[DOS] Bootimage startproblemen.

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met een DOS boot image. Korte beschrijving:
We hebben hier een LAN met een lekker aantal PCs. Nu hebben we wat imaging software wat je van bootflop en/of bootCD kan booten... Niets anders eik dan een klein bootflopje wat wat netwerkdrivers laad en je in staat stelt onder DOS een netwerkshare te benaderen, waarna je op die share de imagingsoftware start.

Nu wil ik het over een andere boeg gooien: Ik wil de netbootflop, zoals het hoort, lekker van het netwerk starten, via PXE/UNDI. Ik heb een werkende PXE server (bootnuke image, datavernietigingssoftware werkt perfect) maar de netboot image wil nog niet.

Het probleem is zeer vreemd. Ik heb een aantal batch files, welke in volgorde gedraaid worden. De laatste is script2.bat, welke het logonscript en de netwerkdrivers inlaad (ifshlp.sys via device.com). Echter, als ik hem van PXE boot blijft ie hangen. Trek ik de scripts uit elkaar en roep ik handmatig na de autoexec.bat (via de command prompt) script2 aan dan werkt alles perfect. Zet ik "call script2.bat" als laatste regel in command dan loopt het zaakje in script2 vast.

Wat heb ik geprobeerd:
- Laatste regel in command.com = "call script2.bat" -> Vastloper
- Laatste regel in command.com = "script2.bat" -> Vastloper
- Laatste regel in command.com = "COMMAND /C script2.bat" -> Vastloper

Is er een verschil in de enviorment van de dingen die in je autoexec gestart worden, dan dat je ze start van de command prompt?

Forget your fears...
...and want to know more...

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Geen foutmeldingen bij je vastlopers?

Ik weet niet of je Norton Ghost gebruikt, maar in dezelfde reeks hebben die een tool waarmee je snel en makkelijk bootimages kan maken om naar ghost te booten :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Nee, we gebruiken LANDesk hier om te imagen... Geen Ghost helaas (had ik het maar ;( ). Die boot-tools, zijn die los gratis te gebruiken?

En nee, geen foutmelding, gewoon vastlopers op een applicatie die naar 2 batfiles op de ramdisk zou moeten schrijven, en z'n informatie uit de enviorment variables haalt...

[ Voor 40% gewijzigd door Aetje op 06-01-2006 01:43 ]

Forget your fears...

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Volgens mij is dat prog niet gratis.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er een verschil in de enviorment van de dingen die in je autoexec gestart worden, dan dat je ze start van de command prompt?
Voor zover ik weet niet.

Weet je zeker dat je problemen hebt in je laatste batch en niet in een eerdere?

Je kan natuurlijk ook een paar echo's gebruiken om te zien wat de inhoud van de environment-variabelen is. Als het een specifieke boot-image is kan je ook gewoon alles in 1 batch bestand zetten.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Alles in een batch heb ik ook geprobeerd, dat crasht op exact dezelfde plek. Maargoed, ik heb het al opgelost door het over een andere boeg te gooien: Ik heb een ander bestaand bootimage gebruikt dat al via PXE kon booten, en daarmee de zaak aangepast. Nu zit ik echter met een ander probleem... De computernaam is statisch in system.ini gedefineerd en als er meer dan 1 computer van dat image boot wil de workstation service niet starten vanwege een duplicate netbios name. Ik moet die variabele dus randomizen... wil ik doen door of een klein dos progseltje te vinden dat onder Win98's DOS enviorment een random waarde kan genereren (alfanumerisch, 6-8 tekens) of de systeemtijd te nemen tot de centiseconde naukeurig (8 cijfers, random genoeg).

Nu heb ik gezocht naar DOS progsels, -klein- die een random-ish waarde genereren maar ik vind er geen. Systeemtijd in een omgevingsvariabele krijgen wil ook niet echt lukken... het "time" commando wil meer input en die kan ik geloof ik niet automatisch geven in een batch file.

Help?

Forget your fears...

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Heb al een goed progsel gevonden. Een klein COM bestandje wat precies doet wat ik wil, maandag even mijn scriptjes aanpassen en het zaakje moet lekker werken.
Het programma da'k gebruiken ga is RealDate (www,huweb.hu/maques/realdate.htm), ongeveer als volgt:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
realdate /f="hhmmss" /s="ZIMG">temptime.txt
copy test1.txt +temptime.txt +test2.txt system.ini /A
del temptime.txt
type result.txt

Test1 en Test2 bevatten dus de delen van de system.ini, en Realdate gooit daar de workstation naam tussen zodat er geen 2 verschillende namen tussen komen. Zolang je geen 2 workstations op de zelfde seconde boot (realistisch) heb je geen probleem :)

Forget your fears...

Pagina: 1