Toon posts:

Schijfbeheer in Windows Millenium?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zonet mijn externe harddisk even bij mij genomen en nu wou ik deze is gaan installeren op Windows ME, op een XP machine doe ik dat gewoon via schijfbeheer, bij Windows Millenium vind ik dat schijfbeheer nergens, weet iemand waar ik deze kan vinden en hoe ik zo vervolgens mijn externe harddisk kan installeren?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

is je externe harde schijf al geformatteerd en al? dan zou ie dacht ik gelijk moeten werken.
Is ie niet geformatteerd....--> partition magic 8

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 05-01-2006 23:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat zelfs al iets op aangezien ze bij mij thuis perfect werkt en ik nu bij famillie zit en hier werkt ze blijkbaar niet.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:19:
Daar staat zelfs al iets op aangezien ze bij mij thuis perfect werkt en ik nu bij famillie zit en hier werkt ze blijkbaar niet.
schijf toevallig groter dan 128 gig?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Jeps 160 gig :s

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03:17
Windows ME kent geen schijfbeheer en kan niet goed omgaan met schijven groter dan 128GB. Je zou hem echter wel gewoon moeten zien in de Verkenner en kunnen formatteren als 128GB.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
in verkenner zie ik hem ook niet staan

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Volgens mij kan ME ook niet eens omgaan met ntfs. Dus dat is ook een puntje om op te letten :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fdisk gebruiken, hiermee kun je gewoon netjes partities aanmaken. Met format.com formatteren dan dan kun je tot 2TB aan FAT32 formatteren als je wilt. Zelfs je 160GB moet dan in windows te zien zijn :)

MAAR, als jij hem onder XP gebruikt is de kans groot dat hij nu NTFS is geformatteerd. Dan zal hij niet onder ME gezien kunnen worden omdat deze niet met NTFS overweg kan (gebruikt nog de 9x kernel). In dat geval zul je moeten herpartitioneren/formatteren en dan ben je evt data wel kwijt natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik het dan toch allemaal kunnen oplossen, iedereen bedankt voor de hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

post dan ook even hoe je het hebt gedaan, dan hebben anderen er ook nog wat aan :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

WinMe kent idd geen schijfbeheer. Wel fdisk.exe en format.com in de commandconsole :) Daar blijft het bij. Je kunt natuurlijk ook 3rd party programma's à la PartitionMagic, PartitionManager, etc gebruiken, maar dat is ook weer zo omslachtig.
Pagina: 1