[MYSQL] float/double zonder cijfers achter de komma

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 10:09

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een (waarschijnlijk) simpele vraag waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Ik wil double getallen in een database opslaan. Nu heb ik dus een veldje gemaakt als type double(5,2). Daar kan ik prima doubles in opslaan, maar als ik ze ophaal zet hij altijd 2 cijfers achter de komma. 1.3 wordt dus 1.30 etc. Dat wil ik dus niet!

In PHP heb ik geprobeert een numberformat eroverheen te gooien, maar ook daar krijg ik het niet mee voor elkaar :(

Samengevat, wie weet hoe je de getallen
1
2.5
5.75
kunt opslaan in een MySql db en dan terugkrijgt
1
2.5
5.75
en dus geen
1.00
2.50
5.75

thnx alvast ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20
Dat heeft gewoon met formattering te maken.
De taal die je gebruikt om de gegevens uit je DB te halen, heeft vast wel formatterings-functies waarmee je ervoor kan zorgen dat je die extra nullen niet toont.

https://fgheysels.github.io/

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Jah maar daar zoek ik dus juist naar :D

Ik gebruik PHP, maar ik vind het ook niet erg om een numberformat over mijn query heen te gooien. Ik zoek echter de functie die ik ervoor moet gebruiken. Daarom hoop ik dat iemand hier ervaring ermee heeft.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
Met je double(5,2) forceer je 2 cijfers achter de komma. Kun je deze niet achterwege laten, en dus gewoon double(5) gebruiken?

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Jah dat d8 ik dus ook, maar dan rond ie elk getal af zonder cijfers achter de komma. Vul je dus bijvoorbeeld 1.6 in, dan slaat ie em op als 2 in de database :(

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Even snel gezocht, en ik kwam eigenlijk op een logisch antwoord. Als je alles nou is keer 1 doet? :) Of keer 2 en dan gedeeld door 2 als keer 1 alleen niet werkt. Krijg je dan niet het getal zonder de laatste nullen?

Edit: even getest en als je alles keer 1 doet verdwijnen de laatste nullen gewoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsunami op 05-01-2006 22:40 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

omdat je dan intern de waarde van een string naar een integer veranderd in php

ik zou toch voor de functie gaan die er eigenlijk voor bedoelt is :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden, na wat zoeken in de sprintf functie. Met sprintf kwam ik er ook niet uit maar ineens las ik iets over typecasting...

(float)$string does the job ;)

thnx allemaal!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat je eigenlijk zoekt is iets als
PHP:
1
printf('%f',$string);

Dat is ervoor bedoeld. Je kan je getal ook nog opmaken, als je dat wilt (dus met nullen ervoor, of erachter, of met komma's of punten, et cetera).
Pagina: 1