Ik zit met een vraag, het is voor mij met de nieuwe 1.C3 TCCD modded bios toch iets te veel van het goede geworden.
Het zit zo, normaal draaide ik 2,5-3-3-7 T1 (2x 512mb (g.skill snelle LE versie (serie 437)))
HT: 4x
FSB 265
Multiplier: 9x
CPU = AMD64 3000 Whinchester Socket 939
Om zo ipv 1,8 -> 2,37ghz te draaien en mn geheugen ook lekker snel mee laten draaien.
Mijn CPU word goed gekoeld. Fannless CPU koeler met zeer veel koelelementen waar ik een mooie papst op heb gemonteerd zodat hij lekker koelt.
Nu heb ik de nieuwe TCCD modded bios met een hoop meer instellingen.
Ook kwam ik deze link tegen waar ik hem makkelijk op 2,4 & 2,7ghz kan laten draaien. (dit met dezelfde processor en voeding als ik heb, ik alleen met nieuwer geheugen.
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1248&articID=313
Ik wist dat hij hoger kon (temp werd max 40/45 graden) maar ik wist nooit hoe ik hoger kon komen om niet boven de 1050 ... front side bus? uit te komen.
Nu is het volgende, ik heb dus nu die nieuwe bios en ik heb echt geen idee hoe ik hem weer lekker hoog moet zetten.
De bios ziet er als volgt uit:

Heeft iemand een K8Neo2 met G.skill of heeft iemand G.skill die weet hoe ik dit in moet stellen?
De instellingen kunnen volgens mij redelijk van die site over genomen worden.
Sommige punten lijken me duidelijk, maar om 2,7ghz te halen ... ¿. Ik zou niet weten hoe ik én mn gheugen op 550 of 600 strak kan laten draaien, en gelijk mn cpu tot een bepaald level moet krijgen. Ik weet dat dit kan met een diver oid ... maar kan dit niet echt vinden.
Can somebody help me?
(ps. AMD64 tool die op die website staat werkt niet goed op mijn pc)
*edit*
- Morgen ga ik van 1gig naar 2gig G.skill, zelfde geheugen.
- HD's SATA 1&2 komen op een PCI controller
Het zit zo, normaal draaide ik 2,5-3-3-7 T1 (2x 512mb (g.skill snelle LE versie (serie 437)))
HT: 4x
FSB 265
Multiplier: 9x
CPU = AMD64 3000 Whinchester Socket 939
Om zo ipv 1,8 -> 2,37ghz te draaien en mn geheugen ook lekker snel mee laten draaien.
Mijn CPU word goed gekoeld. Fannless CPU koeler met zeer veel koelelementen waar ik een mooie papst op heb gemonteerd zodat hij lekker koelt.
Nu heb ik de nieuwe TCCD modded bios met een hoop meer instellingen.
Ook kwam ik deze link tegen waar ik hem makkelijk op 2,4 & 2,7ghz kan laten draaien. (dit met dezelfde processor en voeding als ik heb, ik alleen met nieuwer geheugen.
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1248&articID=313
Ik wist dat hij hoger kon (temp werd max 40/45 graden) maar ik wist nooit hoe ik hoger kon komen om niet boven de 1050 ... front side bus? uit te komen.
Nu is het volgende, ik heb dus nu die nieuwe bios en ik heb echt geen idee hoe ik hem weer lekker hoog moet zetten.
De bios ziet er als volgt uit:

Heeft iemand een K8Neo2 met G.skill of heeft iemand G.skill die weet hoe ik dit in moet stellen?
De instellingen kunnen volgens mij redelijk van die site over genomen worden.
Sommige punten lijken me duidelijk, maar om 2,7ghz te halen ... ¿. Ik zou niet weten hoe ik én mn gheugen op 550 of 600 strak kan laten draaien, en gelijk mn cpu tot een bepaald level moet krijgen. Ik weet dat dit kan met een diver oid ... maar kan dit niet echt vinden.
Can somebody help me?
(ps. AMD64 tool die op die website staat werkt niet goed op mijn pc)
*edit*
- Morgen ga ik van 1gig naar 2gig G.skill, zelfde geheugen.
- HD's SATA 1&2 komen op een PCI controller
[ Voor 15% gewijzigd door Whiskey48 op 06-01-2006 22:25 ]