[XP] install geschikt voor meerdere chipsets

Pagina: 1
Acties:

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Topicstarter
Alweer een tijdje geleden sinds me laatste post, aangezien ik normaal alles wel uitgevogeld kan krijgen, maar nu sta ik toch even vast :(

Op mijn werk hebben we een 14-tal testbenches, dit bestaat uit 2 tft's, 2 toetsenborden en muizen, en 2 kvm switches. Elke KVM switch stuurt dus 7 "pc's" aan. wat er permanent ligt is alleen een harddisk voor elke aansluiting. Deze benches gebruiken wij voor het testen van moederborden, geheugen, videokaarten etc. etc.

Nu is het zo dat er op een deel van de 14 harddisks een hopeloos verouderede XP installatie staat welke wij van ons moederbedrijf in noorwegen hebben gekregen. Bij deze installaties is het mogelijk om elk moederbord met elke chipset te gebruiken, gooi de zooi gewoon neer, en windows start. Het probleem is nu dat deze verouderd zijn (sp1) en een beetje vervuild beginnen te raken door het gebruik, en er zijn dus ook een aantal harddisks (nieuwe, en waar de image helemaal niet meer werkt) die leeg zijn.

De orginele image kunnen we helaas niet meer vinden (dus ook niet updaten en dan gaan gebruiken) dus er moet iets nieuws komen. Nu heb ik al geprobeerd met nlite alle mogelijke drivers te intregeren in de installatie, maar als ik met het ene moederbord windows installeer op een harddisk, en er een ander moederbord aanhang, krijg ik een BSOD regen ^^

Mijn vraag dus bij deze, heeft iemand enig idee wat mijn collega's in Noorwegen geflikt hebben om dit te laten werken? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke BSOD krijg je dan op dat moment? Ik denk dat je eens moet kijken naar de opties van Sysprep om IDE devices te integreren :)