je camera en waarmee je eenvoudig alle foto's en filmpjes van je camera op de interne hd van die tank kan zetten.

Of jouw camera er ook mee uit de voeten kan is afhankelijk van je camera. Deze moet wel "usb on the go" ondersteunen. Kan hij dit niet, dan zijn er nog genoeg image tanks met cardreaders.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 05-01-2006 23:31 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek eens op een imagetank, die kan precies wat jij wilt al ik het zo zie :). zijn vast meerdere modellen van te vinden, maar daar weet google vast een antwoord op :)

enne, ik zou je e-mail adres verwijderen als ik jou was, op deze manier valt hij makkelijk prooi voor harvesters. Zet hem gewoon in je profiel, dan kunenn we hem ook vinden als we willen mailen.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Imagetank

SPAM kijwtraken, hoe doe je dat?

offtopic:
Spuit 11
:P

[ Voor 18% gewijzigd door willy1986 op 05-01-2006 23:34 ]

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik heb 1,5 jaar geleden een Hama datasafe (II of III) gekocht, hiermee kun je mobiel cd's branden vanaf een geheugenkaart, tevens zit er een accu in waarmee je aardig wat cd's kan branden. Verder ook te gebruiken als dvd speler en mp3 speler maar de accu is dan relatief snel leeg. ik weet niet hoe dat zit voor nieuwere versie als die er zijn. De foto's kun je dan ook bekijken via bijvoorbeeld tv (vanaf de gebrande CD) of direct vanaf de geheugenkaart. verder zit er ook en afstandsbedieningkje bij.

edit:
ah ik zie dat de nieuwe versie uit is:
http://www.letsgodigital..../articles/story_2703.html
hier zit zelf een dvd brander op!

natuurlijk ook nog te gebruiken als externe brander bij laptop/pc !

[ Voor 20% gewijzigd door arjen-h op 05-01-2006 23:40 . Reden: linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Email is nu weg.

Bij imagetank heb ik al heel wat gevonden. Die zetten over zonder pc (Punt 1) Die hebben accu's (Punt 3). Dus is het zoeken naar een goede, het liefst met XD-slot en een die op tv kan.

Een apparaat om gelijk te branden, heb ik liever niet. Want dan zit ik met die cd's en ik wil bijvoorbeeld als ik even niet naar de pc wil om de camera te legen dat later via de imagetank kunnen doen.

Nogmaals bedankt voor de vele reacties, ik zal verder zoeken!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die cd's kun je ook legen op je pc hoor :)
Heb zelf ook een externe brander waar geheugenkaarten inpassen. Was toen goedkoper dan een ding met harde schijf.

Voordeel van cd's: betrouwbaarheid. Elk kaartje zet je bijvoorbeeld op 2/3 cd's. Kleine kans dat alle cd's die van een kaartje gemaakt zijn kapot gaan. Als je op vakantie bent gooi je een paar cd's op de post, of je laat de helft van de cd's in het hotel liggen en de andere helft neem je mee.
Bij een HD aparaat heb je 1 schijf die kapot kan gaan, en dan ben je ook meteen alles kwijt.

Voordelen HD: sneller, compacter.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:31

Zoefff

❤ 

Euhm, het is niet de bedoeling om hetzelfde topic in meerdere fora te openen. Dit topic doe ik dus op slot, graag verder in Externe HD die direct uit de camera foto's kan overplaatsen.

Overigens is er al een duidelijk antwoord gegeven, waar jij naar op zoek bent is een zogenaamde imagetank. Daar zijn er veel verschillende van, en lopen ook een aantal topics over in FG. Neem daar eens een kijkje zou ik zeggen, en succes verder :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.