Meesterlijk topic ditte!!!
F ontopic,ik heb zelf ook 4 katten rondlopen,en ook deze zijn statisch wanneer het kouder word.
Dit komt vooral doordat ze graag op warme plekjes liggen,en ook doordat de meeste spullen is huis er goed voor kunnen zorgen dat ze statisch worden.Bij mij is dat bv onze banken,je ziet de vonken overspringen,en de beesten zie je echt een krampaanval krijgen als je met de vinger naar de neus gaat,immers,een kat wilt altijd ruiken.
Zelf heb ik 2 pc's staan,een aluminium case,en 1 stalen case,en deze staan beide op een niet geaard stopcontact.
En nog nooit heb ik ook maar enig statisch elektrisch probleem gehad als de TS.
Vind het een raar verhaal,niet dat ik het niet geloof hoor.
Iedereen weet dat statische elektriciteit vooral voorkomt bij een droge,koude lucht,en dit in combinatie met wrijving,kijk maar naar een auto,zoals iedereen wel weet.Niet lekker

Dus jouw kat ligt ergens op waardoor er wrijving ontstaat en hij de lading niet kwijt kan.Om dit te voorkomen is al gemeld,vochtiger lucht,want dat is dat probleem er niet.
Dit brengt mij op het volgende punt,iedereen denkt dat zijn huis vochtig genoeg is,maar bij 80% van de huizen is dat dus niet zo.Sinds men isolatie is gaan gebruiken,en er weinig tocht is,is dat ook gigantisch omlaag gegaan.Ik hier heb bv maar een luchtvochtigheid van rond de 40 %,welke veel te laag is.Nu keek ik net op de meter hier,en buiten is het op dit moment ook maar 64%,en dat is ook laag.
Er zijn hele onderzoeken geweest naar dit onderwerp,en hieruit blijkt dat het iig niet gezond is.
Luchtvochtigheid moet dacht ik rond 80% liggen,en ja,dan heb je ook geen last van statische electriciteit.