Geen tv beeld na uitschakelen DVD speler.

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Hallo!

Ik heb al geruime tijd een probleempje wat niet zo heel erg is, maar wel stoorlijk.
Het is zo dat ik, als ik een dvd gekeken heb, en als die afgelopen is nog wat
TV wil kijken, ik de DVD speler aan moet laten staan, omdat ik anders geen
beeld (wel geluid) meer heb op de TV.

Als ik dan de DVD speler uit zet, dan gaat het de eerste 10 seconden nog goed,
maar daarna valt het beeld van de normale kabel tv op zwart, en het geluid gaat door.

Als ik dus televisie wil kijken zal ik de dvd speler aan moeten laten staan.

Echter, dit heb ik alleen als ik de dvd speler op SCART1 aan sluit (RGB scart).
Sluit ik hem op de non-RGB aansluiting aan werkt het echter prima, maar, het beeld
bij RGB is een stuk beter.

Beetje lastig dus :)

Ik heb een Pioneer DV-585A dvd speler, die is aangesloten op een Panasonic TX28HA1F televisie.

Mischien kan iemand me hiermee helpen? :)

Verwijderd

Haal de scart er eens uit inplaats van de dvd speler uit te zetten dan weet je of de dvd speler
misschien nog een signaal naar de tv stuurt.

• Visgek82
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:33:
Haal de scart er eens uit inplaats van de dvd speler uit te zetten dan weet je of de dvd speler
misschien nog een signaal naar de tv stuurt.
Heb ik gedaan, als ik de dvd speler aan heb staan, en ik trek de scart eruit aan de TV kant, dan is het dvd beeld weg, en heb ik gewoon normaal kabel-tv beeld.

Trek ik de kabel er uit aan de dvd speler kant, hetzelfde, gewoon normaal tv beeld.

Nog een ander idee mischien? :)

• Visgek82
  • Nu online
Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen, of waar het mischien aan zou kunnen liggen? :)

• Visgek82
  • Nu online
Laatste bump.... Helemaal niemand? :'(

Verwijderd

DVD op een andere TV proberen ?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Lijkt bekend.... Ik heb een TX28PK1F. Die doet moeilijk met mijn Onkyo DVD-speler. Die Onkyo laat namelijk het schakelsignaal op de scartingang staan, ook in stand-by stand. Ik werd er helemaal naar van.... RGB is inderdaad het mooist kwa beeld. Ik heb me er echter bij neergelegd anderhalf jaar terug en ik heb de DVD-speler via S-Video aangesloten. Het is beeld is iets minder in kwaliteit, maar een stuk beter dan standaard.

Carpe Diem

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Mijn HK DVD25 heeft een speciaal knopje om de videosignalen te blokkeren, iedere keer als ik hem van het lichtnet heb afgehaald schakeld hij deze automatisch in (wat erg irri is). Op de a.b. heet het "v.off".

Mischien doet de jouwe hetzelfde. en is het een kwestie van het juiste knopje op je a.b. vinden of een instelling in het menu.

This message was deleted

Verwijderd

Ik heb dit dus ook met mn Pana 82" en mn Encore DVD speler. Wel geluid, geen beeld van TV als de speler op StandBy staat. Pas als ik hem uizet (of aanzet) heb ik weer TV beeld....

Beet jammer inderdaad
Pagina: 1