Ik gebruik het geweldige programma PuppetMaster om mijn telefoon, een Nokia 6230i, te laten communiceren met mijn computer. Dit werkt allemaal als een speer; er is echter één nadeel. Puppetmaster onthoudt mijn telefoon niet. Ik wil het graag zó hebben dat als de computer opstart, PuppetMaster al netjes zit te wachten op COM5, om daar een reactie te ontvangen van m'n telefoon.
Nu moet ik standaard een nieuw device toevoegen, kiezen voor 'server for java-phones' en COM5 selecteren. Dit moet telkens na een reboot van de computer. Ik denk dat dit anders kan, maar ik weet niet hoe. Ook het vinkje 'automatically connect to the last selected device' helpt niet. Ik moet dan nog steeds een nieuw device toevoegen bij het opstarten van PuppetMaster.
Hoe doen jullie dit?
Nu moet ik standaard een nieuw device toevoegen, kiezen voor 'server for java-phones' en COM5 selecteren. Dit moet telkens na een reboot van de computer. Ik denk dat dit anders kan, maar ik weet niet hoe. Ook het vinkje 'automatically connect to the last selected device' helpt niet. Ik moet dan nog steeds een nieuw device toevoegen bij het opstarten van PuppetMaster.
Hoe doen jullie dit?