Heeft iemand enige ervaring om vanuit visual basic naar Siemens BS2000 te verbinden ... er bestaat een dll van de LOGTE emulatie dog nergens informatie te vinden nog voorbeelden ...
staat er hier niets : http://www.logics.de/datenblaetter.htm
enkel de feature's van LOG-TE producten ... nu daar werk ik mee dus die dingen ken ik wel... ik zal het geheel wat meer specifieren ...
ik zoek dus een manier om een Siemens 9750 connectie aan te maken ...
Enkele mogelijkheden die ik al hopeloos heb gecheckt:
DDE: Dit laat toe om LOGTE te bedienen via IPC channels dus zeg maar dat je eigen progsel het Omnis LOG-TE prog aanstuurt ... je kan dan keystrokes sturen en lijnen opvragen en zo ...
Ik ben zo ver geraakt tot het lukt vanuit een vb script in MS Word maar in VB6 wil het niet ... DDEInitiate of zo is geen bekend commando in VB en ik vindt niet uit hoe dit juist moet ... Verder vind ik dit ook geen propere methode eigenlijk ... maar goed. 'T is t resultaat dat telt.
Dan een andere mogelijkheid... er bestaat een DLL genaamd EPIWIN32.DLL Deze zou hetzelfde moeten kunnen vanuit eender welke applicatie zonder specifieke dingen nodig te hebben. De dll is een deel van het LOG-TE packet. De dll heb ik dus op mijn pc ... maar nu vraag ik me af ... hoe gebruik ik de dll en ... nja ik dacht dat als je een dll wilde gebruiken je een referentiefile nodig had om te weten welke functies in de dll beschikbaar zijn en zo ... kan ik dat ook anders opvragen ???
Voila tot zo ver ben ik gekomen met werkende dingen ... Heb ook tevergeefs gezocht naar:
- Hoe ik met Winsock een connectie kan opstellen
- Of er een OCX of zo bestond ...
Jammer maar helaas ...
UPDATE
Ik heb een mailtje gedaan naar logistics ik ben dus in blijde verwachting ...
ik zoek dus een manier om een Siemens 9750 connectie aan te maken ...
Enkele mogelijkheden die ik al hopeloos heb gecheckt:
DDE: Dit laat toe om LOGTE te bedienen via IPC channels dus zeg maar dat je eigen progsel het Omnis LOG-TE prog aanstuurt ... je kan dan keystrokes sturen en lijnen opvragen en zo ...
Ik ben zo ver geraakt tot het lukt vanuit een vb script in MS Word maar in VB6 wil het niet ... DDEInitiate of zo is geen bekend commando in VB en ik vindt niet uit hoe dit juist moet ... Verder vind ik dit ook geen propere methode eigenlijk ... maar goed. 'T is t resultaat dat telt.
Dan een andere mogelijkheid... er bestaat een DLL genaamd EPIWIN32.DLL Deze zou hetzelfde moeten kunnen vanuit eender welke applicatie zonder specifieke dingen nodig te hebben. De dll is een deel van het LOG-TE packet. De dll heb ik dus op mijn pc ... maar nu vraag ik me af ... hoe gebruik ik de dll en ... nja ik dacht dat als je een dll wilde gebruiken je een referentiefile nodig had om te weten welke functies in de dll beschikbaar zijn en zo ... kan ik dat ook anders opvragen ???
Voila tot zo ver ben ik gekomen met werkende dingen ... Heb ook tevergeefs gezocht naar:
- Hoe ik met Winsock een connectie kan opstellen
- Of er een OCX of zo bestond ...
Jammer maar helaas ...
UPDATE
Ik heb een mailtje gedaan naar logistics ik ben dus in blijde verwachting ...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 14:39 ]
We gebruiken hier SDC97 DDE.2.
Op basis van van vaste posities scrapen we de schermen. Niet echt gewenst
en daarom ben ik op dit moment bezig om uit te laten zoeken hoe we de schermgegevens vanuit SDC97 onze kant op kunnen laten sturen (in xml oid), zodat we ze verder kunnen verwerken.
Heb echter weinig hoop op een passende oplossing, gezien het feit dat tegen dit soort machines moeilijk te praten is van buitenaf qua gegevensoverdracht.
Op basis van van vaste posities scrapen we de schermen. Niet echt gewenst
Heb echter weinig hoop op een passende oplossing, gezien het feit dat tegen dit soort machines moeilijk te praten is van buitenaf qua gegevensoverdracht.