Wat voor een 5.1 set.....

Pagina: 1
Acties:

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:43
Ik ga binnenkort nieuwe speakers kopen voor mijn pc.

Alleen ik zit nu met een dilema ;)

Situatie nu: Onboard line out ---> versterker (JVC RX-161R) -----> Speakers 2.0 (Yamaha NS-E60)

Nu heb ik de keuze uit een PC-speaker setje de X-530 (70,-) van Logitech, maar k heb onlangs bij Correct koopjes kelder een 5.1 speaker set gezien voor de versterker van Sony voor 99,-

Wat zijn nou de voor en nadelen van beide systemen :)

K gebruik het vooral om mp3'tjes afluisteren en om te Gamen :*)

Wat kan ik nou het beste kopen ?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:45
Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat die logitech beter gaat klinken. die dingen hebben een enorme value for money (imo).

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ga binnenkort de x-530 kopen (eerst ff wachten hoe het zit met dat plopjes probleem), dit omdat logitech volgensmij voor budget oplossingen toch de beste qualiteit heeft. Als je een dure 5.1 set zoekt moet je weer naar andere merken gaan kijken omdat logitech op dat punt toch weer wat slechter is.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 21:35
Dat sony setje zijn dus alleen boxen voor de versterker die je nu hebt als ik het goed begrijp ? dat gaat 100% zeker veel beter klinken dan welk computer setje dan ook. Als het kan altijd voor losse componenten gaan :)

Last.fm
Films!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:43
Sv3n schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:56:
Dat sony setje zijn dus alleen boxen voor de versterker die je nu hebt als ik het goed begrijp ? dat gaat 100% zeker veel beter klinken dan welk computer setje dan ook. Als het kan altijd voor losse componenten gaan :)
Ze zijn idd alleen voor de verserker...

Maar kan ik dan ook surround geluid (dat je bijv een granaat in je linker speaker hoort afgaan :9 ) verwachten ?

En waarom zijn losse componenten dan beter ?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 21:35
TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Ze zijn idd alleen voor de verserker...

Maar kan ik dan ook surround geluid (dat je bijv een granaat in je linker speaker hoort afgaan :9 ) verwachten ?
Als dat een 5.1 set is en je hebt een 5.1 versterker wel ja.
En waarom zijn losse componenten dan beter ?
Kijk bijv eens naar het verschil tussen een versterker en een computer-setje, in een computer-setje zit de versterker in de subwoofer gepropt, terwijl een versterker goede componenten kwijt kan(dat zie natuurlijk ook terug in de prijs).

Verder stel dat je de versterk van je computer-setje stuk gaat, moet je de hele set vervangen, is je versterker kapot kun je die rustig vervangen (al is een versterker meestal wel duurder dan een computer-setje), ook met upgraden is dit allemaal veel beter.

Waar het op neer komt is dat losse componenten bijna altijd van veeeeel betere kwaliteit zijn en met upgraden ed. is het gewoon een stuk fijner :)

Last.fm
Films!

Pagina: 1